גוגל או פייסבוק – איפה לפרסם את העסק?

laptop
laptop

נראה כי עד היום, בעלי עסקים ראו בפורמט הפרסום של פרסום בפייסבוק, או של פרסום בגוגל, כצורה אדוורסרית. נראה על פניו, כי היריבות המתמשכת בשנים האחרונות של פייסבוק כנגד גוגל, שהומחזה פעמים רבות באמצעות כלי התקשורת הטכנולוגיים, נתפסה כעובדה שלא ניתן לערער עליה, בכך ששתי פלטפורמות אלו נמצאות בתחרות ישירה אחת כנגד השניה. כמו כן, חברות הרגישו צורך לקבל החלטה בין שתי צורות הפרסום, הכה שונות זו מזו. דיכוטומיה בעייתית, שהמשיכה לבלבל ולהטעות את קהל המפרסמים. חרף העובדה, שאף הפייסבוק, והן גוגל, מסתמנות כתחרות, האמת ממש רחוקה מההיבט המעשי. קודם כל, כל פלטפורמה מדברת על היבטים פרסומיים שונים. שתיהן כאחת מהוות אחד מערוצי הפרסום הכי אפקטיביים כיום, והבחירה באחת משתיהן תלויה בצרכים של בית העסק. בעוד יש עסקים שהפרסום בגוגל מתאים להם כמו כפפה ליד, אחרים בוודאי ימצאו בפרסום בפייסבוק את המתאים ביותר. יש עסקים שיגדילו לעשות וישתמשו בשתי הפלטפורמות ביחד, על מנת למקסם את השיווק.

גוגל או פייסבוק – איפה לפרסם את העסק? ההבדלים בין שתי האופציות

שאלת השאלות – גוגל או פייסבוק – איפה לפרסם את העסק? קודם כל, נקדים ונאמר, כי שתיהן הן פלטפורמות מצוינות לשם שיווק. הבחירה באחת מהן תלויה במהות העסק, ובמה שהוא מחפש. ועתה נדון אודות הפרסום בגוגל. גוגל מהווה את פלטפורמת הפרסום – ממומן או אורגני, הכי גדולה ופופולרית ברחבי תבל. החיפוש בגוגל מתואם עם מיקוד של מלות מפתח ושימוש בהיבטי פרסום, כמו למשל – מבוססי טקסטים. כדי לקדם את העסק בגוגל, העסק חייב למצוא את מלות המפתח שרבים הם הגולשים שמקלידים אותן. בכל פעם שגולש לוחץ או מקליק על ההודעה, במידה ומדובר על פרסום בתשלום, יחייבו אתכם בסכום כספי שתואם מראש. מאידך, הפרסום ברשת החברתית פייסבוק שונה לגמרי. בעוד לפייסבוק יש מספר רב של משתמשים פעילים מדי חודש, היא הפכה ליריבה מספר אחת של גוגל ושל כל מתחרה פוטנציאלי באסטרטגיות של הפרסום הדיגיטלי. על פניו נראה ששתי האפשרויות דומות, בעלי עסק משתמשים באחת מהפלטפורמות ולמעשה מקדמים את העסק שלהם דרך רשת האינטרנט. אבל פה מתחיל ונגמר הדמיון בין השתיים. בניגוד לחיפוש שבגוגל, שמסייע לעסקים להתוודע ללקוחות חדשים, עם ציון מלות המפתח הקונקרטיות, הפרסום בפייסבוק מסייע לגולשים למצוא בתי עסק בהתבסס על תחומי העניין שלהם, ועל ההתנהגות הצרכנית הקבועה, פחות או יותר שלהם. נוכל לסכם את ההבדלים בין גוגל לבין הפייסבוק באמירה נוקבת וחד משמעית – גוגל מסייעת לבתי עסקים למצוא לקוחות חדשים, ואילו פייסבוק מסייעת ללקוחות חדשים למצוא את בתי העסק. משזה נאמר – תעשו את השיקולים שלכם, מה עדיף לכם בתור בעלי עסק.

גוגל או פייסבוק – איפה לפרסם את העסק? הבנת החוזקות של כל אופציה

שאלה נוקבת היא – גוגל או פייסבוק – איפה לפרסם את העסק? זה ממש תלוי בכם. גוגל, בתור מנוע החיפוש הכי שכיח ומבוקש בעולם, נחשבת למובילה דה פקטו בפרסום דרך האינטרנט. גוגל מציעה כמעט ארבעה מיליארד שאילתות חיפוש מדי יום, ומציעה בפניכם גישה לקהל היעד חסרת תקדים. פייסבוק איננה "מפגרת" יותר מדי מאחור. היא משכללת ומשפרת את פתרון הפרסום אצלה כבר שנים רבות. מדובר בחלוצה אמתית בתחום החברתי וכמרכז אסטרגיות שיווקיות דיגיטליות, שרבים הם העסקים שבוחרים בה.

השארת תגובה