ביקור ייחודי: האדמו"ר מסקווירא עם רבני רוסיה ואיראן

משלחת חריגה בנופה של עיירת סקווירא בארה"ב, הופיעה ביום ראשון, לקראת הפגישה עם כ"ק האדמו"ר מסקווירא שליט"א, במסגרת מסע ביקורי רבנים ובני הקהילה היהודית שהם יוצאי מדינות פרס שהיגרו לארה"ב.

בהדרת כבוד מיוחדת קיבל האדמו"ר שליט"א את המשלחת, שהורכבה מרבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר שליט"א, רבה הראשי של איראן וחבר איחוד הרבנים במדינות האיסלם הרב יהודה גראמי, ואיש החינוך בין שלוחי חב"ד בעולם הרה"ח ר' זלמן לייב מרקוביץ. לצדו של האדמו"ר יושבים כל ארבעת בניו הרה"צ שליט"א, ובמשך שעה ארוכה התעניין על מצבם של יהודי איראן, על המוסדות הקיימים ועל אלו שמתוכננים להיבנות ולהתפתח. קורת רוח מיוחדת הייתה לאדמו"ר, כששמע על הקשר המתמיד מזה שנים רבות עם רבה הראשי שליט"א של רוסיה, זאת בנוסף למשלחות של רבנים צעירים מאיראן המגיעים למוסקבה מדי תקופה ללימודי שחיטה וניקור, ומתמקצעים בהנהגת הקהילות באיראן.

קדם לביקור זה מפגש שנערך במונסי עם ידידים רבים, שהתוועדו לראשונה בחייהם על הפעילות היהודית הגדולה, שרק לאחרונה נפתח סדק צר על חייהם היהודיים ומוסדות היהודים הפועלים במקום. המשתתפים שמעו מפי הרב גראמי והרב מרקוביץ על הקורה בין יהודי איראן, והביעו את התפעלותם הגדולה.

את המסע ארגנו אנשי המרכז לענייני חינוך, בראשות הרה"ח ר' משה קוטלרסקי, העומדים בקשר קבוע עם הרב גראמי.

השארת תגובה