רגע לפני: אדמס הדליק את המנורה הגדולה בעולם

בשיאן של ההכנות לרגל כניסתו לתפקיד ראש העיר ניו יורק, לאחר ניצחונו הפוליטי, אריק אדמס, הגיע להשתתף בהדלקת המנורה הגדולה בעולם, הממוקמת בשדרה החמישית במנהטן סמוך לסנטרל פארק המפורסם.

בואו של אדמס, ערב כניסתו לתפקיד, עורר עניין רב בקרב התקשורת האמריקאית. אדמס נבחר בין היתר בקולותיהם של המונים מהציבור החרדי, הרואים בו ידיד וותיק שנים. הוא הועלה במנוף המיוחד, במהלך מעמד הדלקת המנורה, כשלצדו הרב שמואל בוטמן, מנהל צעירי חב"ד העולמית המפעיל את המנורה ההיסטורית כבר עשרות שנים.

ראש העיר הנבחר ניצל את הרגעים החגיגיים ואל מול קהל המונים שגדש את המקום לקראת ההדלקה, בחר אדמס להתייחס להצבת החנוכיות הציבוריות. "אנחנו יודעים מה הרבי מליובאוויטש עשה בשביל כולנו ואיך שהוא פרסם את החשיבות של חנוכה והצבת החנוכיות בכל מקום בעולם", אמר אדמס, "כולם גם רואים מקרוב את פעילותם של בתי חב"ד, שמעצימות את החשיבות של חיים בשלום, ולכן אני גאה להיות כאן ולהשתתף במעמד זה".

אדמס היה נראה נרגש. "אנחנו צריכים אחד את השני, למרות הקשיים בזה", אמר, "אנחנו יודעים שקהילת ניו יורק היא עוצמתית, חזקה ואנחנו אנשים מאמינים. אני אומר לכם ולמשפחתכם שיהיה לכם חנוכה שמח ובטוח".

בסיום דבריו נערך מעמד ההדלקה, בהובלת הרב בוטמן, כשהציבור הגדול מריע בהתלהבות ובהתרגשות רבה, להיות נוכחים במעמד הדלקת המנורה הגדולה בעולם, שמביאה מידי שנה את בשורת פרסומי ניסא להיקפים גדולים במיוחד. בקהל הגדול, נוכחים בין היתר אנשי תקשורת רבים, המגיעים מידי שנה לתעד את המעמד. וגם השנה, נחשפו קהלי ענק להדלקה.

לאורך כל ימי החנוכה, נערך מידי ערב מעמד הדלקת המנורה הגדולה בעולם, אותה עיצב האגם הישראלי יעקב אגם, ובה היה מעורב לפרטי פרטים כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש שאף הביע דעתו שזו תזכה להיות המנורה הגדולה בעולם. מידי ערב מתכבדת אישיות בכירה להדליק את המנורה. 

"העובדה שמר אדמס, למרות שלל עיסוקיו, בוחר לבוא הנה רגע לפני כניסתו לתפקיד", אומר הרב בוטמן, "משדרת מסר חיובי גדול מאוד ליהודי ניו-יורק ויהודי ארה"ב בכלל. ההדים הרבים להגעתו ולהדלקה המנורה מידי ערב, ממחישים לנו שוב ושוב את החשיבות הגדולה בהדלקת המנורה ברחובה של עיר. רבים מתעוררים לתורה ולמצוות בעקבות המנורה הזו שמאירה לבבות יהודיים רבים".

המנורה הגדולה בעולם דורשת היערכות להקמתה ולהדלקתה. שלושה מנופים משרתים את המנורה: שני מנופים משני הצדדים שמעלים את המדליקים ל"מרומי המנורה" והמנוף האמצעי בשביל הדלקת ה"שמש".

השארת תגובה