תובעת את בעלה: חיסן את הילדים

כהורים, אנו נעשה הכל על מנת לשמור על בריאות ילדינו. על כן הורים רבים מוצאים את עצמם משני צדי המתרס, בכל הנוגע לסוגיית חיסון הילדים נגד קורונה. התהום הפעורה בין שני המחנות כל כך גדולה, עד שבמקרים מסוימים היא אף יכולה לגרום לפרידה וגירושין.
כך ארע לא מזמן לא', גבר בגילאי ה-30 תושב חולון, שאשתו מתארת אותו כהיפוכונדר חרדתי, הדואג יותר להוריו מאשר לילדיו. לדברי האישה, בעלה החליט, על דעת עצמו, להביא את שני ילדיהם התאומים בני ה-12 לחיסון בקופת חולים, למרות שידע היטב כי היא מתנגדת לכך מכל וכל, בשל פעילותה הלוחמנית נגד חיסון ילדים, בין השאר בקבוצות באינטרנט ובבית הספר.
כפי הידוע, לחיסון ילדים מעל גיל 12, אין צורך להשיג את הסכמתם החתומה של שני ההורים, ומספיקה חתימה של הורה מלווה אחד.
מנגד, במשרד הבריאות מדגישים שככל וקיימת מחלוקת בין ההורים לגבי מתן החיסון, הם אמורים ליישב אותה ביניהם, ובינתיים אין לחסן את ילדיהם. האב ידע כי אין דרך שבה תסכים אשתו לחיסון ילדיהם, ועל כן, ככל הנראה, החליט לפעול לבד, ללא קבלת רשות ממנה.
כששבה לביתה, נדהמה האם לגלות, כי ילדיה התחסנו, חרף פעילותה הלוחמנית בנושא. היא לא היססה, ובעצת עורכת דינה, עו"ד עינבר לב, מיהרה לתחנת המשטרה הקרובה, והגישה תלונה על פגיעה באוטונומיה של ילדיה על ידי האב, ופגיעה בבריאותם.
האישה שבה לביתה בזעם, נטלה את ילדיה לבית אמה, שם בילו שלושה ימים, כשלמחרת היום הוגש לגבר זימון ליחידת מהו"ת ליד ביהמ"ש למשפחה, לקביעת מועדים לגישור, במסגרת הליך הגירושין שבו פתחה נגדו אשתו.
לדברי עו"ד עינבר לב "אני אישית בעד חיסון נגד קורונה, וכמו כן משוכנעת בצורך לחסן את הילדים נגד המגפה, אך אין בדעה זו על מנת למנוע ממני לייצג אישה שכל זכויותיה ההוריות נלקחו ממנה באחת, כשבעלה מחליט על דעת עצמו לחסן את הילדים, ולמעשה ליטול ממנה כל אפשרות להכריע בגורל ילדיה. מעשה כזה הוא אלימות לשמה, ואין לי ספק, כי אם המשטרה תתמיד בחקירה, הוא גם יועמד לדין על פגיעה באוטונומיה של חסרי ישע".
התביעה לגירושין הוגשה בימים אלה לביהמ"ש לענייני משפחה בתל אביב.
עו"ד עינבר לב עוסקת בתחום דיני משפחה, גישור, צוואות, מאבקי ירושה ועיזבונות, ומדורגת בין המשרדים המובילים בישראל לדיני משפחה על פי 100DUNS. http://www.dineymishpaha.co.
השארת תגובה