מונעים חיכוכים: לא יחוקקו חוקים

הממשלה החדשה וחברי הקואליציה, נערכים למנוע מהאופוזיציה לנהל מאבקים בנסיון למנוע מהממשלה לתפקד בחודש הקרוב לא יוגשו הצעות חוק פרטיות

מליאת הכנסת | צילום: הכנסת
מליאת הכנסת | צילום: הכנסת

נשיאות הכנסת החליטה שב-30 הימים הקרובים, הכנסת לא תצביע על הצעות חקיקה שייזמו חברי הכנסת – הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה. כך דווח ברשת ב.

את היוזמה קידמו יו”ר הקואליציה עידית סילמן וסגנה בועז טופורובסקי.

עוד הוחלט לצמצם את מספר החברים בוועדות הכנסת המרכזיות, כדי להקל על מצוקת כוח האדם של הקואליציה שסובלת מכך שהיא מונה 61 ח”כים בלבד ורבים מהם משמשים שרים וסגני שרים – ולכן מתקשה לאייש את הוועדות כנדרש.

הקטנת מספר החברים בוועדה צפוי להקל על הקואליציה במאבקים הצפויים לה בוועדות הכנסת.

ח”כ אופיר כץ מהליכוד הגיב למהלך: “מה עושים כשמפחדים מהצעות חוק? לא מחוקקים. מה עושים כשיש ערימה של שרים ונורווגי משודרג משודרג? מצמצמים את הרכב הועדות החשובות, ופוגעים בעבודת הכנסת. ‏לו הליכוד היה עושה את זה זעקות השבר היו נשמעות עד הפרלמנט של טורקיה”.

ח”כ איתמר בן גביר: “דיקטטורת השמאל נכנסה לפעולה כבר ביומה הראשון, סותמת פיות, פוגעת בעבודת הכנסת ובתפקיד האופוזיציה. מדובר בשערורייה, קואליציית השמאל מפחדת להתמודד עם הצעות חוק פרטיות למרות שהן כלי בסיסי בעבודת הכנסת לטובת הציבור”.

ח”כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית: “המעשה הלא דמוקרטי הראשון שמציגה ממשלת ‘השינוי’ – אין הצעות חוק פרטיות בחודש הקרוב. הנפגעים אינם רק ‘המיעוט’ שאותם מייצגת האופוזיציה, אלא ובמיוחד ביחס אלי – אלו מתמודדי הנפש והשכבות החלשות בחברה שמייחלות לשינויים מהותיים שיסייעו להם להמשיך הלאה. החוקים שהגשתי עד כה מוכרחים להתקדם ומהר.

“כמשפטנית – הצעד הזה הוא לא חוקי, כקרובת משפחה למתמודד נפש – הצעד הזה הוא לא אנושי”.

השארת תגובה