אתה מגן עליו? – שיימינג לעורכי דין

בית משפט
בית משפט

הקו האדום של לחצים נגד עורכי הדין כבר נחצה מזמן, תופעה פסולה שבה עורכי דין מוצאים עצמם מטרה לשיימינג, איומים והטרדות הולכת ומתרחבת. הצעות לכלול את עורכי הדין כזכאים להגנה מהפרעה כמו "עובדי ציבור" מחכות לקידום בוועדות הכנסת וראשי הלשכה מגנים את התופעה ופועלים למגרה.

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק פורטל עורכי דין נועם קוריס

ועוד כמה מאמרים שכתבתי:

עו"ד נועם קוריס: תביעה ייצוגית, מיליארדי שקלים ותום לב

עו"ד נועם קוריס: האם התביעות הייצוגיות ישנו את כללי המשחק ?

עו"ד נועם קוריס – צבע אדום מבזק לייב

בתור בעל משרד עורכי דין מאז שנת 2004 פגשתי לא פעם בבורות ובטעות של בעל הדין מן הצד שכנגד, שחושב שברגע שהגשתי ייפוי כוח לתיק ונטלתי על עצמי לייצג לקוח- יש לי איזה שהוא עניין אישי בצדדים, למרות שבדרך כלל עד אשר עו"ד נוטל הייצוג בתיק הוא כלל לא יודע על קיומו של בעל הדין הצד השני.

קראתי השבוע פוסט בפייסבוק במספר קבוצות של עורכי דין, שזכה לאינספור שיתופים ולייקים כאשר היענות עורכי הדין לפוסט מלמדת ולו במעט על ממדי התופעה.

לא פעם צצים במלחמות המשפטיות צדדים שחושבים שהפרעה ושיימינג לעו"ד של הצד השני הם כלים לגיטימיים במסגרת ההליך המשפטי, לכאורה בניסיון להילך אימים על עו"ד של הצד שכנגד ובכדי לנסות להפריע בצורה פסולה לעו"ד של הצד שכנגד למלא את תפקידו.

הפוסט שנכתב על ידי עו"ד אורית חיון (והיא באדיבותה הסכימה לפרסמו גם כאן) מגולל טפח קטן מההפרעות שלעיתים נתקלים בהן עורכי דין רק בגלל שבחרו לייצג לקוח, ונזכיר שעורכי הדין מטפלים בתיקים ולקוחות יום-יום, ובדרך כלל גם בכל פעם לקוח אחר.

"מקומך בגהנום, את בושה למין הנשי׳, ׳שתאנסי או שהבת שלך תירצח׳ ׳את לא יותר טובה מהחלאה שאת מייצגת׳ ..ועוד. כל זה נרשם עלי , עלי – אורית חיון , וזאת אך ורק בגלל שאני עורכת דין המייצגת על פי חוק והעושה את עבודתה נאמנה. כנגדי מתנהל מסע אלים, מתלהם והסתה מכוערת. שיימינג שיטתי המתנהל כנגד מקצוע עריכת הדין ומנסה להטיל עלי מורא. ע׳י מי שאינם מכירים אותי , ואינם יודעים , שאני אוהבת אתגרים וככל שיהיה קשה יותר כך אהיה חריפה, נחושה וחזקה יותר. מקצוע עריכת הדין בו אני עוסקת אינו קל ומציב בפני התמודדויות קשות בכלל, ובתיקי רצח קשים הנושאים מטען ריגשי קשה ומובן בפרט. הרבה דברים אפשר לומר עלי- אבל מעולם לא שיקרתי , השפלתי או נהגתי בדרך לא ישרה, לא הגונה וראויה על מנת לייצג את לקוחותי ולהילחם עבורם גם אם עשו מעשים קשים. כן זה נכון קשה להתמודד מולי ואני לא מוותרת , אבל הכל באופן מקצועי וראוי. אני מעורכות הדין הראשונות שפעלו בהתנדבות ונלחמו למען נפגעות עבירות מין ואלימות וסללו את הדרך לרבות אחרות תוך השגת תקדימים חשובים בתחום. למרות כל זאת , לאחרונה אני נאלצת להתמודד עם תופעת ׳שימינג׳ מכוערת שנעשיית כנגדי ע׳י ׳נפגעי העבירה׳ אך ורק בגלל שאני עורכת דין המייצגת את הנאשם. ה׳שימינג׳ שמתבצע כנגדי פוגע במקצוע עריכת הדין באנשי המקצוע כמוני שעומדים לצד החלשים, המנודים, החולים , הנאשמים והנלחמים למען זכויותיהם. רק לאחרונה נרצח עו׳ד בפתח ביתו, וההתלהמות הגסה המתנהלת כנגדי תוך ניצול הפייסבוק לצורך כך – חייבת להדליק נורה אדומה ולהדאיג – לא רק את ציבור עורכי הדין אלא, כל אדם היושב בנחת בכסאו וקורא שורות אלו, ואשר עלול יום אחד בהיר למצוא עצמו כנאשם ועורכי דין יחששו לתת לו שירות מקצועי- שמא יבולע להם והם יהפכו לקורבנות של אלימות קשה. כן , מילים יכולות להרוג. כעורכת דין שמי הטוב , המוניטין שלי הוא הנכס היקר ביותר, עליו אני שומרת מכל משמר. מילה שלי- היא סלע . כבוד והערכה לזולת הן ערכים עליהם אני שומרת למעלה מעשרים שנה במקצוע , לא חשוב כלפי איזה צד. בתיק הזה תחושתי היא כי סובלנותי לנפגעי העבירה מנוצלת על ידם לרעה . בתיק הזה , בחרו דווקא נפגעי העבירה לנקוט באלימות מילולית, להשתמש בהכפשות אלימות, בפוסטים חוזרים ונישנים של הסתה לשמה , והאחרון שבהם זכה לעשרות אלפי צפיות נרשם עלי:

