Beko חושף קו מוצרי חשמל אקולוגיים וממוחזרים

מחוייבים לקיימות: מכונת כביסה ומייבש מפלסטיק ממוחזר, תנור המיוצר מפסולת רשתות דיג, מקרר המכיל מגשי ביצים העשויים מעודפי קליפות ביצים וביופלסטיק ומדיח כלים עם מילוי אוטומטי של חומר ניקוי

מוצרים ידידותיים לסביבה של Beko | צילום: יח"צ
מוצרים ידידותיים לסביבה של Beko | צילום: יח"צ

Beko, מותג מוצרי החשמל הביתיים מהמובילים באירופה, מאמין בקשר הדדי בין בני האדם לבין כדור הארץ. על מנת להגביר את המודעות לחזון הקיימות של Beko, ערך המותג מסיבת עיתונאים וירטואלית בינלאומית במסגרתה נחשפו שבעה מכשירי חשמל ביתיים בני קיימא. המותג במעמד מנכ"ל ארצ'ליק, האקאן בולגורלו, מנהלת השיווק הראשית, זיינפ יאלים, אוזון והמנהל המסחרי הראשי, ראגיפ בלצ'יוגלו.

סקר של Beko חושף: הציבור האירופי מודאג מהנזק הסביבתי האנושי

במהלך מסיבת העיתונאים הוצגו גם ממצאי סקר כלל אירופי שנערך עבור Beko בקרב 1,800 איש ובחן את גישות הצרכנים והסוגיות המטרידות אותם בקיימות. תוצאות הסקר מעלות כי הנזק הסביבתי האנושי נתפס כאיום הקריטי ביותר על כדור הארץ על ידי כל הנשאלים. במקום השני נמצא האיום הפלסטי, במקום השלישי האיום הכי גדול על פי הנשאלים הוא מחלות זיהומיות. מזג האוויר הקיצוני ממוקם במקום הרביעי ואחריו אסונות טבע, משבר משאבי טבע, בזבוז מזון ולבסוף מצוקת המים העולמית.

המודעות הגוברת לזינוק בזיהום בימות ובאוקיינוסים והעלמות הטבע שמתרחשת באזורים רבים בעולם, עלולים לגרום לתחושות של חוסר אונים בקרב בני אדם. עם זאת, הרוב המכריע של הנשאלים בסקר מתוך שש מדינות, אמרו כי הם מרגישים שאפשר לחולל שינוי באמצעות מזעור השימוש בפסולת, מים ואנרגיה בחיי היום יום. (88% בבריטניה, 88% באיטליה, 87% בספרד, 84% בגרמניה 78% בצרפת, 74% בפולין).

מיחזור הוא הדרך הפופולרית ביותר לשמור על הסביבה. נתוני הסקר מעלים כי 84% מהבתים בבריטניה מקפידים על מחזור בסביבה הביתית, באיטליה 78% מהבתים עושים זאת ובגרמניה 66% מהבתים.

עוד מצא הסקר כי המחיר, עמידות לאורך זמן וידידותיות לסביבה – הם גורמים מאד חשובים ברכישת מכשיר ביתי. רוב הנשאלים (88% באיטליה, 86% בספרד, 85% בצרפת, 84% בפולין, 77% בבריטניה, 75% בגרמניה), מסכימים על החשיבות של רכישת מכשירי חשמל ביתיים עם טכנולוגיות אקולוגיות, בעלות השפעה חיובית על כדור הארץ שלנו. לשאלה מה הם יכולים לעשות כדי להגן על כדור הארץ, ענו הנשאלים תשובות לפי החשיבות הבאה: סדר ויעילות, רכישת מוצרים בר קיימא, נלחמים בפסולת מזון, הפחתה בטיסות והפחתה בצריכת בשר. אנרגיה ומזון הן שתי הקטגוריות החשובות ביותר שבהן על פי הנשאלים השימוש במוצרים ידידותיים לסביבה חשוב יותר, כאשר מכשירי חשמל ביתיים מדורגים על פי הסקר לפני בגדים ונסיעות.

שבעה מוצרי חשמל ביתיים בני קיימא של Beko

1+2. לראשונה בעולם – מכונת כביסה ומייבש כביסה EcoTub

מכונת הכביסה ומייבש הכביסה שחשף Beko, יוצרו מפסולת פלסטיק שמוחזרה לחומר גלם חלופי. כ-60 בקבוקי פלסטיק (מסוג PET) בנפח חצי ליטר, משמשים לחלקי הצנרת בדגמים מסוימים של מכונות הכביסה והמייבשים. מדובר בדוגמה הראשונה בעולם ליישום של מיחזור במכשיר חשמל ביתי. בייצור מכונת הכביסה שימשו חלקיקים מבקבוקי פלסטיק ממוחזרים וחומרי פלסטיק נוספים ללא פגיעה באפקטיביות הפעולה בתא מכונת הכביסה. שיטת ייצור זו ידידותית לסביבה ומפחיתה באופן משמעותי את פליטת הפחמן הדו-חמצני לסביבה. מאז תחילת פרויקט הפיתוח ב-2017, מוחזרו 58 מיליוני בקבוקי פלסטיק אשר הפחיתו את פליטות ה-CO2 בקרוב ל-2,200 טונות.

