לראשונה בעולם: אופנועי "רפואה ושמחה"

בארגון "רפואה ושמחה" חנכו במעמד יו"ר תנועת ש"ס ח"כ אריה דרעי והגב' עופרה אלקובי מנהלת מאגר מח עצם הדסה, וכן במעמד הנהלת הארגון וצוות בכיר מהמוקד, את יחידת הדו גלגלי הראשונה מסוגה בעולם

לא בכל יום מתרחשת כזאת השקה מרגשת וייחודית המעידה על מהפך של ממש בעולם החסד. מה שהחל לפני כמה חודשים בטקס צנוע ומרגש ברחבת עיריית ירושלים בראשות רה"ע מר משה ליאון וסגניו, שם חנכו את האופנוע הראשון מסוגו בעולם המשמש למטרות חסד וסיוע לחולים וקשישים, ובפרט לשינוע תרופות וציוד רפואי יקר מיעד ליעד, הפך לאימפריה של כלים דו גלגליים המשמשים את מתנדבי הארגון בדרכם למלא את המשימות הזורמות כל העת אל המוקד.

אך טבעי הוא כי את טקס השקת היחידה המסייעת מסביב לשעון ועומדת לימין השכבות החלשות ואיזורי הפריפריה, יקיימו במעמד יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי העומד תמיד יחד עם כל הח"כים הנפלאים בסיעה, לימין הארגון וצרכיו השונים, בפרט בתקופת הקורונה אשר זימנה לא מעט אתגרים לארגון אשר הוביל את מערך הסיוע הגדול ביותר לחולי ומבודדי הנגיף.

את האירוע פתח יו"ר רפואה ושמחה ישראל צישינסקי אשר ביקש ראשית להודות ליו"ר ש"ס ח"כ דרעי על השותפות האמיתית בה הוא נוטל עם הארגון למען הנזקק והחלש בישראל. צישינסקי ציין את הסיפוק הרב בו חשים בארגון עם תנופת ההתפתחות וההתרחבות בכלל המישורים, ובפרט כעת עם ההשקה המרגשת של יחידת החסד הראשונה מסוגה.

טרם פנו אל גזירת הסרט והשקת האופנועים, ביקש יו"ר ש"ס להביע את התפעלותו מהיקף פעילות החסד אשר מתפעל כיום הארגון באמצעות צי האמבולנסים ולמעלה מרבבת מתנדבים ביותר מ-1000 קבוצות חסד ייעודיות הפרושות בכל רחבי הארץ והעולם. "זהו כבוד גדול בשבילי לחנוך את יחידת החסד הנפלאה הזו. מטבע הדברים אני נחשף ללא מעט בקשות ומקרים חריגים, מרגש תמיד לראות איך אתם מסתערים על כל משימה ומספקים רפואה ושמחה כפשוטו. גם רפואה וגם שמחה. זה דבר חשוב ביותר. על זה העולם עומד. תמשיכו בכל הכח. אתם מהווים בשורה של ממש בעולם החסד וזוכים לקדש שם שמים ומאחדים את כל כלל ישראל. תבורכו מפי עליון". סיים  דרעי בהתרגשות.

לאחמ"כ נשא דברים מעומק הלב מנכ"ל 'רפואה ושמחה' מאיר קווין, העושה לילות כימים כפשוטו ממש למען חולים, מוגבלים, נזקקים ובני משפחותיהם בכל פינה ויעד על פני הגלובוס. בדבריו הרחיב הודות המענה הרחב אותו מספקים בארגון לכל מקרה המתגלגל לפתחם; "זה נשמע כמו חלום, אך זוהי עובדה מוגמרת. כל 3 דקות בממוצע אנו זוכים לתת מענה ולפתור מצוקה של חולה או משפחתו בשלל בעיות ומקרים סבוכים ומאתגרים. כעת עם שילוב יחידת האופנועים נוכל להכפיל את קצב הפעילות והסיוע כחלק מהמארג האדיר הפועל בידיים שלובות למען המטרה הקדושה".

בהנהלת הארגון מציינים כי מאז החלה לפעול יחידת הדו גלגלי, עלתה רמת המענה המיידי לכל בקשה של שינוע תרופות מצילות חיים או ציוד רפואי ומזון קריטי בזמנים וממקומות מאתגרים, בזכות הכלים הנגישים לאיזורים עם מצוקות חנייה. "רק בחודשים האחרונים ניצלו חיים של כמה וכמה ישישים וחולים שהיו על סף התמוטטות לאחר שלא הצליחו לרכוש את התרופות הנצרכות והמזון הדרוש והודות לפנייה למוקד הארגון קיבלו מענה קריטי ברגע האמת".

השארת תגובה