׳הסנגורית המסכנה ….במשרד הנוח שלה שבנוי מכסף של רוצחים…׳

הבנתם ?!

באותו פוסט הוצג פועלי המקצועי כעו׳ד באופן מבזה , וכתוצאה מההסתה לא איחרו להגיע התגובות מתלהמות של ההמון , של הקרנפים( עיין ערך יונסקו) ההמון הברברי שרשם בין היתר : ׳ אני מקוה שהנאשם והעולב הזה שמגנה עליו יסבלו כל החיים …׳ ועוד ׳הסנגורית שמגנה על החיה הזה, שתלך ברחוב עם מסיכה וראש באדמה׳ , ׳היא לא יותר טובה מהחלאה שהיא מייצגת׳ , ׳עורכי דין שבמודע באים לייצג רוצחים צריכים לספוג חלק מהעונש׳, ׳מסתבר שהעו׳ד שלו ממשיכה את הביזוי׳, ׳עורכות דין ׳יקרות׳ מתי תבינו שאסור לכם מצפונית לייצג רוצחי או אנסי נשים? כשאתם תיאנסנה? או אחות או בת שלכם תרצח? ׳ ׳ מקומכן בגיהנום׳ ׳אתן בושה למין הנשי׳ , ׳שתעבור 7 מדורי גיהנום ..הסנגורית הבזויה שמגינה על המפלצת הזו׳ . ואם לא זה הספיק לכם יש עוד המון מהפנינים הללו.

אני קוראת לראש הלישכה אבי חימי.

, להגן על כבוד המקצוע שלנו מפני הברבריות והבורות , ולפעול מיידית למיגור התופעה. שתקתי , אבל לא עוד. החמלה שבי התמוססה לנוכח גסות התופעה , משמעותה והיקפה . ציבור הדוקר רופאים כי הטיפול הרפואי לא נשא חן בעיניו , והמשמיץ עורכי דין מקצועיים בגלל שעושים עבודתם נאמנה אינו ראוי ליחס או למענה אבל נדרשת פעולה חינוכית הולמת. חברי עורכי הדין אם לא תפעלו מחר זה יהיה אתם, וכידוע אחרי השימוש במילים מגיעים גם המעשים. ולכל המתלהמים – יש לי הפתעה בשבילכם ; אני לא בנאדם רע , ולא אדם מכוער ויש בי המון רגישות חמלה ואהבה לא דם באשר הוא אדם , וככל שתנסו לא תצליחו לכער אותי"

עו"ד יוסף וייצמן מ"מ ראש לשכת עורכי הדין ציין, כי: "הגשתי בקשה להצעת חוק בנושא באמצעות חברת הכנסת ארבל, אנו פועלים לקידום החוק".

ראש הלשכה המוערך עו"ד אבי חימי הוסיף וציין: "כראש הלשכה אני פועל באינטנסיביות למיגור תופעת שיימינג ואלימות ברשתות החברתיות כנגד חברות וחברים לרבות הגשת תלונות ומעקב עד למיצוי הדין. אני קורא לחברי הכנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית לסייע בקידום החוק וההגנה על ציבור עורכי הדין"

עו”ד נועם קוריס בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, משרד נועם קוריס ושות’ עורכי דין עוסק בייצוג משפטי ותביעות ייצוגיות מאז שנת 2004.

 

השארת תגובה