3. תנור EcoFiber

תנור ה-EcoFiber עשוי מחומר בר-קיימא המיוצר מפסולת רשתות דייג ופסולת חוטים תעשייתית. חלקי הפלסטיק בצג התפעול של התנור עשויים מ- 5% של רשתות דייג ממוחזרות ו-65% של חוטי פסולת תעשייתית. בנוסף, גם 50% ממכסה הצג הפנימי של התנור עשויים מחוטים העשויים מפסולת תעשייתית.

4. מייבש כביסה GreenDry

מייבש הכביסה של Beko GreenDry הוא עוד אחד ממוצרי הדגל הירוקים של המותג, ששם לעצמו מטרת על לייצר מוצרי חשמל ביתיים בטכנולוגיות שעוזרות לשמור על כדור הארץ. מייבש הכביסה מכיל מיוצר מ-15% פלסטיק ממוחזר בחלקי הפלסטיק, לרבות מכל המים והמכסה האחורי. בשנתיים האחרונות מיחזר המותג 2,420 טונות פלסטיק, לייצור מכשירי חשמל ירוקים.

מוצרי חשמל מיוצרים מחומרים מסוג Bio Composites

5. מקרר BioCycle

Beko הצליח לייצר מקרר שבנוי מרכיבים עמידים מפלסטיק ביולוגי כמו, מגשי ביצים העשויים מעודפי קליפות ביצים וביופלסטיק. שני מגשי הביצים בכל מקרר מכילים פסולת העשויה מקליפות של חמש ביצים ופס האיטום של הדלת מכיל 25% חומרים ביולוגיים כמו, שמן סויה. בנוסף, מכסה המאוורר עשוי כולו ממקורות בני קיימא כגון, עמילן תירס או קנה סוכר. *מספר מגשי הביצים משתנה מדגם לדגם.

6. מכונת אספרסו BioCoffee

מכונת האספרסו החדשנית של Beko פותחה באמצעות טכנולוגיית Bio-Composite. כל אחת ממכונות הקפה מסוג BioCoffee Expresso Machine מיוצרת באמצעות משקעים ממוחזרים של חמש כוסות קפה, ובכך מפחיתה את טביעת הפחמן הדו-חמצני ב-5% ברכיבי Bio Composite.

מוצרים המאפשרים שימוש מופחת בכימיקלים

7. מדיח כלים עם מינון אוטומטי (AutoDose)

טכנולוגיית ה-AutoDose במדיח הכלים החדשני של Beko מאפשרת באמצעות מילוי אוטומטי לווסת את כמות חומר הניקוי הנכונה לכלים נקיים ומבריקים בכל הדחה. כל הדחה מפחיתה ב 28% את השימוש בחומר הניקוי ומאפשרת חיים בריאים בעולם בריא יותר. *לשימוש על כלים ללא לכלוך קשה במיוחד.

  • זמינות המוצרים משתנה משוק לשוק.
  • המוצרים המכילים צנרת מבקבוקים ממוחזרים מיוצרים במפעל מכונות הכביסה שבצ'יירובה. בקרוב יורחב השימוש בחומרים ממוחזרים למפעלים נוספים.

האקאן בולגורלו, מנכ"ל ארצ'ליק, החברה האם של BEKO אמר במהלך מסיבת העיתונאים: "יעדי הקיימות ומאמצי החדשנות שלנו הם שני חלקים של שלם אחד והתפתחותם תלויה זה בזה. מציאת פתרונות טובים ומודעים יותר לסביבה לניהול חיינו תלויה בנו בלבד. הודות לשורה זאת של מכשירי חשמל אקולוגיים של Beko, הצרכנים מצוידים באופן מלא למשק בית בר-קיימא".

"Beko הוא מותג השואף להפוך את הטכנולוגיה לזמינה לכל, במחיר שווה לכל נפש, אנו רוצים לוודא שלכמה שיותר אנשים יש גישה לטכנולוגיה. כאשר קיימות הופכת למודל עסקי ומשתלבת בכל מה שאנו עושים, אנו יכולים לצמצם את הנזק שגורמים בני האדם – עם מכשירי חשמל ביתיים עתירי ביצועים, עמידים ואקולוגיים", הוסיף ראגיפ בלצ'יוגלו, המנהל המסחרי הראשי של ארצ'ליק.

אודות Beko

Beko הוא אחד המותגים המובילים בעולם והצומח ביותר באירופה בשוק מוצרי החשמל הלבנים לבית. ל-Beko פעילות בלמעלה מ-140 מדינות ברחבי העולם, בהן ישראל, באמצעות ברימאג דיגיטל אייג' שמפיצה את מוצרי Beko לצרכנים הישראלים כבר 20 שנה. Beko מתמחה בייצור מוצרי חשמל ביתיים בטכנולוגיה מתקדמת ומחירים תחרותיים תוך שאיפה לשמירה מרבית על איכות הסביבה ומוצריו משמשים למעלה מ-400 מיליון צרכנים ברחבי העולם.

השארת תגובה