דרישה: לחשוף את ההסכמים עם פייזר

תנועת אומ״ץ דורשת מראש הממשלה ושר הבריאות לחשוף לציבור את הפרוטוקולים והמסמכים הרלוונטים של וועדות הקורונה, בעיקר את ההסכמים שנחתמו עם פייזר ומודרנה

פליצ'ה פלד
פליצ'ה פלד

יו״ר תנועת אומ״ץ, פליצ׳ה פלד, עו״ד יצחק מינא ועו״ד עמית עוז, פנו ביום ב׳ לראש הממשלה נפתלי בנט ולשר הבריאות ניצן הורוביץ בדרישה לחשוף לציבור את סיכומי וועדות הקורונה, הפרוטוקלים וכן את ההסכמים החתומים עם פייזר ומודרנה.

ראשי התנועה טוענים כי אמון הציבור וציות להוראות משרד הבריאות תלויים בשקיפות דיוני הקורונה.

כותבים ראשי התנועה: ״ העלייה במספר הנדבקים גוררת אחריה עלייה בשעורים גבוהים במספר החולים הקשה והבינוני המאושפזים בבתי חולים. מעבר לכך, נפגעת יכולת בתי החולים לספק שירותים נדרשים לחולים שאינן חוליי קורונה כבימי שגרה. כמו כן, מחלקות חיוניות אחרות נסגרות ומוסבות למחלקות קורונה.

מעל הכל מרחפת הסכנה שנגיע לקצה קיבולת המערכת לקלוט ולטפל בחולים ביעילות – גם בחולי קורונה וגם בחולים אחרים.

עברנו את מספר 14,000 מאומתים ביום כתיבת מכתב זה. זאת, בטרם פתיחת בתי הספר, כניסה לחגים הקרובים וחשש מיבוא באופן משמעותי יותר את הזן הדרום האמריקני. אין זה סוד שבבתי החולים מתחילים לגלות חוסר סבלנות בשל העומסים, לצערנו המצב הנוכחי איננו מעודד למרות מילות ההרגעה שאנו שומעים מבעלי תפקידים בכירים במשרד ראש הממשלה וממשרד הבריאות.״

תנועת אומ״ץ דורשת מהממשלה להיערך למניעת התפרצות הגל הבא, ולא להמתין לתגובות מבלבלות בעת שהמכה ניתחת על הציבור. כמו כן, סוברים ראשי התנועה כי על הממשלה לתת את הדעת בסדר עדיפות גבוה בסוגיית אופן הפעלת נתב"ג בכל הנוגע למניעת יבוא זנים נוספים לארץ.

נתב״ג פתוח מתחילת התפרצות זן הדלתא ונוסעים ממדינות אדומות נוחתים בישראל אחרי שהם טסים למדינות ירוקות וממריאים משם ובכך נמנעים מבידוד עם שובם ארצה ואין בודק.

לדעת ראשי התנועה, מדינה דמוקרטית זכאית לגייס את הציבור בעת מלחמה וחירום וישראל אכן נמצאת בתוך מלחמה למיגור הנגיף. המדינה דורשת מהציבור יישור קו וציות למהלכים לא פופולריים היוצרים התנגדות טבעית כמו ההחלטה למתן חיסון שלישי עוד בטרם אושר סופית על ידי הFDA והציבור לא יודע מה הם השיקולים שהביאו את וועדת הקורונה להחלטה זו, דבר הגורם לשורת קונספירציות ותחושה שהממשלה מסתירה מידע מהציבור.

תנועת אומ״ץ דורשת שקיפות וחשיפת דיוני הקורונה בפני הציבור. אמון הציבור הוא נדבך חשוב במיגור המגיפה טוענים ראשי התנועה. הציבור רשאי דעת ומבקש להיות שותף פעיל להחלטות גורליות על בריאותו.

3 תגובות
  1. חשדות לשוחד ואי סדרים . ניגוד אינטרסים , ועוד .
    לא ברור מה יש לשר הבריאות ולראש הממשלה שלא היו
    שותפים להסדרים עלומים , להסתיר .

  2. כל בר דעת יתנה לקיחת חיסון בפרסום ושקיפות של כל ההסכמים והפרוטוקולים!!!!!!!!!!
    למה אסור לי לדעת מה שנוגע אלי ישירות?
    למה יש פה דיקטטורה???

  3. מה עם שאשא ביטון שרת החינוך?? התחסנה????
    למה כל המורים יתחסנו והיא יכולה לא להתחסן?? תבדקו מה קורה אצלה גם.

השארת תגובה