"ארטמיס 1" הושלמה בדיקת ההצתה

High-res_SLS hot fire
High-res_SLS hot fire

ליבת המערכת הרקטית שבנתה בואינג עבור מערכת שיגור החלל (ה-SLS) של נאס"א, השלימה היום את מבחן המנועים, המכונה גם "הרצה ירוקה", במהלכו התבצעה בדיקת הצתה מלאה (Hot Fire Testing) במרכז החלל סטניס של נאס"א במיסיסיפי. זאת במסגרת קמפיין הניסוי הירוק של רקטת ה-SLS (Space Launch System). נתוני הבדיקה אימתו את פעולתה המוצלחת של ליבת המערכת הרקטית וישמשו לצורך אישור עתידי לטיסת מבחן.

ג'ון שאנון (John Shannon), סגן נשיא SLS ומנהל התכנית בבואינג, אמר: "היום הזה מהווה צעד משמעותי בחקר החלל העמוק. ההתקדמות שנערכה בשלב הליבה של ה-SLS חשובה עבור נאס"א ועבור שרשרת האספקה הארצית. הצוות ישתמש בידע של ההרצה הירוקה כדי להתקדם במערכת הייצור החדשה שלנו ובשלבים העתידיים תוך אספקת השלב הראשון לטיסת המבחן."

ליבת מערכת השיגור שנבנתה על-ידי בואינג מונעת על-ידי מיכלי מימן וחמצן נוזליים המזינים ארבעה מנועי 25-RS שנבנו על ידי חברת Aerojet Rocketdyne, ומייצרים יחד דחף של 1.6 מיליון פאונד במהלך הבדיקה ובזמן השיגור. במהלך משימה, מנועי הבמה מייצרים 2.2 מיליון פאונד דחף. בזמן הבדיקה, המנועים בערו למשך זמן מלא של 499.6 שניות, שהם 8 דקות ו-19 שניות, וסיפקו נתוני אימות קריטיים.

לאחר הבדיקה, ליבת המערכת הרקטית תעבור למרכז החלל קנדי של נאס"א בפלורידה לצורך שילוב המערכת עם החללית של צוות המטען לירח "אוריון" – שלב קריטי לפני המוכנות לשיגור.

הרכב זה יטיס את המשימה הראשונה של תכנית ארטמיס של נאס"א, הנקראת "ארטמיס 1", שתהיה טיסת ניסוי לא מאוישת של אוריון סביב הירח על-מנת להתכונן למשימות מאוישות בהמשך. רק למערכת שיגור החלל (ה-SLS) יש את הכוח לשגר את אוריון, צוות המטען לירח, ולאפשר חקר ירח בר קיימא. בואינג היא הקבלן הראשי של נאס"א לבניית ליבת המערכת הרקטית על כל שלביה.

"אני רוצה להודות לצוותי Rocketdyne Aerojet, נאס"א ובואינג, שהתגברו על סערות ומגיפה עולמית בכדי להוכיח את היכולת והבטיחות של ליבת מערכת ה-SLS", אמר שאנון.

מערכת שיגור החלל תמשיך להתפתח לקראת תכנית "ארטמיס 3", המתוכננת להיות נחיתת האישה הראשונה והגבר הבא על הירח. חברת בואינג כבר עובדת על פיתוח יכולותיה של המערכת הרקטית יחד עם יצירת כוחות נוספים שיהוו יחד את המפתח לחקר אנושי משמעותי של הירח והמאדים.

השארת תגובה