בית הדין הורה לעצור את הפיכת מערך הכבאות

בעקבות עתירת ההסתדרות: בית הדין הורה לעצור את הפיכת מערך הכבאות ליחידת סמך במשרד הפנים • ההחלטה מגיעה בעקבות כוונת המשרד לביטחון הפנים ונציבות שירות המדינה לבצע את השינוי ללא מו"מ, בסתר ובמידור נציגות העובדים • הצדדים ייפגשו לדיונים אינטנסיביים כדי לפתור את המחלוקות, ועד אז לא יהיו שינויים במערך, בזאת גם בנוגע לדרישה לשנות את קוד הלבוש • יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל: "נעמוד כחומה בצורה כדי להגן על עובדי מערך הכבאות מניסיונות לגרוע מזכויותיהם"

צילום: פייסבוק עכונט
צילום: פייסבוק עכונט

בית הדין האזורי לעבודה תל אביב הורה לעצור את הפיכת מערך הכבאות וההצלה ליחידת סמך במשרד הפנים. זאת, בעקבות פניית ההסתדרות נגד כוונת המשרד לביטחון הפנים ונציבות שירות המדינה לבצע את המהלך ללא ניהול מו"מ עם העובדים. כמו כן, בית הדין קבע כי קוד הלבוש יישאר ללא שינוי, בצל הכוונה לשנותו ללא הסכמה.

סגנית נשיאת בית הדין אריאלה גילצר-כץ קבעה כי פרט לעיכוב בהעברת המערך ייכנסו הצדדים למשא ומתן אינטנסיבי של שלושה שבועות על מנת לדון בהשלכות הנובעות מהמהלך.

ההסתדרות פנתה לבית הדין אחרי שמצאה כי הכוונה לקיים את השינויים הללו במערך נעשית ללא שקיפות ומבלי לשתף את נציגות העובדים, כאשר נציב כבאות והצלה דדי שמחי – שעתיד לסיים בקרוב את תפקידו, מקדם שינויים ארגוניים חד-צדדיים ומרחיקי לכת שישפיעו על העובדים.

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל ברך על הפסיקה ואמר: "החלטת בית הדין למנוע את כניסתה לתוקף של ההחלטה ולחייב את המדינה בשקיפות ובניהול מו"מ היא דרך המלך, והדרך הנכונה למערכת יחסי עבודה פורייה. הסתדרות המעו"ף תעמוד כחומה בצורה כדי להגן על עובדי מערך הכבאות מניסיונות לגרוע מזכויותיהם".

את הסתדרות המעו"ף ייצגו עורכות הדין יעל שילוני, סיגל פעיל ויפעת תבור.

בהתאם לפסיקה, ייפגשו עו"ד עוז גולדברג – מנהל החטיבה בהסתדרות המעו"ף האמון על מערך הכבאות וההצלה, יחד עם יו"ר הוועד הארצי של הכבאים, למו"מ עם נציגי רשות הכבאות ונציבות שירות המדינה במטרה ליישב את חילוקי הדעות.

השארת תגובה