רוכשים נכסים בפלורידה, משביחים ומנהלים אותם

Nathan Holdings השלימה מכירת ארבעה מתחמי מולטי-פמילי בפלורידה ארה"ב • היקף העסקאות כעשרה מיליון דולר

מתחם בפלורידה - נתן הולדינגס
מתחם בפלורידה - נתן הולדינגס

חברת Nathan Holdings המתמחה ביזמות ובהשקעות נדל"ן בארה"ב, השלימה מכירת ארבעה מתחמי מולטי-פמילי בפלורידה ארה"ב, בהיקף עסקאות כולל של כעשרה מיליון דולרים. ארבעת מתחמי המולטי-פמילי ממוקמים במחוז ברווארד השוכן לחוף האוקיינוס האטלנטי כ-40 ק"מ מצפון למיאמי. אוכלוסיית המחוז מונה כ-2 מיליון נפש ונמצאת במגמת עלייה עקב גלי הגירה חיובית לאזור. היקף עסקאות המכירה ב-2021, כ-10 מיליון דולרים עבור 64 יחידות דיור להשכרה בארבעה מתחמים. המתחמים נרכשו בשנים 2015-2016 (לפני כחמש שנים) תמורת 5.5 מיליון דולר, או כ- 85,000 $ ליחידת דיור בממוצע – כולל מינוף של כ-$3.4 מיליון.

"העסקאות שבוצעו בעיצומו של משבר הקורונה העולמי, מבטאות את יכולתה של החברה לפעול מחושב וחכם גם בתנאי שוק מורכבים ודינמיים, ואת הצלחת המודל השמרני שפיתחה להשקעות נדל"ן בארה"ב", מסר ירון שמיר, מנכ"ל משותף של נתן הולדינגס. "אנחנו רוכשים את הנכסים, משביחים ומנהלים אותם, במדיניות ברורה של "אפס תלות בגורמים שלישיים" מוסיף שמיר. "חברת הניהול בשליטת הקבוצה מתגברת על כשל שוק ביחסים שבין בעלי ההון לבין חברות היזמות והניהול, ואותו גורם מנוסה ובעל מוניטין הוא שקונה, משביח, מתחזק, משכיר וגם מוכר את הנכס בטיימינג המתאים".

נכון ל-2021, מחזיקה Nathan Holdings כאלף יחידות דיור ב-7 מתחמי מולטי פמילי באזור פלורידה ארה"ב, כשעל הפרק רכישת מתחמים נוספים ב-200 מיליון דולר בתקופה הקרובה. החברה, שהתמקדה בעבר בהשקעה בבתים פרטיים והחזיקה כ-400 סינגלים, משקיעה מאז 2014 כהחלטה אסטרטגית רק במודל של מולטי-פמילי. יתרון המולטי פמילי הינו יציבות, כשערכו מחושב כמו נדל"ן מסחרי- לפי תזרים המזומנים, ולפיכך פחות תלוי בתנודות השוק, מה שהופך אותו לאחת ממגמות ההשקעה האטרקטיביות בארה"ב בשנים האחרונות.

"המיקוד באזור הגיאוגרפי של שוק הדיור במיאמי, פורט לודרדייל, ג'קסונוויל וערים נוספות בפלורידה, מוכיח את עצמו", אומר דמיטרי רוזין, מנכ"ל משותף. "פלורידה טומנת בחובה יתרונות ברורים למשקיעים, כמו הגירה פנימית חיובית גבוהה בעקבות הזדמנויות תעסוקה, שרק מתעצמת בתקופת שלטונו של הנשיא ביידן, ושוק שכירות חם לאור ביקושים גבוהים", הוא מפרט. בנוסף, מסביר רוזין, "פלורידה היא מדינה זולה עם שכר עבודה נמוך, אולם הוא צפוי לעלות דרמטית ולייקר את שוק הנדל"ן בדגש על מחירי הדירות בשכירות, בהתאמה להכנסה הפנויה שצפויה לעלות. זאת ועוד, טוען רוזין, "מי שמכיר את שיטת המיסוי בארה"ב, לוקח בחשבון בין מכלול השיקולים להשקעה בנדל"ן, גם את שיטת המיסוי הנהוגה באזורים השונים. בהקשר זה, בפלורידה יש מדיניות מאוד נוחה, מה שמהווה יתרון גדול למשקיעים. גם מבחינת מיקום אסטרטגי, מאכלסת פלורידה נמלי ענק ובסיסים של הצבא האמריקאי", הוא מסכם.

על Nathan Holdings:

קבוצת נתן הולדינגס מתמחה ביזמות ובהשקעות נדל"ן בארה"ב. כמנכ"לים משותפים משמשים ירון שמיר ודמיטרי רוזין, רואי חשבון המתמחים בהשקעות נדל"ן, ומחזיקים בניסיון מצטבר של למעלה מ-30 שנות הצלחה. השניים פועלים במודל שמרני, תרים אחר הזדמנויות שוק בעלות יסודות אמינים, ותודות להתנהלות זו הנהוגה בחברה מיום הקמתה ב-2008, הוכיחו יציבות ואיתנות פיננסית בתקופות שוק סוערות. החברה שהתמקדה בעבר בהשקעה בבתים פרטיים והחזיקה כ-400 סינגלים, משקיעה מאז 2014 כהחלטה אסטרטגית במודל המולטי-פמילי באופן בלעדי. כיום מחזיקה sHolding Nathan כאלף יחידות דיור ב-7 מתחמי מולטי פמילי באזור פלורידה ארה"ב, כשעל הפרק רכישת מתחמים נוספים ב-200 מיליון דולר.

מודל המולטי-פמילי הייחודי למרחבים האורבניים בארה"ב, מציע מקבצי דיור עם כל השירותים הדרושים לרווחת הדיירים, בשילוב שירותי תחזוקה שוטפים מסביב לשעון. יתרון מודל המולטי פמילי הינו יציבות, ערכו מחושב כמו נדל"ן מסחרי- לפי תזרים המזומנים, ולפיכך פחות תלוי בתנודות השוק, מה שהפך אותו בשנים האחרונות לאחת ממגמות ההשקעה האטרקטיביות בארה"ב. חברת הניהול בשליטת הקבוצה Saar Management בהובלתו של אביב אלבז, מונה למעלה מ-30 עובדים ומנהלת את הנכסים מפלורידה באופן צמוד ומלא, מתוך נאמנות לעיקרון "אפס תלות בגורמים שלישיים", המהווה יתרון בולט וערך מוסף למשקיעים. הניהול הפרואקטיבי היעיל מבטיח שתכניות השבחת הנכסים יבוצעו ברמה הגבוהה ביותר, וגם מבטיח איתור חכם של "נקודת יציאה" אופטימלית עבור המשקיעים.

השארת תגובה