מענק בסך 1.8 מיליון אירו לד"ר אסף ויונטה משיבא

הישג יוצא דופן לד"ר אסף ויונטה מהמרכז הרפואי שיבא: יקבל מענק יוקרתי בסך 1.8 מיליון אירו מטעם מועצת המחקר האירופית (ERC) על מחקרו בתחום הבסיס הגנטי של מחלות כליה בילדים ומבוגרים • המרכז הרפואי שיבא הוא בית החולים היחיד בישראל שזכה במענק במסלול STARTING GRANT במחזור הנוכחי

ד"ר אסף ויונטה - מנהל מחלקת ילדים ב' בבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא
ד"ר אסף ויונטה - מנהל מחלקת ילדים ב' בבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא

1.8 מיליון אירו – זה סכום המענק היוקרתי שתעניק מועצת המחקר האירופית (ERC) לד"ר אסף ויונטה – מנהל מחלקת ילדים ב' בבית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי שיבא, מומחה בנפרולוגיה ורופא-חוקר, עבור מחקרו בתחום חקר הבסיס הגנטי של מחלות כליה בילדים ומבוגרים.

מענק זה הוא ממענקי המחקר היוקרתיים והתחרותיים ביותר הניתנים בשלושה מסלולים שונים לחוקר בודד על סמך הצעת מחקר פורצת דרך והישגים מחקריים קודמים. עם זכייתו, מצטרף ד"ר ויונטה למספר מצומצם של רופאים-חוקרים שזכו במענק זה מתוך כ-4,000 בקשות למענק הנשלחות מדי שנה למועצת המחקר האירופית.

בנימוקי הבחירה בד"ר ויונטה צויין, בין השאר, כי הוא "הוכיח את עצמו כחוקר מוכשר, מצליח ופרודוקטיבי" במהלך הדוקטורט, הפוסט-דוקטורט בבוסטון ולאחר ששב ארצה. כמו כן, צוין כי מחקריו של ד"ר ויונטה פורסמו בכתבי עת מובילים וכי לאחרונה פרסם מאמר ב-New England Journal of Medicine.

עוד בנימוקי הבחירה נכתב כי כחלק ממחקרו, שאושר על ידי ועדת הלסינקי, "הקים ד"ר ויונטה מאגר מידע רב-מרכזי גנטי וקליני ארצי לאיסוף מאות רבות של דגימות DNA מחולי דיאליזה ולביצוע בדיקות גנטיות בחלק גדול מהן – כל זאת בנוסף לתפקידיו הקליניים". בנוסף, נכתב כי הרקורד של ד"ר ויונטה מצביע על "חשיבה עצמאית יצירתית ויכולת מצוינת לערוך מחקר פורץ דרך".

עבודתו של ד"ר ויונטה מתמקדת בהבנה של הבסיס הגנטי של מחלות כליה כרוניות על מנת לבצע אבחון מוקדם ומדויק וכדי לזהות מנגנוני מחלה חדשים, וכן לשם פיתוח טיפולים גנטיים חדישים ומותאמים אישית. קבוצת המחקר בראשותו מובילה מחקר ארצי רב מרכזי המאגד את רוב יחידות הדיאליזה בישראל, במטרה לבצע מיפוי גנטי של אוכלוסייה זו ובכך להוביל לרפואה מותאמת אישית.

בקבוצת המחקר של המעבדה לחקר מחלות כליה גנטיות בראשותו של ד"ר אסף ויונטה שותפים ד"ר מעיין כגן, ד"ר גיא חוברס וד"ר עומר שלומוביץ ממחלקת ילדים ב'; ד"ר דנית ורון-אטיאס – מנהלת המעבדה; דרור בן רובי – סטודנט בפרויקט ח"ץ ודימה עבד אל-חלים – תיכוניסטית בפרויקט ח"ץ.

"זהו ההישג המשמעותי ביותר של קבוצת המחקר שלי, שעובדת קשה מאוד כצוות מגובש, בחדוות יצירה בכדי לקדם רפואה מצטיינת ומחקר מדעי", אמר ד"ר ויונטה עם קבלת ההודעה על זכייתו במענק, "קיבלנו דחיפה משמעותית ליכולת ביצוע המחקר, אך בעיקר אישור רשמי שפועלנו הוא בעל חשיבות בינלאומית ויתרום ישירות לבריאותם של חולים עם אי-ספיקת כליות כרונית ובני משפחותיהם בארץ ובעולם. אני רוצה להודות בראש ובראשונה לצוות שלי, בעיקר לד"ר דנית ורון-אטיאס – מנהלת המעבדה, למורים שלי לאורך הדרך ולסביבה התומכת שאני מקבל כרופא-חוקר משיבא ולתמיכה של רשות המחקר בשיבא ושל ד"ר מיכאלה שמילוביץ'-אופיר – מנהלת היחידה למענקי מחקר ושת"פ אקדמי ברשות המחקר".

פרופ' דרור חרץ, יו"ר רשות המחקר במרכז הרפואי שיבא: "כמרכז רפואי שנמצא בצמרת בתי החולים הטובים בעולם זו השנה השלישית ברציפות, שיבא מוביל גם בקידום הידע, המחקר והפיתוח העולמי בתחום מדעי הרפואה. חוקרים כמו ד"ר אסף ויונטה עומדים בחזית המחקר בשיבא ומובילים מחקרים פורצי דרך שמעצבים את פני הרפואה בהווה ובעתיד. הישגו של ד"ר ויונטה מעיד על יכולותיו יוצאות הדופן כחוקר וכרופא. אני מברך אותו על זכייתו במענק, שיוקדש לקידום המחקר ולמען מתן רפואה מתקדמת ומותאמת אישית למטופלים".

השארת תגובה