נתניהו כועס: לירות מהנגמ"ש החוצה

שעות לאחר הקמת הממשלה, החלו השרים הנבחרים בשורת מינויים והגשת הצעות לפעילות משרדיהם • מנגד, יו"ר האופוזיציה מכריז על 'משמעת ברזל' במאבק להפלת הממשלה

ישיבות ראשי סיעות האופוזיציה
ישיבות ראשי סיעות האופוזיציה

ללא טענה מוגדרת נגד פעולה או מעשה של הממשלה הנבחרת, הכריז ראש האופוזיציה, ח”כ בנימין נתניהו, על מאבק בממשלה שהוקמה ולמנוע ממנה לתפקד.

נתניהו נשא דברים בישיבת חברי הכנסת של כל המפלגות של גוש הימין בכנסת – והכריז כי הגוש יפעל להפלת ממשלת השמאל שהושבעה אתמול: "יש לנו אופוזיציה חזקה מאוד – 53 ח״כים, מלוכדים ואיתנים כדי להפיל את ממשלת השמאל המסוכנת הזאת, ממשלת ההונאה. היא תיפול מהר ואגיד לכם למה: הדבר היחיד שמחבר ביניהם זה שנאה, הדרה ושררה. על זה אי אפשר להחזיק ממשלה.

יש בהם כל כך הרבה ניגודים ועם שנאה כזו אי אפשר להחזיק ממשלה לאורך זמן. מי שהעביר 6 מנדטים במעשה הונאה מימין לשמאל יכול אולי להוליך שולל ולהקים ממשלה זמנית, אבל לא יותר מזה. אנחנו נעמוד מולם באופוזיציה חזקה ומאוחדת ונפיל את הממשלה הזאת בהזדמנות הראשונה.

אני אומר את זה מתוך הניסיון האישי שלי. הובלתי אופוזיציות ב-1995 ושוב ב-2005. עבדנו קשה, יחד, והבאנו בשני המקרים ניצחונות גדולים. זה יקרה גם הפעם רק הרבה יותר מהר.

אני מבקש משמעת אופוזיציונית. יש להם מרווח של סיכה ולכן אני מבקש משמעת ברזל בכל מה שכרוך בנוכחות ואני מתכוון לשמש דוגמה אישית. אני רוצה גם לכידות, והלכידות מתבטאת בישיבה הזאת, בישיבת ראשי הסיעות שקבענו שניפגש כל שבוע ביום שני ומעת לעת במהלך השבוע. אנחנו יודעים ואני מרגיש בקצות האצבעות איפה נקודות התורפה שלהם. חלק מכם כבר דיברו איתי על זה, אפשר להפיל אותם וזה אפשרי אם נפעל יחד מלוכדים במשמעת ברזל.

יש לי עוד בקשה: אם אנחנו עובדים כלפי חוץ, כלפי היעד הזה, נשיג אותו. אם נתכתש פנימה – לא נשיג אותו. לכן אני מבקש לירות מהנגמ״ש החוצה ולפגוע ויש לנו אפשרויות לעשות זאת. אם נרכז את כל המאמץ שלנו אנחנו נפיל אותם ויש לנו סיבה טובה להפיל אותם כי זו טובת המדינה.

הממשלה הזו היא ממשלת הונאה, ממשלת ניגודים ושעטנז, שלא מסוגלת לעשות כלום למען הביטחון שלנו, למען כלכלה בריאה. אנחנו נקבע כללים בינינו ואנחנו נעמוד בהם שיחייבו את כולנו ונלך בדרך הזאת – ונושיע את מדינת ישראל ואת עם ישראל, בעזרת השם. תודה רבה לכם”.

השארת תגובה