סקר אחרון: נתניהו צובר תאוצה

סקר מנדטים אחרון של מכון מדגם עבור חדשות 12 מציג: עלייה נוספת במניין המנדטים של הליכוד – על חשבון סער ובנט, שצוללים למספר חד ספרתי • נתניהו עדיין רחוק מנדט אחד מ-61 שיאפשרו לו להקים ממשלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא הצהרה בעניין פירוט ההקלות לאוכלוסייה בעקבות ההאטה בקצב התפשטות נגיף הקורונה Photo by Kobi Gideon / GPO
ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא הצהרה בעניין פירוט ההקלות לאוכלוסייה בעקבות ההאטה בקצב התפשטות נגיף הקורונה Photo by Kobi Gideon / GPO

ביום שישי פורסם סקר המנדטים האחרון שערך מכון מדגם בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel עבור חדשות 12, ממנו עולה מגמת התחזקות לימין ולליכוד – אך נתניהו עדיין לא מגיע ל-61 המנדטים שיאפשרו לו להקים ממשלה.

לפי נתוני הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות אמש, הליכוד הייתה מקבלת 32 מנדטים – מה שמהווה המשך של מגמת ההתחזקות של נתניהו בסקרים האחרונים: מדובר בעלייה של שני מנדטים נוספים בהשוואה לסקר הקודם שנערך מוקדם יותר השבוע.

יש עתיד נשארת יציבה בהשוואה לסקר האחרון, עם 18 מנדטים.

מי שממשיכות להיחלש הן תקווה חדשה של גדעון סער וימינה בראשות נפתלי בנט: שתי המפלגות יורדות למספר חד ספרתי – תשעה מנדטים לכל אחת. מדובר מבחינתם בצניחה נוספת בנתונים: שניהם יורדים במנדט לעומת הסקר הקודם.

נתוני יתר המפלגות: הרשימה המשותפת עם 8 מנדטים, ש”ס עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 7 מנדטים – וכך גם ישראל ביתנו. מפלגת העבודה עם 6 מנדטים.

הבחירות עשויות להיות מוכרעות הפעם על השאלה: אילו מהמפלגות הקטנות תעבורנה את אחוז החסימה?

לפי הסקר האחרון, יש 4 מפלגות שמתנדנדות, אך כולן עוברות: הציונות הדתית של סמוטריץ’, כחול לבן, מרצ ורע”מ – כולן על 4 מנדטים.

המפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה לא עוברת את אחוז החסימה, עם 1.3% מקולות הנשאלים.

בשאלת ההעדפה לראשות הממשלה: ראש הממשלה נתניהו מוביל עם 36% מכלל הנשאלים.

אחריו – לפיד עם 23% תמיכה. סער ובנט הרחק מאחור: סער עם 12% ובנט עם 7% בלבד.

בקרב מצביעי הימין – נתניהו מוביל בפער גדול, עם 57% העדפה. סער ובנט גם כן בפיגור משמעותי: סער עם 12% ובנט עומד על 11% תמיכה.

האם הבחירות יוכרעו?

נראה שחלק ניכר ממשתתפי הסקר אינם מאמינים שהבחירות יובילו להקמת ממשלה. 40% מכלל הנשאלים מעריכים שנתניהו יצליח להרכיב ממשלה, בעוד 38% מעריכים שלא תושג הכרעה וישראל תלך למערכת בחירות חמישית. 11% בלבד חושבים שהמחנה שמתנגד לנתניהו ישיג רוב של 61 מנדטים.

גם בקרב מצביעי המרכז-שמאל לא ניכרת אופטימיות למהפך שלטוני: 26% מהם מעריכים שנתניהו יצליח להרכיב ממשלה, 48% מהם סבורים שנגיע לבחירות נוספות, ו-16% בלבד מעריכים שהגוש שלהם ישיג רוב של 61 מנדטים להחלפת נתניהו.

נושא הביטחון בהצבעה גם כן עולה על הפרק, רגע לפני יום הבוחר:

56% מהמשתתפים בטוחים בהצבעה למפלגתם, 34% די בטוחים, ו-10% עדיין מהססים. 70% מאלו שמתכוונים להצביע לליכוד בטוחים שיצביעו לנתניהו, זאת לעומת מצביעיו הפוטנציאלים של בנט – שבטוחים ב-50% בלבד שיתמכו בו, 45% ממצביעיו של לפיד בטוחים שיתנו לו את קולם, ובתחתית נמצא גדעון סער – שרק 33% משוכנעים שיצביעו לבסוף עבורו.

מזמין הסקר: חברת החדשות
עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע
מועד איסוף הנתונים: 18-19/3/2021
אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה
מספר המשיבים בפועל: 1,000
מספר המתבקשים להשתתף: 6,220
טעות הדגימה המרבית: % 3.1+
שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות
שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית
אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני

השארת תגובה