תלמידים ישראלים משגרים 8 לוויינים לחלל

אירוע ראשון ייחודי מסוגו בעולם מגיע לרגע השיא! 8 לוויינים שתוכננו, פותחו ונבנו על ידי תלמידים ותלמידות מרחבי הארץ ישוגרו לחלל בו זמנית.

תמונת החללית בראשית
תמונת החללית בראשית

אחרי עבודה מאומצת של 3 שנים, שלא פסקה גם בתקופת הקורונה, קבוצות התלמידים סיימנו לבנות את הלוויינים, לצלוח את האתגרים של הפרויקט ולהגיע לקו הגמר. שיגור הלוויינים יהיה על גבי משגר FALCON של חברת SPACEX ויתקיים מאתר השיגור של נאס"א בפלורידה שבארצות הברית, ביום חמישי 13.1.22.

בישראל, ייערך האירוע המרכזי ב"היכל בעיר" בהרצליה במעמד שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, מנכ"ל סוכנות החלל הישראלית, ראשי הרשויות, המרכז למדעים הרצליה שליוו מקצועית את הקבוצות, הרכזים, המדריכים וכמובן התלמידים והתלמידות שהשתתפו בפרויקט. האירוע יחל בשעה 15:00 ושעת השיגור צפויה ל 17:30.

את פרויקט תבל, תלמידים בונים לוויינים, יזמה ומובילה סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה וזו פעם הראשונה בעולם שמשוגרים בו זמנית לחלל 8 לוויינים שנבנו על ידי תלמידים ותלמידות.

כל שלבי התכנון, הפיתוח והבנייה של הלוויין נעשים על ידי התלמידים והתלמידות בליווי מקצועי ובניהולו של מרכז המדעים בהרצליה.

8 צוותים של תלמידים ותלמידות מחטיבות הביניים ברחבי הארץ השתתפו בפרויקט, 8 רשויות מקומיות, מהפריפריה החברתית והגאוגרפית, מהמגזר החילוני, הדתי והלא יהודי, 8 רשויות המייצגות את הפסיפס החברתי הישראלי כולו: שער הנגב, אופקים, ירוחם, טייבה, נצרת, מעלה אדומים, גבעת שמואל וקריית אתא.

בכל אחת מהרשויות, התלמידים לצד פיתוח ובניית הלוויין, הקימו תשתית מתאימה: חדר נקי לבניית הלוויין, לפעילויות אינטגרציה ובדיקת הלוויינים. תחנות תקשורת שיאפשרו מעקב אחר הלוויינים, קבלת טלמטריה ונתונים מדעיים.

גם לאחר השיגור, הלוויינים ידגימו יכולות תקשורת עם תחנות הקרקע שנבנו ברשויות המקומיות וישרתו משימות מגוונות וכן משימות מחקר מדעי. הבקרה, המעקב ועיבוד הנתונים שיתקבלו מהלוויינים – הכל יתבצע על ידי התלמידים.

מעבר לשיגור הלוויין, פרויקט תבל משמש גם תשתית לקידום ההתמחות בתחומי החלל בחטיבה העליונה, ומעודד תלמידים ותלמידות להצטרף ללימודי מקצועות ה-STEM בכלל, (מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה) ולימודי החלל בפרט.

השארת תגובה