אחרי עשור: בנייה במבוא חורון

ראש המועצה ישראל גנץ עדכן בצהרים את התושבים כי התקבלה ההחלטה המיוחלת שתאפשר את התפתחות והרחבת היישוב

בעשורים האחרונים התקשה היישוב מבוא חורון שבבנימין לקדם בנייה חדשה בגלל עניינים משפטיים סבוכים שקשורים למעמד הקרקע שנמצאת על גבול הקו הירוק.

בשנים האחרונות הושקעו מאמצים גדולים מצד מועצת בנימין והעומד בראשה כדי לפתור את המצב הסבוך. בשנה האחרונה גם היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט בחן את האפשרויות המשפטיות. הבוקר התקבלה במשרד המשפטים ההחלטה המיוחלת.

ההחלטה פותרת את המניעה המשפטית שהביאה למעשה להקפאה ארוכה ביישוב, ומעבירה את המשימה להמשך הליכי התכנון בהם יטפלו גורמי המקצוע.

מדובר באישור והסדרת 100 יחידות דיור שכבר בנויות ביישוב ותוספת של בניית 150 יחידות שכעת כאמור תעבור לשלבים המקצועיים ולמועצת התכנון העליונה.

ראש המועצה ישראל גנץ פרסם הודעה חגיגית לתושבים: "אנחנו מחוייבים לזוגות הצעירים, למשפחות הרבות שציפו, ולצמיחת היישובים בבנימין והיום עשינו צעד גדול לזה במבוא חורון. אחרי עבודה ארוכת שנים מול משרד המשפטים, היועמ"ש והממשלה הקודמת והנוכחית, היום התקבל האישור החגיגי. זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו"

יו"ר היישוב דודו עצאר: "קמנו הבוקר לשחר חדש. עשר שנים של עיכובי בניה מגיעים לסיומם. תהליך קידום הבניה לא קרה מאליו, קדמו לו חודשים ושבועות ארוכים של מאמצים של הנהלת המועצה וישראל גנץ בראשה. זכינו לסיעתא דשמייא רבה. כשם שזכינו להתבשר על הסרת החסמים נזכה לראות ממש בקרוב את הטרקטורים בשטח".

השארת תגובה