זכות קדימה לאנשי הרפואה והחירום

מהחשש והדאגה לשלום הציבור – מתחם החיסונים של כללית בפתח תקווה העניק זכות קדימה לצוותי רפואה והמתנדבים בארגוני ההצלה שיכולים להתחסן בחיסון השלישי ללא תור

חיסון
חיסון

בסוף השבוע החליט משרד הבריאות לחסן בחיסון השלישי גם את הצוותים הרפואיים והמתנדבים בארגונים ההצלה שבאים במגע עם חולי קורונה. על מנת לעמוד ביעד במהירות, הודיע מחוז דן-פ"ת של כללית על פרוייקט חיסונים בעיר לצוותים רפואיים ומתנדבי ארגוני ההצלה ללא תור.

מתחם החיסונים של כללית בפתח תקווה שנמצא במתחם רוזמרין, קיבל החלטה ראשונית מסוגה לקבל את כל אנשי ונשות הצוותים הרפואיים וארגוני ההצלה מעל גיל 30, ללא צורך בקביעת תור מוקדם מראש.

מי שעמד מאחורי מבצע החיסונים לצוותי רפואת החירום וראה את הצורך מקרוב לבצע זאת, הוא צביקה שלזינגר מנהל קשרי קהילה בכללית בעיר פתח תקווה, שאף מתנדב באחד מארגוני ההצלה, שם משמש כחובש בכיר. הצורך במתן החיסון

לצוותי רפואת החירום נובע מכך שצוותי ההצלה נחשפים יום יום שעה שעה לקבוצות הסיכון וקיים החשש כי ידבקו או ידביקו את אותם מקבלי עזרה ראשונה בקורונה. הצוותים שחוסנו במנת הבוסטר הודו לניצן סגל מנהלת מתחם החיסונים על המבצע המהיר והיעיל.

לדברי הרב נחמיה בלושטיין מנהל המגזר החרדי במחוז דן-פ"ת: "צוותי הרפואה וארגוני ההצלה ניצבים בחזית המאבק בקורונה ואנחנו חייבים לעשות הכל על מנת להגן עליהם. אני שמח יחד עם הנהלת המחוז לאפשר לצוותי הרפואה וארגוני ההצלה להתחסן באופן מיידי בחיסון השלישי ולהמשיך להציל חיים במינימום סיכון לחלות בקורונה"

הרב אברהם קונסקי מנהל המגזר החרדי בכללית הוסיף כי "בתורה נכתב 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם', כללית עושה ככל יכולתה כדי לסייע לצוותי החירום וההצלה להמשיך ולהציל חיים, ומאותו רגע בו משרד הבריאות התיר לנו לחסן את צוותי החירות וארגוני ההצלה יזמנו את פרוייקט החיסונים לאנשי רפואת החירום ואני שמח לראות את ההיענות המוגברת להתחסן בקרב הצוותים, ובכלל באוכלוסייה החרדית"

השארת תגובה