רפואה ושמחה: שר הדתות הזיל דמעה

עם סיום שנת המאבק הבלתי פוסק בנגיף הקורונה והשלכותיו, קיים שר הדתות הרב יעקב אביטן סיור מקיף יחד עם צוות לשכתו בראשות אשר מדינה, במוקד האונליין של "רפואה ושמחה", כשהוא מלווה ביו"ר הארגון הרב ישראל צישינסקי ובמנכ"ל מאיר קווין המתפעל את צי האמבולנסים הארצי והמערך ההתנדבותי העצום הפרוס כמעט בכל נקודה בארץ ובעולם.

במהלך הסיור סקרו בפניו את הפעילות העצומה שנעשתה בקרב חולי ומבודדי הקורונה בכל עזרה וסיוע להם נצרכו, ובפרט עם מערך חלוקת ערכות הבידוד החולש מאילת ועד לחרמון, כשאין בית מבודד או משפחה במצוקה אשר לא הגיעו אליה והיו שם בשבילה ברגעים הקשים והמאתגרים.

השר הביע את התעניינותו הרבה בכל הנוגע לסיוע ועמידה לצד חולים, זקנים וגלמודים והשכבות החלשות המתגוררות בערי הפריפריה, כשצוות המוקד מדגיש בפניו כי אין פנייה שלא מקבלת מענה והתייחסות מיידית, והכל באכפתיות ובמסירות ויחס אישי כאילו שלא מדובר בפנייה אחת מתוך מאות רבות בכל יום.

במהלך ביקורו במוקד התרגש מאוד השר אביטן והזיל דמעה כשנחשף לעוצמת והיקף הפעילות הבלתי נתפסת כשמול עיניו נעזרו ונפתרו עוד ועוד מקרים ומשימות חשובות בארץ ומסביב לעולם, כשהוא מציין זאת בסיום הביקור באומרו כי "התרגשתי מאוד לבקר אצלכם ולראות מקרוב את פעילותכם. לשמח את האנשים זו הרפואה האמיתית. למרות השנה הקשה והמאתגרת אתם מביאים את השמחה לכל נזקק, לכל משפחה במצוקה. כשאני רואה את קבוצות החסד שלכם זה פשוט לקנא במה שאתם עושים. אני ממש התרגשתי. הזלתי פה דמעה. נאחל להם שימשיכו את העשייה החשובה".

השארת תגובה