אסון מירון: פתח תקווה לצד המתנדבים

אירוע זיכרון והוקרה מרגש ומיוחד מסוגו התקיים בליל שישי האחרון בבניין עיריית פתח תקווה. ראש העיר רמי גרינברג זימן את מתנדבי ארגוני החירום וההצלה בעיר שטיפלו במאות הפצועים ובעשרות ההרוגים באסון הנורא במירון, כדי לציין שבוע לאסון הכבד וכדי להוקיר ולהעריך באופן אישי את עשרות המתנדבים.

בשיאו של הערב העניק ראש העיר באופן אישי תעודות הוקרה לעשרות המתנדבים, והודה להם על פעילותם המיוחדת במשך כל ימות השנה השנה ובאסון מירון בפרט במתן עזרה וסיוע להצלת חיים.

שי הוקרה שנתרם ע"י מספר חברות במשק חולק למתנדבים בהערכה רבה על פעילותם.

יו"ר מד"א – הצלה פתח תקווה ישראל גודלבסקי ביקש להודות למתנדבי הארגון אשר כמידי שנה בשנה עולים למירון לאבטח את המוני בית ישראל , והשנה פעלו באופן מופתי ומקצועי באירוע האסון הקשה , בנוסף הודה בשם המתנדבים – לראש העיר על היוזמה והסיוע לערב המיוחד ובאופן קבע במהלך השנה, ולמתנדבים ר' יחזקאל פרקש ור' צביקה שלזינגר על פעילותם הרבה לקיום ערב ההוקרה והחיזוק.

את האירוע כיבדו בהשתתפותם בין היתר הרב הראשי לישראל, רב העיר פתח תקווה, הגאון הרב מיכה הלוי שליט"א, והרבנים צבי לאו ויקותיאל רוזנבאום, רבני קהילות חשובות בעיר.

המתנדבים שמעו את דברי הרב הראשי לישראל, שתיאר את האסון שהתרחש בהר מירון, לו היה עד. הרב שיבח את המתנדבים על פעילותם מצילת החיים במשך כל ימות השנה ובאסון במירון בפרט, וחיזק אותם בדברי ברכה נרגשים. אחריו נשאו דברי חיזוק וברכה למתנדבים רב העיר פתח תקווה הרב מיכה הלוי הרב רוזנבאום, הרב צבי לאו וראש העיר.

את האירוע המרגש ליווה בנעימותיו, האמן והיוצר משה פלד, שריגש את המתנדבים, בין היתר עם השיר אני מאמין, אותו שיר ששרו המוני החוגגים בהר מירון רגעים ספורים סמוך לתחילת האסון הכבד.

ראש העיר רמי גרינברג הודה בפתח דבריו לרבנים החשובים שבאו להשתתף באירוע. גרינברג אמר כי "התאספנו כאן כדי לציין שבוע ימים מהאירוע הקשה במירון, וכדי להוקיר ושלב את המתנדבים היקרים שפעלו שם ובמשך כל השנה להציל חיים".

"הלב דואב והדמעות זולגות מאותו רגע ששמענו את גודל האסון ובכל פעם שאנחנו מדברים ומזכירים את האסון הזה. אולי יש הסברים טכניים כאלה ואחרים איך קרה כזה דבר, אבל ברור שכיהודים מאמינים אנחנו מתמודדים עם השאלות הקשות, איך קורה כזה אסון דווקא במקום כזה למרגלות קברו של התנא רבי שמעון בר יוחאי ועוד ביום ההילולא שלו. אנחנו קטנים מלהבין ולחשבן חשבונות שמים, אבל מה שמחזק את האמונה בימים אלו זה כשרואים את המשפחות שעברו את התופת הזאת כצד הם חזקים באמונתם".

"כשרואים אבא שמדבר על שני בניו שנמצאים בתוך משאית הקירור שהוא לא יודע עדיין בוודאות אם הם שם, והוא מדבר בכזו אמונה וחוזק, רואים את האימהות והמשפחות, שהם יכלו לשאול כל כך הרבה שאלות והם נשארים איתנים באמונתם בבורא עולם על אף כל הכאב האדיר שמלווה אותם, זה קידוש שם שמים וזה דבר שמביא אור גדול לכולנו, שמבינים כמה יש אמונה חזקה אמיתית ושורשית, וזה נותן לכולנו את הכוח להתמודד מול דברים קשים ולהבין שכל מה שעושה השם הוא לטובה ואנחנו לא יודעים לחשב את דרכיו של הקב"ה.

"כאן בפתח תקווה עם היוודע האסון, יצרנו קשר מיידי עם כל האנשים שנסע לשם והשתדלנו לעזור ולסייע בכל מה שצריך, אבל הגיבורים האמיתיים הם אתם – מתנדבי החירום וההצלה, דבר שבא לידי ביטוי בין היתר באסון הזה. להיות שם ולראות את המחזות הקשים והבלתי נתפסים שרק להתמודד נפשית עם זה – לא קל, והייתם שם והצלתם נפשות, ואין ספק שהאירוע הזה יכול היה להיגמר חמור הרבה יותר אילולא היו שם כל כך הרבה גיבורים כמוכם שהצילו נפשות.

"זה לא דבר פשוט או מובן מאליו בכלל. לא כולם מסוגלים לעשות את מה שאתם עושים, ולא להרבה יש את הכוחות והאומץ, ולכן היה לנו ברור שצריכים לעשות את הערב הזה. קודם כל כי זו זכות שלנו לעשות את הדבר הקטן הזה כדי להכיר ולהוקיר לכם תודה על מה שאתם עושים, וגם כי זו חובה מוסרית שלנו לציין ולהעמיד על נס שמקריבים מעצמם ומחייהם ולסכן את עצמם כדי להציל נפשות של אחרים. זו חובה שלנו.

"חלק גדול מקיומנו בעולם הזה מבוסס על אנשים שמקריבים את עצמם למען האחר, ואתם הסמל והדוגמה לכך לא רק באסון הקשה הזה במירון אלא יום יום ושעה שעה. בכל תקופת הקורונה ובתאונות ל"ע ובמקרים רפואיים כאלה ואחרים אתם תמיד הראשונים להיות שם, ופתח תקווה מאוד מובילה בנושא הזה בכל ההיבטים ובכל התחומים, וזה בא לידי ביטוי גם בשיתוף הפעולה עם הרשות העירונית וגם באופן עצמאי כמו שאתם עושים, ואנחנו משתדלים תמיד לסייע, ויש פה לשמחתנו הרבה ארגונים והרבה מתנדבים וזה גאווה גדולה לכולנו.

השארת תגובה