חגיגות פסח לדיירים הוותיקים

עטרת רימונים
עטרת רימונים

חג הפסח מאופיין בהכנות רבות ומרגשות : ניקיון הבית וביעור החמץ , ארגון שולחן החג, קריאת ההגדה ומזמורי החג.

לקראת חג הפסח החלו הדיירים בבית האבות "עטרת רימונים" בבני ברק לקיים דיאלוג על  ניקיונות, הדיירים נשאלו איך הם היו מנקים בביתם.

בכל מחלקה תתקיים פעילות כיפית עם מים וסבונים.

בבני ברק קיים מנהג לנקות את ספריות הקודש ולהסיר אבק  שעלול להכיל שרידי חמץ.

במטרה לשמר מנהגים מבית ההורים מזכירים לדיירים את מנהג החמץ ע"י חבית גדולה שמונחת בפתח הבית

הדיירים מגיעים עם החמץ שלהם ארוז בנייר עיתון וזורקים אותו לתוך החבית הבוערת.  והחמץ מסולק מהבית.

בליל הסדר עצמו יגיע רב לכל מחלקה וישב על פודיום וינהל את הסדר לכולם. השולחנות לובשים חג, קערת הסדר כהלכתה, יחדיו יקראו את ההגדה, ישירו ממזמורי החג.

בחוה"מ פסח יתקיימו תפילות חג בליווי תזמורת וכמדי שנה יגיעו חזנים וזמרים ידועים ומוכרים בבני ברק לבית האבות, להתפלל ולשמח את הדיירים. השנה החזן אלי סולומון והזמרים שוקי סולומון ושי לפידות ינעימו לדיירים בקולם.

גם בבית האבות "מרכז סיעוד וותיקים" יחגוג השנה את ערב החג כמיטב המסורת היהודית בסעודת חג, במהלכה יגיעו רבנים לכל המחלקות ויסעדו עימם, יקראו את ההגדה, ישירו את שירי החג, יספרו את סיפור יציאת מצרים במטרה לתת לדיירים תחושת מסורת וליצור אווירת חג מלאה בשמחה.

רשת ביחד מפעילה מוסדות דיור לדיירים סיעודיים באזור המרכז והשרון , בתי הרשת מתאפיינים בטיפול ושירות איכותיים, צוותים מיומנים ומסורים, וסביבת מחייה מוקפדת, אסתטית, נעימה ופונקציונלית, הן בשטחים הפרטיים והן בשטחים הציבוריים. הרשת רואה בשירות לדיירי הבתים שליחות אותה יש לבצע תוך ראיית רווחתו ובריאותו של הדייר כערך ראשון במעלה. הרשת מונה חמישה בתים, המתאימים לכל קשת האוכלוסיות, ולכולם מכנה משותף של טיפול מסור ומקצועי. כמו כן, מחלקות המיועדות לתשושי נפש, דמנציה, אלצהיימר, מחלקות סיעודיות מותאמות לצרכי הדיירים, חלק מבתי הרשת מכילים שירותים ומגורים המתאימים במיוחד למגזר הדתי.

השארת תגובה