קניה רכשה טכנולוגית השקיה מתקדמת ל-500 אלף מגדלות תירס

החל מהבוקר, ל-500 אלף נשים מגדלות תירס בקניה במחוזות בונגומה ובבוסיה, תהיה גישה לטכנולוגיית ההשקיה ללא חיישנים של סופלנט. חברת הטכנולוגיה החקלאית  SupPlant מובילה חזון מהפכני של הנגשת טכנולוגיות השקייה מבוססות בינה מלאכותית לכל חקלאי העולם, לרבות חקלאים קטנים המהווים 98% מסך החקלאים. זאת בשונה מרוב חברות האגרי-טק המכוונות את מוצריהן לחקלאים גדולים המהווים את ה2% הנותרים.

הפרויקט נעשה בשיתוף פעולה עם ארגון פלאנט וילג' מאוניברסיטת Penn State, כדי להגיע לחקלאים אלה המייצגים חלק קטן אך משמעותי מתוך חצי מיליארד החקלאים הקטנים בעולם, שכל אחד מהם מגדל על שטח של פחות משני דונם ברחבי העולם. עד לסוף שנת 2022 מתכוונת סופלנט לשרת לפחות 2 מיליון חקלאים קטנים ברחבי אפריקה והודו.

שינויי אקלים ומזג אוויר קיצוני מאיימים על חיי החקלאים הקטנים ופרנסתם. תקופות בצורת, גשמים בלתי צפויים וגלי חום מגבירים את הסיכון לתחום החקלאות. הפתרונות הקיימים יקרים מדי או לא מדויקים מספיק בכדי לעזור לאותם חקלאים להתמודד עם השינויים האקלימיים. למרבה הצער, הגידולים החקלאיים מאוד רגישים ואפילו מעט מזג אויר קיצוני עלול לחסל יבול שנתי. הטכנולוגיה החדשה נטולת החיישנים של סופלנט אוספת ומנתחת נתוני אקלים, צמחים והשקיה מקומיים כדי לסייע למגדלים להימנע מאובדן היבולים. החברה מספקת המלצות השקייה בעלות סמלית ומספקת לחקלאים הקנייתים הקטנים תחזיות מזג אוויר, התראות על כניסת צמחים לעקה והנחיות אגרונומיות נקודתיות מבוססות בינה מלאכותית המאפשרות לחקלאים להיות עמידים יותר בפני שינויי אקלים.

דייוויד יוז, מייסד PlantVillage, מסר כי "מאגר הנתונים הייחודי של סופלנט, המומחיות האגרונומית והאלגוריתמיקה שפיתחה מצעידים את החקלאים המתמודדים עם איום הבצורת צעד חשוב קדימה. הפיילוטים הראשונים שביצענו נחלו הצלחה ואנחנו מצפים לראות אספקה מהירה לחקלאים ותוצאות מעולות בקציר הקרוב."

חברת סופלנט גדלה פי 12 במהלך השנה וחצי האחרונות באמצעות התקשרויות עם חקלאים גדולים ברחבי העולם והודיעה לאחרונה על גיוס של 10 מיליון דולר להאצת התהליך. סופלנט היא חברת פורטפוליו של סמארט אגרו. הנהלת החברה והמשקיעים מתמקדים בהתאמת השירות לכל ענפי החקלאות ליצירת עולם בר קיימא. ג'פרי שוורץ, מנכ"ל טימברלנד לשעבר, ומייסד שותף בקרן בורסייט קפיטל, שהובילה את סבב הגיוס האחרון, אמר כי "הפתרון של סופלנט הוא דוגמה קונקרטית לאופן בו טכנולוגיה חדשנית ברמה עולמית וצוותי מנהלים מוכווני מטרה יכולים לשנות את העולם, למרות שינויי האקלים שאנו חוזים בהם. אנו תומכים בסופלנט מכיוון שהם עוזרים לחקלאים החל מהקטנים שבהם ועד לגדולים במגוון רחב של תנאי אקלים לייצר מזון טוב יותר תוך שמירה על קיימות."