'טייטו' כך צה"ל יעביר חולי קורונה לאשפוז ביתי

צה"ל רכש מאות מכשירי טייטו שיאפשרו להעביר אזרחים חולי קורונה לאשפוז ביתי – החולים יעברו בבתיהם מעקב אחר שיעור החמצן בדם וכן לב, ריאות ועוד

בדיקה עם טייטו על ילד בריא (קרדיט TytoCare)
בדיקה עם טייטו על ילד בריא (קרדיט TytoCare)

צה"ל רכש מאות מכשירי טייטו שיאפשרו להעביר אזרחים חולי קורונה במצב קל ובינוני לאשפוז בבתיהם ולהפחית את התפוסה בבתי החולים.

הערכות, המיוצרות על ידי Tyto Care הישראלית, משלבות יכולת לבצע מגוון רחב של בדיקות מרחוק ביחד עם מערכת מבוססת בינה מלאכותית שמנחה את המטופל כיצד לבצע את הבדיקה בדרך נכונה, שתאפשר לרופא המרוחק להגיע לאבחנה מדויקת. בין הבדיקות שמבוצעות על ידי המכשיר מעקב אחר שיעור החמצן בדם (סטורציה), נתון קריטי למעקב אחר חולי קורונה וכן בדיקות לב, ריאות, גרון, אוזניים, עור ועוד. הערכות כבר סופקו לצה"ל ונמצאות בשלבי הטמעה והדרכות לקראת תחילת השימוש הקליני בימים הקרובים.

מכשירי הטייטו נמצאים כיום בשימוש במרבית קופות החולים ובתי החולים בישראל, וכן בקרב למעלה מ-150 בתי חולים, מבטחים וארגוני בריאות בארה"ב, אירופה, אפריקה ובמזרח הרחוק והם משרתים מאות אלפי מטופלים. מגפת הקורונה האיצה את הביקוש העולמי למכשירים בשל הגידול במספר החולים שנזקקים למעקב צמוד, הפחתת העומס על בתי החולים והמרפאות והצורך בצמצום חשיפות של הצוות הרפואי לחולים.

דדי גלעד, מנכ"ל טייטו קר: "אנחנו גאים להיות שותפים במאמץ הלאומי של התמודדות מערכת הבריאות בישראל עם תחלואת הקורונה ולהקל על חולים שמצבם מאפשר להם לשהות בבתיהם עם פיקוח רפואי מרחוק ומודים לצה"ל ומשרד הבטחון על האמון שנתן בפתרון הרפואה מרחוק של טייטו. בעזרת מכשירי טייטו הצוות הרפואי יכול להיות במעקב צמוד אחר מצבו של החולה ולתת מענה מהיר במידת הצורך."

טייטו קייר הוקמה בשנת 2012 על ידי דדי גלעד ועופר צדיק וגייסה עד כה 155 מיליון דולר. החברה מעסיקה 200 עובדים במרכז הפיתוח בנתניה ובמשרדיה בארה"ב, מייצרת את המכשירים בישראל ונמצאת בשלבי התרחבות וקליטת עובדים על רקע הצמיחה המהירה.

השארת תגובה