יעזור לכם: טיפולים משלימים למחלימים מקורונה

רבים שהחלימו מהמחלה חווים תסמינים שמאפיינים את התקופה שאחרי המחלה • ד"ר מוטי לוי מביא בפניכם שיטות טיפול מעולם הרפואה המשלימה שיוכלו לסייע בטיפול בתופעות שלאחר הקורונה

מזה מספר חודשים שבכללית רפואה משלימה רואים מגמה משמעותית של פניות מחלימים מקורונה לטיפולים השונים במרפאות הרשת. אנשים רבים שהחלימו מהמחלה חווים תסמינים שמאפיינים את התקופה שאחרי המחלה, כגון: חולשה או עייפות שאינן חולפות, בעיות שינה, נימול בגפיים, לחץ וחרדות, הרגשה כי המחלה עדיין לא "עזבה את הגוף" ועוד.

אלו שיטות הטיפול מעולם הרפואה המשלימה שיוכלו לסייע בטיפול בתופעות האלה, לצד המעקב של רופאי המשפחה והרופאים המטפלים:

ייעוץ רפואי

כל מחלים או מחלימה חווים תסמינים ותופעות אחרות, וגם חוו את המחלה בצורה שונה. לכן יש להתאים את המענה המוצלח באמצעות ייעוץ עם רופא של כללית רפואה משלימה שיבנה את תוכנית הטיפול האישית, ברוח התקופה ניתן לבצע את הפגישה הזאת אונליין בשיחת וידאו מכל מקום.

רפואה סינית

הרפואה הסינית היא שיטת טיפול המתבססת על מספר ענפים המשולבים יחדיו לפי הצורך: דיקור ומוקסיבציה, צמחי מרפאה סיניים, תזונה ועוד.

בראייה של הרפואה הסינית, מצב של בריאות מאופיין בזרימה חופשית ומשוחררת של אנרגיה (צ'י) בגוף. פגיעה בזרימה החופשית תתבטא במחוש פיזי או מחלה. לפי תפיסה זו, אין מחלה שהיא רק פיזית, ואין מחלה שהיא רק נפשית. הקשר וההדהוד בין הגוף והנפש כה הדוקים, שלכל מצב של איזון או מחלה יהיה ביטוי בשני הרבדים. הדיקור הסיני וצמחי המרפא הם התחומים הנחקרים ביותר בתחום של רפואה משלימה. באמצעות הטיפול בשיטות אלה ניתן להפיג כאבים, לטפל בדלקות חוזרות, להוריד מתח וחרדות, לחזק מערכת חיסון.

נטורופתיה

למחלימי קורונה המתמודדים עם עייפות ומחסור באנרגיה, תסמינים הקשורים לבעיות במערכת הנשימה ומערכות אחרות נציע תפריט אישי, תוספי מזון, בעיקר צמחי מרפא מערביים ובמידת הצורך מינרלים וויטמינים.

הומאופתיה

הומאופתיה היא רפואה בת 200 שנה ומבוססת על מספר עקרונות, החשובים שבהם הם: חוק הדמיון: "דומה בדומה מרפא". על פי חוק זה, חומר שיכול לגרום להופעת סימפטומים אצל אדם בריא, מסוגל לרפא סימפטומים דומים באדם חולה, כאשר ניתן כתרופה הומאופתית.

ישנו מגוון רחב של תרופות הומאופתיות לטיפול בתופעות פוסט קורונה המותאמים אישית לפונה.

  • ד"ר מוטי לוי הוא הרופא הראשי של כללית רפואה משלימה.
דוקטור מוטי לוי | צילום: יחסי ציבור
השארת תגובה