'שילה הקדומה' והחשמונאים: סיור חנוכה

במשך כמעט 400 שנה הייתה שילה הקדומה מרכז החיים היהודיים בארץ ישראל, שם גם נלחמו החשמונאים ביוונים וקבעו את הימים האלו בהלל והודאה • ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: "חנוכה הוא הזמן הטוב ביותר לבוא וללמוד על ההיסטוריה של החשמונאים שהשתקעו בבנימין"

בשילה הקדומה
בשילה הקדומה

היכן באמת התרחשו סיפורי המכבים? כולם יודעים איפה נפתח מרד החשמונאים, באזור העיר מודיעין, אך מה קורה דקה לאחר תחילת המרד? לאן בורחים החשמונאים? מהיכן הם מנהלים את מפקדות הקרב המתוחכמות שלהם?

מיד אחרי הנפת נס המרד "מי לה' אלי" במודיעין עלו המכבים אל ההרים הסמוכים למודיעין, אזור שבו היו עשרות כפרים יהודים מאותה תקופה. ההרים הללו הם מה שמכונה היום, מוניציפאלית, המועצה האזורית מטה בנימין. הטופוגרפיה ההררית והתלולה של הרי בנימין התאימה לחשמונאים – והקשתה על צבא פקידותי ומסודר כמו הצבא היווני.

בצלע ההר שמול מצפה נחל מכמש הסמוך לגבע בנימין ניתן להבחין במערות מפלט קדמוניות. לכאן ברחו רבם מהיהודים באותה תקופה. מכאן נמשיך צפונה על כביש 60, לכיוון גוש שילה. כאן פעלו השופטים והמלכים, כאן התנבאו נביאי ישראל, כאן התהווה מרכז החיים היהודיים בתקופת המקדש, כאן לחמו החשמונאים.

בשילה הקדומה, בירת ישראל משך כ-400 שנה, שכן המשכן במשך 369 שנים, בטרם הועבר לירושלים. כאן בוצע מעמד חלוקת הנחלות לשבטים. כאן היו יוצאות בנות ישראל לחולל בכרמים בט"ו באב. כאן התפללה חנה לבן.

באתר "שילה הקדומה" ממצאים ארכיאולוגים רבים ומרשימים. חורשות, מדשאות ואזורי פיקניק לצד מסלול סיור וחיזיון אור-קולי בטכנולוגיה ייחודית, כל אלו הופכים את הביקור בשילה הקדומה לחוויה מהנה עם תוכן מהותי לכל גיל.

אין כמו סיור ב'שילה הקדומה' כדי לשלב ערכים, היסטוריה ומורשת בבילוי משפחתי מותאם. המועצה האזורית מטה בנימין מזמינה אתכם ליום סיור חוויתי ובלתי נשכח במתחם שילה הקדומה. שם תוכלו לגלות את הקשר בין קברות המכבים, שמן הזית ושילה הקדומה. וכן תהנו מ-3 מיצגים: הולוגרמת המשכן, מגדל הרואה ובתי המחסנים. בנוסף הסיור כולל סדנת רפאות כדים.

סיור בשילה הקדומה הוא הפתרון האולטימטיבי למשפחה החרדית בשל קרבתו למרכז הארץ והמחיר המשתלם והידע ההיסטורי החשוב על תולדות עם ישראל בארצו.

במהלך החנוכה יערך גם פסטיבל המסיק והשמן בשילה הקדומה ובביכורי שילה, זו הזדמנות נדירה לשני אתרים מדהימים בכרטיס אחד. האירועים יערכו בימים שלישי + חמישי כ"ו-כ"ח בכסלו בין השעות 09:00 עד 16:00.

מה בתכנית? מסיק זיתים בביכורי שילה, הכנת שמן זית בבית הבד העתיק בשילה הקדומה, הכנת פיתות על הסאג' לטבילה עם השמן שהפקתם, סיור בטרקטור ועגלה בנופי נחל שילה וסיור בשילה הקדומה כולל 3 מיצגים

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ: "אני מזמין את כולם לבוא ולסייר בארץ התנ"ך בו התרחשו מאורעות החג. חנוכה הוא הזמן הטוב ביותר לבוא וללמוד על ההיסטוריה של החשמונאים שהשתקעו בבנימין ובנו את הארמונות שלהם ביריחו. מאחל לכל אזרחי ישראל חג חנוכה שמח וניפגש בבנימין".

השארת תגובה