ברק גרוסברג ואבי פיאמנטה בסינגל-קליפ חדש

הוא חזר בתשובה לאחר הופעתו של החלילן העולמי אבי פאימנטה וכעת הוא מארח אותו לסינגל מיוחד לכבוד נס חנוכה בו הם שרים יחד על אהבתם לאלוקים • בקליפ המושקע משלב הזמר והגיטריסט ברק גרוסברג את סיפור החזרה בתשובה הייחודי שלו

הזמר והיוצר החב"די ברק גרוסברג (30) הינו זמר, גיטריסט ורוקיסט שחזר בתשובה, ובתוך זמן קצר משחרר סינגל חדש ושלישי מתוך האלבום שבדרך, כשהפעם מארח את נגן החליל העולמי והזמר החב"די אבי פיאמנטה (65) לכבוד נס חנוכה.

סיפורם של השניים מעניין וייחודי, מצד אחד – אביו של ברק, מפיק הרוק האגדי שאול גרוסברג הפיק את פיאמנטה בשנות ה-70, ומהצד השני – ברק הגיע לראשונה לבית חב"ד בעקבות נגינת החליל של אבי שנשמעה מבחוץ, ברח' קינג ג'ורג' במרכז ת"א, ברק זיהה את ניגנתו של אבי ונכנס. באותו ערב השקפתו של ברק על העולם החרדי השתנתה מהקצה אל הקצה והוא החל בתהליך של חזרה בתשובה כתוצאה מכך.

השיר החדש "OMG" הוא בלדת רוק מרגשת וקלילה בהרבה משיריו הקודמים של ברק, התוכן של השיר יחד עם הקליפ המושקע שהופק ע"י הצלם החב"די יענקי אלהרר, מגולל את הסיפור המשותף של השניים כאשר השחקן ישי ידידה הבארי מגלם את ברק שלפני התשובה.

הפזמון שמבוצע בידי שני חסידי חב"ד, נכתב במטרה לשבור מחיצות בין המגזרים באמצעות הסלנג הפופולארי "OMG" שמזוהה עם העולם הלא דתי.

לאחרונה זוכה ברק לסיקור תקשורתי במגוון תוכניות והעיתונות החרדית והדתית אודות סיפורו האישי חוצה הגבולות, מי שגדל כנער חילוני במרכז ת"א, כבש במות גדולות בנעוריו והפך לחסיד חב"ד שלא מוותר על מוזיקת הרוק, בשליחות הייחודית לשלב בין העולמות. רק לאחרונה פורסמה כתבת שער גדולה על סיפורו המשותף עם פיאמנטה בעיתון "משפחה" כולל כתבת שער בעיתון המקביל בחו"ל.

קצת על השניים:

אבי פיאמנטה הוא מוזיקאי וחלילן ותיק ומוערך שכתב שירים רבים, חלקם פופולאריים ומושמעים עד היום. הוא מוכר בארץ ובחו"ל בעיקר מלהקת "פיאמנטה" (שניהל אבא של ברק בתחילת דרכם). משנות ה-70 החל לנגן ביחד עם אחיו, שהיה גיטריסט ידוע – יוסי פיאמנטה ז"ל, השניים ניגנו תחילה עם צביקה פיק, סטן גץ (נגן הסקסופון העולמי) בלהקות צבאיות ובהמשך שחזרו בתשובה, במופעי ענק באמריקה עם אברהם פריד, מתיסיהו, מרדכי בן דוד, ישי ריבו, אריאל זילבר ועוד

ברק גרוסברג הוא שילוב מרתק בין קודש לחול, חוזר בתשובה כ-10 שנים. נולד בת"א לתוך בית לא שומר מצוות שהרוקנ'רול הייתה השפה השנייה בו. אביו, שאול גרוסברג, ייסד את מועדון הרוק הישראלי בשנות ה-70 עם מיטב המופעים, בתחילת דרכם של אמנים רבים. הוא החל לנגן בגיל 12 בעקבות ובגיל 15 הופיע על במות גדולות במסגרת אירועים שונים שהפיק אביו, כבר אז פגש את נגן החליל והזמר אבי פיאמנטה.

לאחר שעברו השניים, כל אחד לחוד, לעולם החרדי, נפגשו במקרה בבית מדרשו של הרבי מליובאוויטש, בניין 770 בניו יורק ומשם המשיכו בדרך משותפת שהובילה לסינגל הכל כך מיוחד הזה, שיר אהבה מקורי במיוחד לבורא עולם.

כיום מנגן ברק עם כמה מהאמנים הגדולים בישראל לצד ההופעות הרבות שלו במסגרות שונות, לרוב בבתי חב"ד ברחבי הארץ במופע משולב עם סיפורו האישי המרגש. המוזיקה שלו מפגישה בין רוק לאמירה יהודית, ההפקה אותנטית אך הטקסטים הכתובים דווקא באנגלית באים להעביר מסר של שלום ואחווה לעולם מתוך רצון לשנות דפוסי מחשבה שגויים.

השארת תגובה