שטרסבורג: ספר תורה לזכות חולי הקורונה

מאות בני קהילות הקודש וילדי החמד ודגלים בידיהם רקדו ופיזזו עם ספר התורה, שכתיבתו החלה בשיאה של המגיפה לזכות חולי הקורונה, בלב ליבה של העיר

במפגן אחדות מרשים של כל קהילות הקודש בשטרסבורג שבצרפת בראשות רבה של שטרסבורג וחבר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' הרה"ג רבי אברהם ווייל הוכנס ספר תורה מהודר להיכל בית הכנסת הגדול בעיר.

מאות בני קהילות הקודש וילדי החמד ודגלים בידיהם רקדו ופיזזו עם ספר התורה, שכתיבתו החלה בשיאה של המגיפה לזכות חולי הקורונה, לאורך הרחובות ראפ, שטראוס דורקהיים, סלניק ואבנו דה לה פה בלב ליבה של העיר.

רגעי השיא בשמחה המרגשת; שעה שחולי הקורונה הקשים שהחלימו ריקדו עם ספר התורה שנכתב לזכותם ברחובות העיר. בחלקם היו מאושפזים במהלך השנה שחלפה במחלקות לטיפול נמרץ כשסכנת חיים מרחפת עליהם.

ספר התורה המהודר המרהיב ביופיו נכתב ביד אומן הסופר הרב דוד לילתי לזכותם של חולי הקורונה ולהחלמתם ולעצירת המגיפה. במגבית השתתפו בני כל קהילות העיר שגייסו בתוך כיממה את הסכום הנדרש.

לאחר שהוחזרו ספרי התורה להיכל האזינו מאות המשתתפים לרבנים ולאישי הציבור שהחלימו שנשאו דברים בדמע ובהתרגשות רבה. לאחר דברי אב"ד שטרסבורג הגאון רבי מיכאל שמרלא והגר"י ווייל נשאו דברים המחלימים ובהם; נשיא הקהילה מר מוריס דהאן, הרב ראובן קוריאט, הרב יהונתן לילתי, הרב שמעון סאמאמא, וראש החברה קדישא שהיה בין החולים הקשים ביותר והחלים הר"ר שמחה ארנרייך.

השארת תגובה