נפתלי בנט מציג: הממשלה בראשותי

הליכוד: "ממשלה שמחרימה 52 מנדטים של הימין ובנויה מ-50 מנדטים של שמאל, שמאל קיצוני והמשותפת היא לא ממשלת אחדות אלא ממשלת שמאל עם עלה תאנה ימני קטנטן"

נפתלי בנט בראיון לאבי גרינצייג ואבי בלום, צילום פישל רוזנפלד
נפתלי בנט בראיון לאבי גרינצייג ואבי בלום, צילום פישל רוזנפלד

בנט: “מהרגע שהבנתי שאין בכוונת נתניהו לבחור באחת משתי החלופות להקמת ממשלת ימין, התחלתי במאמץ להקים ממשלת אחדות לאומית. בכל מקרה, הדלת לממשלת ימין פתוחה ורצויה מבחינתי”.

בתגובה בליכוד תקפו את בנט: “ממשלה שמחרימה 52 מנדטים של הימין ובנויה מ-50 מנדטים של שמאל, שמאל קיצוני והמשותפת היא לא ממשלת אחדות אלא ממשלת שמאל עם עלה תאנה ימני קטנטן.

בנט רוצה להיות ראש ממשלה בכל מחיר, כולל במחיר המלכת ממשלת שמאל. אם בנט היה באמת רוצה להקים ממשלת ימין הוא היה עובד שעות נוספות לא לסגור ממשלה עם לפיד אלא פועל לשכנע את גדעון סער להצטרף להקמת ממשלת ימין, או לפחות תומך בבחירות ישירות שהיו מאפשרות הקמת ממשלה כזו כפי שבוחריו באמת רוצים”.

על פי דיווח בחדשות 12, בנט מנסה לסיים את המשא ומתן כבר השבוע ולהגיע לנשיא המדינה רובי ריבלין בתום המנדט של נתניהו – עם ממשלה מוכנה.

על פי הסיכום שהושג, בנט יכהן כראש הממשלה, לפיד כשר החוץ, גנץ ימשיך כשר הביטחון, גדעון סער ימונה לשר המשפטים, ואביגדור ליברמן יקבל את תיק האוצר. בהמשך ישמש לפיד כראש הממשלה בעוד בנט משמש כשר החוץ.

לפי הדיווח, ב’גוש החרם’ חשבו להעניק למרב מיכאלי את תיק הפנים, אך נתקלו בסירוב של איילת שקד – שהתנגדה להעברת התיק למפלגת העבודה.

מחלוקת נוספת נוגעת גם לתיק החינוך, שדורש הצד הימני בממשלה להעניק ליפעת שאשא ביטון, ואילו בצד השמאלי היו שמחים לראות את יו”ר מרצ ניצן הורביץ מכהן כשר החינוך. מחלוקת נוספת היא גם על תיק הקליטה בין ישראל ביתנו שמעוניינים בו לאורך כל השנים, בעוד שבכחול לבן היו רוצים לראות את פנינה תמנו-שטה בתפקיד.

אחת התוכניות הראשונות של ‘גוש החרם’, אם תקום, היא להעביר תקציב דו שנתי.

בכירים ביהדות התורה אמרו הערב: “אם נפתלי בנט יביא למינוי איווט ליברמן האיום לתפקיד שר האוצר, או כל תפקיד בכיר אחר, הוא ייכנס להיסטוריה לדיראון עולם כמחריב עולם התורה ומסורת ישראל”.

לדבריהם, “כל מאמציו להשכיח את ‘ברית האחים’ בינו ללפיד, אותה הגדיר ‘טעות קשה’, ירדו לטמיון והוא יוכרז פסול חיתון פוליטית לנצח. על מעשה שפל כזה אין ולא תהיה מחילה לעד”.

10 ימים לפקיעת המנדט של נתניהו:  מסקר חדש שערך מכון ‘מדגם’ בראשות מנו גבע ופורסם בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בערוץ 12, עולה כי 54% מהציבור מעדיף ממשלה בתמיכה או הימנעות של רע”ם מסבב בחירות נוסף.

2 תגובות
  1. התחלה טובה הצלחה בהמשך .

  2. בעזרת הדם בנט הנוכל, סער הטיפש , לפיד הרשע וליברמן הגוי לא יצליחו

השארת תגובה