מכונת כביסה עתידית המבוססת על בינה מלאכותית

מכונת כביסה שלומדת מתי ואיך לכבס לנו ואפילו חוסכת אנרגיה ומקטינה זיהום • תאגיד הענק ההודי IFB מחפש חדשנות בישראל והתחנה הראשונה: אפקה – המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב

<a href="https://www.freepik.com/photos/family">Family photo created by freepik - www.freepik.com</a>
<a href="https://www.freepik.com/photos/family">Family photo created by freepik - www.freepik.com</a>

מי לא היה רוצה מכונת כביסה שקטה, חסכונית, ללא כפתורים ושכבר תדע להחליט לבד על כמה מעלות, כמה סיבובי סחיטה מספיקים לה, ובאילו שעות קבועות הוא מעדיף שהמכונה תפעל – כדי שתהיה מוכנה לתלייה כשהוא חוזר מהעבודה? ואם היא גם ידידותית לסביבה ומפרידה צבעוני ולבן בכלל…

התאגיד ההודי IFB הציע לסטודנטים ממכללת אפקה להנדסה בתל אביב שיתוף פעולה ייחודי לפיתוח מכונת הכביסה העתידית – שאתם כנראה חייבים כזאת.

בחברה הציבו 8 אתגרים ויעדי פיתוח הנדסיים אותם יבצעו סטודנטים במסגרת פרויקטי הגמר שלהם. בין היתר פיתוח של מכונה חכמה מבוססת בינה מלאכותית שתלמד את המשתמשים בה ותתאים את עצמה בדיוק עבורם, פיתוח מערכת התייעלות אנרגטית, ביטול רעידות ורעשים במכונות כביסה, פיתוח דיגיטלי מתקדם להפעלתה, טכנולוגיה אולטרה סונית ובניית פלטפורומות AR-VR להדגמת תפעולה מכשירי חשמל ביתיים מהדור החדש. סטודנטים מהמחלקות יוכלו לבחור להתמקד באתגרים הללו כפרויקטי הגמר או להציע פרויקטים נוספים.

רוני גורדאנה, נציג החברה הסביר מדוע פנתה IFB לישראל וההתרשמות מתחילת הפעילות הראשונה בארץ שנעשית עם מכללת אפקה להנדסה בתל אביב: "למכללת אפקה יש מוניטין של מכללה הנדסית מצוינת המשלבת מנטורים ומנחים שבאים מהעולם המעשי של ההנדסה . השילוב וההתאמה לסטודנטים מייצרים שילוב מנצח של יצירתיות טכנולוגית ופתרונות פרקטיים מחוץ לקופסא שזה בדיוק מה שאני מחפש לחברת IFB."

אלון ברנע, סגן הנשיא לפיתוח שאמון על הפרויקט מטעם אפקה: "פרוייקט גמר הוא השיא והמיצוי של לימודי ההנדסה, אנחנו שמחים על ההזדמנות לחבור עם תאגיד IFB שמעונין בחדשנות הנדסית ולתת הזדמנות לסטודנטים ולסטודנטיות לרתום את הידע ההנדסי, ידיעת השפה האנגלית והכישורים לטובת פרוייקט מאתגר בעולם האמיתי. אין ספק שכל סטודנט שיסיים פרוייקט שכזה מלבד החוויה המיוחדת שלה יזכה, יהיה גם משאת נפשו של כל מעסיק."

השארת תגובה