חברת הביטוח סירבה לשלם: הרב לא נזהר, 'ונשמרתם'

הרב י', מגיד שיעור תושב בני ברק פוצה באמצעות עו"ד אלי מאור מבני ברק בסכום של 460,000 ש"ח בגין נפילה בבור במדרכה בשכונת רמת אלחנן בבני ברק בעת שהיה בדרכו לישיבה, שבעקבותיה נפגע בנזקי גוף

עורך דין אלי מאור צילום מיכל קושרוב
עורך דין אלי מאור צילום מיכל קושרוב

במהלך שעות הבוקר יצא הרב י', תושב בני ברק בדרכו לישיבה למסירת שיוער בישיבה בה הוא מכהן כמגיד שיעור באחת הישיבות בעיר. לפתע, הוא נתקל בבור עמוק שבגינו סובב את קרסול הרגל, נפל לרצפה ונחבל.

עוברי אורח בעיר בני ברק סייעו לרב י' לקום וציינו בפניו שברחוב זה מתבצעות מזה שבועות עבודות תשתית עם חפירות במדרכה, וזאת ללא גידור הבורות, ששומר נפשו ירחק מהם.

עוברי האורח, הגרים בסמוך לזירת התאונה מסרו לרב י' את פרטיהם כולל מספרי הטלפון שלהם, ואמרו לו שלא ידאג, מאחר והם יסכימו לבא להעיד לטובתו במידת הצורך בבית המשפט, שאכן נפל ונחבל בעקבות הבור שנחפר במדרכה.

בעקבות התאונה פנה הרב י' באמצעות עורך דין אלי מאור מבני ברק, המומחה לתביעות נזקי גוף וכן רשלנות רפואית, ראשית למוסד לביטוח לאומי, סניף בני ברק שהכיר לו בתאונה כ"תאונת עבודה" ושילם לו "דמי פגיעה" בגין ימי היעדרותו מעבודתו בישיבה.

בהמשך הגיש עו"ד מאור עבור הרב י' גם תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה למוסד לביטוח לאומי, ולי' נקבעה בין היתר נכות אורתופדית בגין החבלה בקרסול, וזאת לכל ימי חייו.

לאחר קבלת פיצויים בסכום של 70,000 ₪ מהמוסד לביטוח לאומי, הגיש הרב י' באמצעות עורך דין אלי מאור כתב תביעה מנומק לבית המשפט השלום בהרצליה, בגין התאונה ברחוב נגד קבלן התשתיות בלבד, שעובדיו ע"פ הנטען חפרו את הבור ולא גידרו אותו כדין, וכמו כן נגד חברת הביטוח של קבלן התשתיות, וזאת לאחר בירור שביצע עבור הרב י' עו"ד מאור, שאיתר הן את פרטי קבלן התשתיות והן את פרטי חברת הביטוח שלו.

כתב הגנה המכחיש פרטי האירוע ונסיבותיו, הוגש מטעם קבלן התשתיות וחברת הביטוח שלו, וכן נטען על ידם שככל והתביעה תתקבל, יש לנכות לי' אחוזים משמעותיים מסכום הפיצויים וזאת בגין "אשם תורם" או ו"נשמרתם מאוד לנפשותיכם", מאחר וי' לא הבחין בבור בעת ההליכה ודווקא דרך עליו.

לאחר דיון בבית המשפט ובהמשך להצעת בית המשפט לפשרה בין הצדדים, נוהל מו"מ לפשרה מהירה ע"י ב"כ התובע י' עו"ד אלי מאור ובין עורך הדין של קבלן התשתיות וחברת הביטוח של הקבלן, איילון חברה לביטוח, וסוכם על פיצויו של הרב י' בסכום של לא פחות מ- 460,000 ₪, מתוכם 70,000 ₪ שקיבל מהמוסד לביטוח לאומי, וזאת עבור תאונה ברשות הרבים בעקבות נפילה וחבלה מבור במדרכה, שהיה בתחום השיפוט של עיריית בני ברק.

בימים אלה ממש, הוגש הסדר הפשרה לבית המשפט השלום בהרצליה, וניתן לו תוקף של פסק דין מחייב ע"י כב' השופטת מני-גור.

יש לציין שמעבר לסכום הפיצויים הנאים ביותר שקיבל הרב י' בעקבות אירוע הנפילה בבני ברק, המדובר בסוג תביעה נדירה, משום שעיריית בני ברק לא נתבעה כלל וכלל, אלא נתבע קבלן התשתיות שביצע את עבודות התשתית עבור עיריית בני ברק, כמי שאחראי במישרין לתאונה שנגרמה, ולא עיריית בני ברק, כך שגם בהתאמה מי ששילמה את הפיצויים לרב י' בסופו של יום היא חברת הביטוח של קבלן התשתיות, ולא חברת הביטוח של עיריית בני ברק.

תגובה אחת
  1. כולם בבני ברק מכירים כבר את עורך דין אלי מאור הי״ו, עזר המון לבריות

השארת תגובה