Beat the heat: אימונים ביתיים בימי הקיץ

הטמפרטורות הגבוהות בשילוב הלוחות, עשויים לגרום לשיאי זיהום אוויר גם בקיץ. במערכות מיזוג אוויר מסורתיות הסינון יכול להיות לקוי וחלון פתוח עשוי להכניס עוד מזהמים מבחוץ • מומחי דייסון, מפתחי מסנן האווירPURE COOL מזהים את האתגרים ומציעים פתרונות לאימונים ביתיים בימי הקיץ

pure cool overview banner
pure cool overview banner

בימי הקיץ אנו עדים יותר ויותר לשיאי חום ושיאי זיהום אוויר מתרחשות לעיתים קרובות באותה שעה ומובילים לרוב להמלצה להפחית פעילות ספורטיבית מחוץ לבית בחוץ. גם אימוני הבית מאתגרים בסביבה סגורה ומערכות מיזוג סגורה במעגל סגור בו נשארים מזהמים ואלרגנים בחלל החדר.

אימוני הספורט הביתיים גדלו משמעותית מאז התפרצות הקורונה. הבתים הפכו למוקד לכל הפעילויות העיקריות שלנו – עבודה, לימודים וספורט שעשויים להגביר את ריכוז המזהמים הפנימיים. אוויר פנימי יכול להיות מזוהם עד פי 5 מאשר אוויר בחוץ. אנשים נחשפים למזהמים מרובים במהלך פעילויות כושר שלהם שמגיעים ממקורות פנימיים וחיצוניים

מחקר שבוצע בארה"ב לאחרונה הצביע על כך שפחות מ -19% מהאנשים מתגעגעים לחדר הכושר, אך מעל 60% רוצים לשחזר חוויה כמו חדר כושר בבית. כ – 75% מהאנשים היו בעלי מוטיבציה זהה או יותר להתאמן בכדי לשפר את בריאותם הנפשית מאז הסגרים וכ – 87% מאלה שמתכננים לחזור לחדר הכושר אומרים שהם ימשיכו להתאמן בבית לפחות בחלק מהזמן.

נושמים מזהמים

הכלל הוא פשוט, ככל שמבצעים פעילות גופנית, הדופק עולה ונושמים פנימה יותר אוויר לדקה, כמות המזהמים הנשאפת עולה באופן יחסי. האדם הממוצע מאוורר 10,000 ליטר אוויר ליום ופעילות גופנית יכולה להכפיל את נפח זה אפילו פי 5. זה ההסבר לחלק גדול מהבעיה: אנו נושמים יותר אוויר ולכן יותר חלקיקים מזהמים. יתר על כן, ככל שאוויר נשאף יותר דרך הפה, הוא עוקף את מנגנוני האף הרגילים לסינון.

מסנן האוויר של דייסון מסייע בקרת הטמפרטורה וסינון האוויר בחדר פעילות ספורט. המסנן לוכד 99.95% מהחלקיקים הקטנים כמו 0.1 מיקרון כגון אלרגנים, חיידקים, נגיף H1N1, נבגי אבקה ועובש. מהנדסי דייסון יצרו מכשיר אטום לחלוטין, ויצרו אטמים בלחץ גבוה זאת כדי למנוע מאוויר מלוכלך לעקוף את המסננים ולהביא מזהמים חזרה לחדר.

ב.נ.ז.כ סחר היבואנית רשמית של מוצרי דייסון בישראל, משווקת מסנני דייסון בישראל. מסנני האוויר של דייסון Dyson Pure Cool™לוכדים 99.95% מן האלרגנים והמזהמים המזיקים בחללים סגורים. מסלקים חלקיקים עד לגודל של 0.1 מיקרון, ולאחר מכן מזרימים סירקולציה של אוויר מטוהר ומסונן לחלל החדר.

מזהים את רמת זיהום האוויר

למסנני ה- Pure חיישנים חכמים, באמצעותם הם חשים בחלקיקים וגזים בחלל החדר, מדווחים עליהם בזמן אמת ופותרים את בעיית זיהום האוויר בחללים סגורים. מסנני דייסון מאפשרים שמירה על טמפרטורה נוחה במשך כל השנה, ניטור של איכות האוויר ושליטה עליה מכל מקום בו אתם נמצאים באמצעות אפליקציית Dyson Link. המסננים של Dyson מסלקים בין היתר אבקנים ואלרגנים, חיידקים ועובש, הפרשות של קרדית אבק.

מסנני האוויר של דייסון פועלים באמצעות אלגוריתם ייחודי המעבד נתונים המגיעים משלושה חיישנים מובנים במכשיר, מאבחן את מדדי איכות האוויר, ומדווח עליהם בזמן אמת. מסנני פחמן פעילים אחראים ללכידת גזים, בעוד שמסנן ה- HEPA החדשני לוכד עד 99.95% מהחלקיקים העדינים, כגון אלרגנים ומזהמים.

המסננים מהסדרה החדשה מתחברים לאפליקציית Dyson Link, המאפשרת בקרה ומעקב אחרי איכות האוויר בחדר התינוק. המסך שעל המכשיר עצמו מספק מידע מפורט על המזהמים שנלכדו, כגון NO2, חלקיקי PM 2.5, PM10, חיידקים, פורמלדהיד, עובש ועוד. בנוסף, ניתן לשלוט על זווית התנודה ותזמון פעולת המכשיר- הכל דרך האפליקציה.

כחלק מפיתוח האפליקציה, דייסון שיתפה פעולה עם החברה הישראלית Breezometer, אשר פיתחה מערכת לניטור זיהום אוויר מחוץ לבית דרך שילוב בין תחנות מדידה בכל העולם, נתוני תחבורה ולוויינים, בכל רגע נתון. המערכת שולבה במסנני האוויר של דייסון, כאשר היא מודדת את רמת זיהום האוויר שבחוץ, בעוד החיישנים הנמצאים על המכשיר מזהים את רמת זיהום האוויר בבית. כך, ניתן לעקוב בזמן אמת אחרי השיפור באיכות האוויר. בנוסף, צבע המסך משתנה בין אדום לירוק בהתאם לרמת זיהום האוויר.

  • מסנן אוויר דגם Dyson Pure Cool™ – מחיר מומלץ לצרכן: 2,990 שקלים. (עד סוף חודש יולי במבצע ללא מע"מ).
  • ניתן להשיג ברשתות החשמל, החנויות המובחרות ואתר דייסון.
  • שנתיים אחריות ושירות בבית הלקוח ע"י ב.נ.ז.כ סחר, היבואן הרשמי של מוצרי Dyson בישראל.

השארת תגובה