הפרקליטות קיבלה את תיק החקירה בענייניו של מיכאל בן ארי

מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך העבירה את תיק החקירה בעניינו של מיכאל בן ארי למחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה).

בחודש אפריל 2021 פתחה רשות ניירות ערך בחקירה בעניינו של מיכאל בן ארי וחברת EGFE, בחשד לביצוע עבירות על חוק השקעות משותפות בנאמנות, חוק הייעוץ, חוק העונשין וחוק איסור הלבנת הון. מדובר בהונאת משקיעים רחבת היקף שנחשפה על ידי הרשות ונחקרה על ידה, במסגרתה הציע לציבור השקעה משותפת בנאמנות ללא היתר מרשות ניירות ערך וללא פרסום תשקיף כמתחייב מהוראות החוק. על פי החשד, בן ארי גייס מאות מיליוני ₪ מכ – 1,000 משקיעים, תוך הצגת מצגי שווא ושימוש בכספים למטרות אחרות מאלה שהציג למשקיעים.
הרשות פעלה ללא לאות על מנת להגן על עניינם של המשקיעים, ועל מנת להביא לחקר האמת בפרשה, באופן מהיר ככל הניתן. בתוך כך, מחלקת חקירות אספה ראיות רבות לביסוס החשדות, ואף איתרה ותפסה נכסים ששווים נאמד בעשרות מיליוני ₪.

בתחילת חודש מאי 2021 נמלט בן ארי מן הארץ למרות קיומו של צו עיכוב יציאה מן הארץ בעניינו, ותוך הפרה בוטה של תנאי שחרורו. בן ארי אף שלח הודעת דואר אלקטרוני למשקיעים שבה הודה בכך שהציג בפניהם מצגי שווא בנוגע להשקעתם.

בעקבות הפרת תנאי השחרור חילטה הרשות את הערבות הבנקאית שהעמיד בן ארי להבטחת עמידתו בתנאי שחרורו, בסך שני מיליון ₪, והעבירה את הסכום לקופת הפירוק לצורך איתור נכסים על ידי הנאמן והשבת כספים למשקיעים.

לפי החשד בן ארי נעזר במשקיע נחום אייזנשטאט לצורך הימלטותו מן הארץ, ואף עשה שימוש בדרכונו של המשקיע לשם כך. נחום אייזנשטאט הינו חברו של בן ארי ואחד מיני רבים שהשקיעו כספים בהשקעות אותן שיווק. לפי החשד, אייזנשטאט סייע לבן ארי להימלט מן הארץ ולהפר את התנאים המגבילים שהוטלו עליו במסגרת החקירה, על ידי כך שהעניק לו את דרכונו האישי לטובת מטרה זו.

אייזנשטאט נעצר ונחקר ע"י מחלקת חקירות של רשות ניירות ערך בחשד לעבירות שיבוש וזיוף, על כך שסייע לבן ארי בהוצאה לפועל של תכנית הבריחה שלו, והתיק בעניינו מצוי בטיפול הפרקליטות.

לאור הפרת התנאים המגבילים שהוטלו על בן ארי, הרשות פועלת במסגרת מלוא סמכויותיה והאמצעים העומדים לרשותה, ובשיתוף פעולה עם הגורמים הרלוונטיים בישראל ומחוצה לה, על מנת להביא למיצוי הדין.

יצוין עוד כי התיק מלווה מראשיתו על ידי מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה).