בחור ישיבה, קפץ נפצע – ויפוצה

מ' חרדי תושב בני ברק פוצה באמצעות עו"ד אלי מאור מבני ברק בסכום של 200,000 ש"ח בגין נפילה בעת קפיצה מרמפה בחצר הישיבה, שבעקבותיה נגרם לו נזק גוף

עורך דין אלי מאור, צילום: מיכל קושרוב
עורך דין אלי מאור, צילום: מיכל קושרוב

במהלך הפסקה בלימודים בישיבה חרדית בשעות הצהריים, מ' בחור ישיבה תושב בני ברק בחור ישיבה, שיחק עם חבריו בחצר הישיבה ובעת המשחק קפץ מרמפה שהייתה ממוקמת בחצר הישיבה ונחבל בכף רגלו בעת הנחיתה.

ראש הישיבה הודיע להוריו של מ' אודות התאונה, וכן הבהיל בעצמו את מ' מהישיבה לבית החולים הדסה, שם אובחן לו שבר בכף הרגל והוא נאלץ לעבור ניתוח לקיבוע השבר וכן טיפולי פיזיותרפיה ומנוחה ביתית לשמך כשלושה שבועות.

בעקבות התאונה מ' פנה יחד עם הוריו לעורך דין אלי מאור מבני ברק, המומחה לתביעות בגין נזקי גוף ורשלנות רפואית, שכבר בפגישה עם הוריו של מ' הסביר להם שיש שתי עילות תביעה משפטיות הן בגין פוליסת תאונות אישיות – תאונות תלמידים שבה מבוטחים כלל תלמידי הישיבה מגילאים 3-18 בישראל, וכן בגין פוליסת אחריות צד שלישי בה מבוטחת הישיבה בעבור מקרים של נזקי גוף המתרחשים בחצר הישיבה.

מ' פנה באמצעות עורך דין אלי מאור לחברת הביטוח כלל בתביעה לנכות רפואית בגין פוליסת תאונות אישיות, ופוצה ע"י כלל חברה לביטוח בסכום של 50,000 ש"ח.

בנוסף, פנה מ' באמצעות עורך דין לענייני נזיקין אלי מאור להראל חברה לביטוח, שביטחה את הישיבה בגין אירועים של נזקי גוף במקרקעין שבשליטת הישיבה, וניתן לו בנוסף עוד סכום פיצויים  של 150,000 ש"ח, כך שסכום הפיצויים הכולל שמ' קיבל לאחרונה היה 200,000 ש"ח.

בהמשך לפנייתנו לעורך דין אלי מאור, ביקשנו לדעת ולברר איתו פשר העניין שכביכול אם התאונה אירעה בעצם באשמת מ', שהוא זה שקפץ מהרמפה וגרם לנזק ברגלו, מדוע משפטית הוא נמצא זכאי לפיצויים בסכום גבוה ביותר שכזה?

לשאלתנו זו השיב עורך דין אלי מאור, שלגבי התביעה הראשונה בגין פוליסת תאונות אישיות, אין זה משנה מי אשם בתאונה כל עוד התאונה אינה במתכוון, ואילו לגבי התביעה השנייה, השיב בטובו עורך אלי מאור, כי כל עוד בחור הישיבה נפצע בתחום הישיבה והוא קטין, ישנה חובת אחריות ו/או השגחה על תלמיד הישיבה של הישיבה ומקל וחומר במקרה דנן שהוצבה בחצר הישיבה רמפה מסוכנת שעשויה לגרום לנזקי גוף לקטינים בגילאים 15-16 שנים, ששיקול הדעת שלהם בגילאים אלה אינו כמו של בגירים המיושבים יותר בדעתם.

כן ציין עורך דין אלי מאור המומחה לרשלנות רפואית שהרמפה נשוא התביעה, בוטלה ונחסמה לקפיצה ע"י הישיבה לאחר התאונה שבנדון, כך שעל מנת להוכיח את תביעתו מול חברת הביטוח של הישיבה הוא הציג בפניה בין היתר תמונות פוטו צבעוניות של "לפני ואחרי", קרי לפני התאונה דעסקינן וכן לאחר התאונה, כאשר הרמפה בעצם בוטלה והקפיצה ממנה לא התאפשרה יותר.

השארת תגובה