מטופלת עברה בדיקת סי-טי ראש ונפטרה

הרופאים טשטשו מטופלת, וכפו עליה בדיקת סי-טי ראש, חרף סירובה העיקש. במהלך הבדיקה היא חוותה דום לב, הפכה לסיעודית ונפטרה. משפחתה תובעת מיליונים

פרופסור חיים דננברג מבית החולים וולפסון צילום יחצ
פרופסור חיים דננברג מבית החולים וולפסון צילום יחצ

בתביעה נטען, כי לפני כארבע שנים וחצי, בעודה שוטפת את חצר ביתה, החליקה המנוחה על אחת מן המרצפות, נפלה ונחבלה בעינה השמאלית. האישה, כך נטען, לא איבדה את הכרתה והייתה צלולה לחלוטין, ורופא המשפחה שלה הפנה אותה למחרת היום למיון עיניים בבית החולים.

בתביעה נטען כי האישה נשלחה לביצוע בדיקת CT ראש, וזאת מבלי שנמצא רישום שמסביר את ההחלטה או את השיקולים שקדמו לה. "בתיקה הרפואי של התובעת אין טופס הסכמה לפרוצדורה, אין כל תיעוד אודות ההכנה לפרוצדורה והאנמנזה או על הפעולה עצמה ועל ידי מי בוצעה", טוענים עוה"ד פייל, ותמם פרישמן בתביעה.

על פי עדות אביה שנכח במקום, בתו סירבה בכל תוקף לבצע את הבדיקה, ולאחר מספר ניסיונות נפל להרגיעה, ביצעו בה הרופאים הבדיקה בניגוד גמור לרצונה, תחת טשטוש, כשהיא מלווה על ידי רופא המתמחה בכירורגיה.

על פי המתואר בתביעה, לאחר הטשטוש, לקתה המנוחה בדום לב, עברה החייאה מלאה והועברה לטיפול נמרץ, כשהיא מונשמת. בהמשך, ולאחר שכל הניסיונות לגמול את המנוחה מההנשמה כשלו, היא עברה ניתוח לפתיחת נתיב אוויר ישירות לקנה הנשימה.

לאחר אשפוז בן שבועיים במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים, הועברה המנוחה למחלקה פנימית, כשהיא סיעודית לחלוטין, מונשמת, בהכרה חלקית ומוזנת באמצעות זונדה. המנוחה הייתה מאושפזת, במרכז לשיקום, במצב סיעודי במשך כשנתיים וחצי כשהיא מונשמת כרונית, בהכרה חלקית ותקשורת מועטה עד שלבסוף נפטרה.

לתביעה צורפה חוות דעת רפואית מאת ד"ר דוד גוזל, מנהל שירות הסדציה בבית החולים 'הדסה עין כרם', וחבר ב'פורום רופאים'.

תגובה אחת
  1. עצוב, עצוב, עצוב.
    הרופאים והמדינה חייבים להבין שלאדם יש זכות מלאה על גופו – גם אם הוא מסכן את עצמו רפואית.

השארת תגובה