חריש: בנק לאומי חתמו על הסכם במרכז 'רייסדור'

העליה בתפוסת שטחי המסחר בחריש מגיעה לאור קצב האכלוס הגבוה בעיר • ההסכם עם בנק לאומי מצטרף לחברות נוספות שכבר פועלות במרכזי המסחר 'רייסדור' בחריש הנמצאים בתפוסה מלאה

שיר בחריש בלו
שיר בחריש בלו

העיר חריש ממשיכה במגמת התפתחות לאור קצב האיכלוס הגבוה בעיר, כאשר שטחי המסחר במרכזי הקניות מתמלאים במהירות לנוכחי התושבים הרבים הגודשים את רחובות העיר. בימים האחרונים חתמה חברת 'רייסדור' הסכם שכירות עם בנק לאומי להשכרת שטח גדול במרכז המסחרי שלה שבמרכז העיר להקמת סניף מרכזי שישרת את תושבי העיר. ההסכם עם אחד הבנקים הגדולים במדינה מצטרף לחברות גדולות שכבר הבטיחו את מקומן במרכזי הקניות, ומעלה את חריש על מפת העסקים בישראל ואת ואת מרכזי המסחר 'רייסדור' כמובילות את זירת העסקים בחריש.

הביקושים הגבוהים לשטחי מסחר בחריש הביאו לכך, שדמי השכירות השלימו עליה כמו לפני משבר הקורונה, ועומדים כיום על 100 ₪ למ"ר. בהקשר זה ניתן לציין, כי מסחר הרחוב שוקק ופועל טוב יותר בתקופה זו מאשר בקניונים.

עם חתימת ההסכם עם בנק לאומי, משלימה רייסדור את תפוסת המרכז המסחרי במרכז העיר, אחד משני המרכזים שלה בחריש שכבר פועלים בקצב מלא. תנופת העסקים בחריש מגיעה במקביל לתנופת אכלוס הדירות בעיר, לאחר השלמת הבניה של פרויקטים רבים במסגרת תכנית 'מחיר למשתכן', כמו פרויקט "שיר בחריש" מבית רייסדור, הכולל את 'שיר בחריש בלו' ו'שיר בחריש אורנג".

כזכור, רייסדור הייתה מהיזמים הראשונים שזיהו את פוטנציאל ההצלחה בחריש ורכשה קרקעות למאות דירות בעיר המתפתחת. בנוסף מחזיקה החברה באלפי מטרים של שטחי מסחר ברחוב הראשי, ההופך בימים אלה ל"דיזינגוף" של חריש.

חריש נמצאת בהתפתחות מואצת, כאשר ביולי 2020 אישרה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה את הרחבת חריש לכיוון דרום באופן שאפשר את קידום הקמת הרובע החדש והגדלת מקורות התעסוקה בעיר. התוכנית ממוקמת בקרבת המרכז העירוני העתידי של חריש שנמצא בשלבי בנייה, ומצטרפת ל-12 אלף יחידות דיור שקיבלו היתרי בנייה ובהם צפויים להתגורר 25 אלף תושבים. על פי תוכנית המתאר העירונית לחריש, העיר צפויה למנות למעלה מ-100 אלף תושבים.

בנוסף, נמשך פרויקט חיבור העיר חריש לכביש 6 כדי להקל על דרכי הגישה, כאשר משרד האוצר הקצה לפרויקט הזה 300 מליון שקלים. "ברור לי שהאתגר המרכזי הוא לחבר את העיר לכביש 6. זה כבר מופיע בתקציב בשיתוף משרד התחבורה. ברגע שיחברו את כביש 6 לעיר חריש זה יהיה עוד בוסטר לפיתוח העיר", אמר שר האוצר.

השארת תגובה