אזהרה: לא מוכרים קרקעות בחרמון

רשות מקרקעי ישראל מזהירה את תושבי מג'דל שמס בעקבות גל זיופים: הסכמי מכר של קרקעות על החרמון אינם חוקיים

רשות מקרקעי ישראל מפרסמת אזהרה חריגה לתושבי מג'דל שמס, בעקבות גל זיופים של מסמכי בעלות על קרקעות באזור הר החרמון, אשר ככל הנראה משמשים כדי למכור לתושבים תמימים קרקעות אשר כלל אינן נמצאות בבעלות המוכרים.

במסגרת האזהרה שפרסמה רשות מקרקעי ישראל לתושבי מג'דל שמס, מעדכנת הרשות את התושבים כי כל הסכמי המכר והרכישה של מגרשים הממוקמים באזור הר החרמון (מצפון וממערב למג'דל שמס- מחוץ לתכנית המתאר), אינם חוקיים ואינם בעלי ערך כל עוד לא נקבעה עליהם בעלות במסגרת הליכי הסדר מקרקעין.

"לידיעתכם, רשות מקרקעי ישראל לא תכיר בהסכמים אלה גם אם מגרשים אלה יכללו בתכנית מתאר עתידית" נכתב בנוסח שפרסמה הרשות.

"הסכמי מכר בקרקעות שעברו הליכי הסדר מקרקעין ונרשמו בבעלות מדינת ישראל אינם חוקיים, בטלים ומבזבזים את כספי הרוכשים" הוסיפו ברשות מקרקעי ישראל.

"מדובר באזהרה חריגה שנאלצנו לפרסם לאחר שחשפנו פעילות עבריינית של זיוף מסמכי בעלות על קרקעות על הר החרמון, בקנה מידה גדול", מסביר ערן ליבנה, מנהל יחידת השמירה על הקרקע במרחב צפון של רשות מקרקעי ישראל, "הזיופים הללו משמשים לכאורה עבריינים המרמים תושבים תמימים ומוכרים להם קרקעות אשר כלל אינן שלהם, תוך כדי שימוש במסמכים המזויפים. לכן אנחנו מזהירים את הציבור להימנע מרכישת קרקעות באזור הר החרמון (מצפון וממערב למג'דל שמס- מחוץ לתכנית המתאר) ללא ביצוע בדיקה מדוקדקת של הבעלות עליהן מול הרשויות, כדי לא לשים כספו על קרן הצבי".