החשוד בטרור לא יפגוש עורך דין

בית משפט
בית משפט

בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ דחה היום (9.11.21) עתירה שהוגשה כנגד מניעת מפגש של חשוד בטרור עם עורך דין.

עו"ד נועם קוריס – על הבעל שם טוב, גוגל ופרטיות ברשת

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק פורטל עורכי דין נועם קוריס

 ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס על תביעה ייצוגית ומיליוני שקלים לציבור – מיינט הרצליה

עו"ד נועם קוריס כותב ברשת קו עיתונות

עו"ד נועם קוריס מבזק לייב

העותר עצור בחשד לפעילות צבאית ופגיעה בביטחון האזור. לפנינו עתירה נגד הארכה של מניעת מפגש עם עורך דין החל מיום 5.11.2021 עד ליום 8.11.2021 בשעה 23:59. עניינו של העותר הובא לפנינו בהליך קודם שהתייחס לתקופת מניעה קודמת, ועתירה בנושא זה נדחתה (בג"ץ 7400/21 אלברי נ' שר הביטחון (3.11.2021)). במהלך הדיון נמסר לנו על ידי בא כוח המשיבים כי מעצרו של העותר הוארך על ידי בית המשפט הצבאי בשומרון עד ליום 14.11.2021, וכי הרשות המוסמכת הורתה על הארכת מניעת הפגישה עד ליום 11.11.2021 בשעה 23:59.

לאחר שמיעת טיעוני הצדדים וקבלת הבהרות במעמד צד אחד מגורמי הביטחון מצא בג"צ כי הטעמים של טובת החקירה וביטחון האזור, בגינם נמנעה פגישה עם עורך דין, עומדים בעינם גם בעת הזו.

עוד נמסר לבית המשפט, כי בדיקה פסיכיאטרית שנערכה לעותר בהמשך להוראת הרכב בג"צ בהליך הקודם, מצאה כי אין ביטוי למצב פסיכוטי פעיל וכי העותר אינו זקוק להתערבות מיוחדת כי אם להמשך מעקב. הנחתנו היא כי גורמי הטיפול בשב"ס יערכו את המעקב הנדרש בהתאם להנחיית הפסיכיאטר.

בנתון לאמור, ובהיעדר עילה להתערבות בעת הזו, העתירה נדחית.

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי ותביעות ייצוגיות מאז שנת 2004.

 

השארת תגובה