יותר ממיליארד דולר – 100% תשואה

אחת העסקאות הפרטיות הגדולות בהיסטוריה של שוק ההון הישראלי: "נכסים ובניין" מבססת את אחיזתה ב"גב ים" והיא תשלם לחברת "אקוויטי פייננס" בבעלות איש העסקים אהרון פרנקל 3.1 מיליארד שקל עבור אחזקותיה ב"גב ים"

אהרון פרנקל
אהרון פרנקל

במוצ"ש, חתמו נציגי אקוויטי פייננס אשר בבעלות איש העסקים והיזם ממונקו אהרון פרנקל, וחברת הנדל״ן נכסים ובניין מבית דיסקונט השקעות, על הסכם, ולפיו, נכסים ובניין תרכוש מאקוויטי פייננס את אחזקותיה בחברת הנדל״ן המניב "גב ים" בשיעור של 37.22%, וזאת במסגרת הצעת רכש ציבורית שנכסים ובניין תבצע, בתמורה לסכום של כ-3.1 מיליארד ש״ח. מדובר באחת העסקות הפרטיות הגדולות בהיסטוריה של שוק ההון הישראלי. את אקוויטי פייננס ייצגו עורכי הדין איתן שמואל ממשרד ליפא מאיר ושיראל גוטמן-עמירה ממשרד אגמון רוזנברג הכהן.

בהתאם לסיכום שהושג בין הצדדים, החברה בבעלות פרנקל תמשיך ותחזיק במניות גב ים עד סוף אפריל 2022 ותהנה מתזרים המזומנים העתידי, ובסיום התקופה, נכסים ובניין תיהפך לבעלת השליטה בחברה.

שני הצדדים יכולים להצביע על עסקה מוצלחת במיוחד: מחד, אקוויטי פייננס של פרנקל מוכרת את אחזקותיה בסכום המשקף רווח של 100% על השקעתה, רווח של כמיליארד ורבע שקלים, הנובעים מהתמורה הבסיסית האמורה, מדיבידנדים והפרשי מטבע, המהווה תוצאה נאה בענף הנדל"ן המניב.

מאידך, בעלי המניות בדיסקונט השקעות – משפחת זלקינד, צחי נחמיאס, רמי לוי ושותפיהם – מבססים את אחזקתם ביהלום של הקבוצה, חברת הנדל"ן המניב "גב ים".

אקוויטי פייננס של פרנקל החלה את דרכה ב"גב ים" כהשקעה לטווח ארוך ובאוגוסט אשתקד רכשה 8.6% ממניות החברה תמורת 380 מיליון שקל. בהמשך, בחודש אוקטובר, לאחר שהגדילה את אחזקותיה בחברה ל-10.3%, ביצעה רכישה נוספת של מניות "גב ים" מחברת "מגדל" תמורת יותר מ-800 מיליון שקל, מה שהביא את אחזקותיה בחברה ל-25.4%. בהמשך, באוגוסט 2021 רכשה מניות ב-87 מיליון שקל והגדילה את אחזקותיה ל-29%, ולאחר מכן רכשה מ"גזית גלוב" 3% נוספים תמורת 129 מיליון שקל, שהביאו את אחזקותיה בחברה ללמעלה משליש ממניותיה. העסקה לוותה על ידי חברת הביטוח הראל שארגנה סינדיקט מימון לטווח ארוך של כ-10 שנים.

פרנקל, בוגר ישיבת פוניבז' ונשיא הקהילה היהודית במונקו, הוא הבעלים של חברת לויד'ס השקעות (Loyd's investment) הבינלאומית העוסקת בהשקעות בעסקי תעופה, נדל"ן ואנרגיה וכן הינו הבעלים של חברת ענק המתמחה במכירת והחכרת מטוסים ומכירת מטוסי מנהלים. כמו כן הוא מחזיק בחברת אקוויטי פייננס המשקיעה בשורה של נכסי נדל"ן ברחבי העולם.

פרנקל תורם סכומי עתק לארגונים פילנתרופיים, עמותות חסד, בתי חולים ומעורב ביוזמות חברתיות שונות בישראל וברחבי העולם, בין השאר 'יד שרה' ו'עזרה למרפא'.

עם החתימה מסר פרנקל: "אני מאחל בהצלחה רבה לרוכשים, לחברת נכסים ובניין ולבעלי מניותיה. חברת גב ים היא חברה בעלת פוטנציאל השבחה משמעותי, ואני בטוח שהרוכשים ידעו לממש את הפוטנציאל העצום הגלום בה".

3 תגובות
  1. עסקת השנה, ללא ספק.

  2. מהלך מבריק, ברכות לכל הצדדים המעורבים

  3. גאונות עסקית ,

השארת תגובה