מרטיט: ניגונו של רבי אלימלך מליז'ענסק

לונגר - צילום נחשון פליפסון
לונגר - צילום נחשון פליפסון

לקראת יום ההילולא של הרב הקדוש רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א, ורגע לפני חג הפסח, הזמר החסידי הנודע אברמי לונגר הידוע בחן והרגש החסידי המפעם בתוכו, נחשף לניגון קדוש מרגש ומיוחד במינו של רבי אלימלך זיע"א, והחליט לחדש אותו בביצוע מושקע ואיכותי.

ניגון זה מושר במגוון חסידויות כגון 'תולדות אהרון' ועוד, ברגעים מיוחדים של התעלות והוא אף נמצא ב"ספר הניגונים" (ניגון רי"ב) של חסידות חב"ד.

בכדי להוסיף רגש מיוחד שיכנס ללבבות השומעים, אל הביצוע של הניגון הקדוש הזה, בחר לונגר לצרף אליו את ילד הפלא דודי הרשקופ, הידוע בשירתו המרגשת ובקולו המתוק.

***

"בחרדת קודש ובהתרגשות עצומה מוגש לפניכם ניגון קדוש זה שנבע ממקור קדוש "שאין לנו השגה בגדולתו" מעומק ליבו, נפשו ורוחו של הרבי ר' אלימלך זיע"א." אומר לונגר.

"דורי דורות של יהודים וחצרות חסידים, משוררים ניגון קדוש זה בדביקות ובסילודין להחיות את נפשם העורגת. (יש כאלו שמנגנים זאת בקצב מהיר יותר מהביצוע המוגש כאן).

"יראתי בפצותי ובסוד קדושים מי יעמוד", כשמתבוננים במהלך הניגון אפשר להרגיש איך מתחיל בניחותא עולה ומטפס וחוזר שוב לתחילתו ואז שוב מטפס ועולה ומתפתל עד שבא לצעקת הלב. רצוא ושוב…

בניגון ללא מילים יכול כל אדם להרגיש ולהתחבר אל המקום בו נמצא וגם כשנעתקו המילים מפיו.

ובזכותו של הצדיק נעתיר ונבקש שיעמוד הרבי ר' אלימלך אצל אבינו אב הרחמן ויתחנן לפני כסא כבודו ויתעקש עבור כולנו ועבור השכינה הקדושה שיוציאנו מן המיצר אל המרחב, מאפלה לאור גדול ומגלות לגאולת עולמים ובקרוב יעמדו רגלנו על אדמת בית מקדשינו ותפארתינו ברגשי התעלות ושמחה על שזכינו להיות בני מלכים.

אמנם הניגון מתפרסם באופן רשמי לאחר היארצייט, אך לא רציתי לוותר, ועשיתי ככל יכולתי שהניגון הזה יצא לאוויר העולם בצורה מושקעת ומקצועית ובהקדם האפשרי.

תודה לאבא שבשמים שהמציא בפניי ניגון זה, וזיכה אותי להוציאו לאור עולם, על דרך יין ישן בקנקן חדש, ושיזכה אותנו לאורו של הצדיק בעולם.

מוגש באהבה עצומה לכל יהודי באשר הוא שם.

תודתי נתונה לכל העוסקים במלאכה ובכללם דייויד טויב, משה כהן, מוטי לונגר, שסייעו לי בהוצאת הניגון לאוויר העולם."

לחן: הרבי ר' אלימלך מליזעסנק | סולנים: אברמי לונגר, ילד הפלא דודי הרשקופ | עיבוד מוזיקלי: שמוליק ויינריך

השארת תגובה