'אהל שרה' מוביל בשילוב תלמידים עם מוגבלויות

מגוון יוזמות חדשניות לשילוב ילדים ובני נוער עם מוגבלויות בחברה הפכו את מערך החינוך של 'אהל שרה' לגוף החינוך המוביל בציבור החרדי בשילוב בעלי צרכים מיוחדים

בית ספר בית שי ובית חנך - אהל שרה
בית ספר בית שי ובית חנך - אהל שרה

כיתות שילוב, בית חוגים וספריה ייעודית, הם רק חלק מיוזמות השילוב מבית מדרשו של בית הספר 'בית חנוך' המשתייך למערך החינוך של ארגון 'אהל שרה'. מערך החינוך של 'אהל שרה' פועל כבר שנים ארוכות לקידום ושילוב ילדים ונערים עם מוגבלויות קוגניטיביות בחברה, וזוכה לשבחים רבים ממשרדי הממשלה והגופים המפקחים על פעילות החינוך לצעירים עם מוגבלויות קוגניטיביות.

לאור הפעילות הברוכה המגוונת, לא הופתעו בהנהלת 'אהל שרה' כשנבחרו להימנות על מספר מצומצם של בתי ספר וגני ילדים הנהנים מחסות הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות. הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות, הפועלת בשיתוף פעולה עם משרד החינוך, היא הגוף הגדול והמנוסה בישראל בקידום יוזמות חינוכיות בהן גם פעילות לשילוב תלמידים ותלמידות עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך הרגילה.

בין היוזמות החדשניות הפועלות בבית הספר בית חנוך, ניתן למצוא את בית החוגים שמציע חוגים שונים לקבוצות תלמידים המורכבות מתלמידים מחינוך מיוחד לצד תלמידים ממערכת החינוך הרגילה. יוזמה משלבת נוספת שזכתה לשבחים רבים, היא היוזמה להטמעת פעילויות בית ספריות מקבילות לפעילויות בבתי ספר רגילים. כך למשל פועלת תכנית אבות ובנים, בהשתתפות  הורים ותלמידים מת"ת בדרכי אבות, הפועל בבית הספר  הנפגשים ללימוד משותף. בבית הספר פועלת גם ספריה המכילה ספרים מונגשים לצד ספרים רגילים המותאמים לילדי בית הספר.

יוזמות אלו יצאו לדרך בתקופה האחרונה לצד פרוייקט השילוב שנכנס לשנתו השניה ופועל בשיתוף תלמוד תורה חשוב בעיר בני ברק. במסגרת פרוייקט השילוב,  תלמידים מבית חנוך מגיעים לתלמוד תורה 3 פעמים בשבוע ומשתלבים בתפילה משותפת ובעוד פעילויות חברתיות יחד עם תלמידים בני גילם.

פרויקטים אלו, מנוהלים ע"י צוות מיוחד שהוקם בבית הספר בית חנוך בראשות מנהלת בית הספר הגב' חנה אנתבי והרב יעקב בורשטיין רכז השילוב, בו חברים אנשי צוות מקצועיים מצוות ביה"ס. צוות השילוב מקבל ייעוץ והדרכה מצוות הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות, כלל התוכניות המשלבות קיבלו את ברכתו ועידודו של ראש המוסדות הרב אברהם גינזבורג שליט"א שאף ברך על המהלך.

לדברי מנהלת בית הספר הגב' חנה אנתבי המשמשת בתפקיד ראש פרוייקט השילוב: "זוהי הזדמנות מדהימה לצוות בית הספר להוביל שינוי אמיתי בתפיסת השילוב בחינוך המיוחד בכלל ובמגזר החרדי בפרט ואנו שמחים ונרגשים על הזכות. אנו רואים את ההשפעה האדירה שיש למפגשי השילוב על הילדים שלנו, וגם הילדים ממערכת החינוך הרגילה זוכים לחוויה מעצימה ומשפרת הנותנת להם כלים להיות תלמידים טובים יותר ובעלי מידות טובות"

גם הגב' מלכה ויינברג מנהלת 'אהל שרה' בירכה על יוזמות השילוב ואמרה כי "בהתאם למורשת מייסדי הארגון, אנו פועלים כבר עשרות שנים על מנת לאפשר לילדים ומבוגרים עם מוגבלויות קוגנטיביות, להשתלב ככל האפשר בחברה. מערך החינוך של 'אהל שרה' עומד בסטנדרטים גבוהים ביותר, ומדי שנה פותחים בבתי הספר כמו גם בשאר המערכים תוכניות חדשות, פרויקט השילוב הזה הינו פרויקט הדגל השנתי של אהל שרה ואני שמחה לראות שצוות בית הספר הצליח להקים פרויקט לתפארת"

השארת תגובה