סביבון בן כ200 שנה נמצא בחפירות במוסקבה

סביבון בן 200 (9)
סביבון בן 200 (9)

בחפירות אריכלוגיות שנערך הקיץ במרכז מוסקבה, נמצא לפתע סביבון עם האותיות נ ג ה ש החקוקות על קצה הסביבון, ארכיאולוגים במוסקבה שחפרו במקום הצליחו לנקות ולקרוא את האותיות שהודפסו על הסביבון שעשוי מעופרת מהמאה ה-19.

עיריית מוסקבה פרסמה על כך לפני מספר ימים, לכבוד חג החנוכה והם ציינו את החיים היהודים שהיו במוסקבה ושייתכן שהסביבון היה שייך למישהו מקהילת היהודית שהתקיימה במקום בין השנים 1830-1930. זה היה אחד מבתי הכנסת העתיקים ביותר במוסקבה.

בשנת 1930 נסגר בית הכנסת ובשטחו נפתחה אכסניה לחיילי הצבא האדום המשוחררים והמבנה בו שכן בית הכנסת, הפך לבניין מגורים בן ארבע קומות.

ראש המחלקה למורשת תרבותית אלכסיי ימליאנוב אמר, כי הסביבון שנמצא עשוי מעופרת. לאחר הניקוי נמצאו עליו האותיות המוכרות, עם האות "ש" ולא "פ", מאחר וסביבונים בחו"ל מיוצרים עם האות "ש", כפי שצריך להיות לסביבון מחוץ לארץ ישראל. ויתכן ובקרוב הוא יוצג לציבור הרחב במוזיאון היהודי הגדול השוכן בשכונת "מארינה רושצ'ה".

כמדי שנה, במרחק הליכה מהמקום הקרוב מאד לקרמלין, הגאון רבי בערל לאזאר הדליק את נר ראשון של חנוכה במעמד המונים ובפרסומי ניסא מהגדולים בעולם, טקס הפותח שלל אירועים בכל בתי חב"ד הפזורים בשכונות השונות בעיר ובכל מוסדות החינוך.

השארת תגובה