האדמו"ר הרב פינטו: "היהדות לא תמחל למי שישחק עם הגיור"

כשברקע רפורמת הגיור של השר מתן כהנא – האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, מנהיג "שובה ישראל", תקף בחריפות את אלו המבקשים לגייר שלא כהלכה, לדבריו, אסור להפוך את הגיור למסחרי ומי שיעשה זאת הרי שהוא "מפרק את עם ישראל" וכי "היהדות לא תמחל על זה".

הרב פינטו אמר את הדברים בשיעור שמסר אתמול בלוס אנג'לס, שבו הוא נשאל על נושא הגיור. "כל העניין של הגירות – הוא דבר מסוכן ולא פשוט. מצד אחד, שמעיה ואבטליון – בני גרים, רבי עקיבא – בן גרים, רות המואבייה – בת גרים, אברהם אבינו – אביו היה תרח. הגרים הביאו אור גדול בעולם, ומנגד – קשים גרים לישראל כספחת", אמר הרב פינטו.

הרב פינטו סיפר על זקנו שהיה אב בית הדין של דמשק, שהתנגד באופן גורף לגייר: "כבר הסבא שלנו שהיה אב בית הדין של דמשק, רבי יאשיהו פינטו זצ"ל, אמר שהוא לא מקבל גרים ועד היום בקהילות הסוריות לא מקבלים גרים, זה היה פסק ההלכה שלו. זה דבר גדול ועצום, יש גרים קדושים ומיוחדים, שמעיה ואבטליון – תפילתם הייתה גדולה יותר מתפילתו של הכהן הגדול ביום הכיפורים, אבל גרים צריכים להתגייר כמו שצריך, על פי ההלכה".

הרב פינטו הזהיר כי "אם נשבור את כל העניין הזה של הגרים ונהפוך את הנושא של הגירות למשהו מסחרי – זה אוי ואבוי וגנבת דעת", לדבריו, "קיבלנו מדורי דורות את יסודות התורה ואת ההלכה המסורה בעניין הגיור, אי אפשר לבוא ולשבור את זה. זה לא משנה אם עכשיו זה נוח מבחינה פוליטית – זה נקרא לשבור את היסודות של עם ישראל. אם נכניס חלילה לעם ישראל גרים שלא התגיירו כהלכה וכתורה – זה יפרק את עם ישראל ואת כל המסירות נפש של עם ישראל שמסר את נפשו בגלות, באינקוויזיציה, ושל כל אלו שמתו ושמרו על היהדות".

האדמו"ר הרב פינטו שב ואמר כי מי שישחק, כלשונו, עם נושא הגיור הרי ש"היהדות לא תמחל על זה. עם ישראל לא ימחל על זה והקדוש ברוך הוא לא ימחל על זה. לא משחקים עם הנקודות הרגישות של עם ישראל".

השארת תגובה