מקימי עולם – החדש של עובדיה חממה

מקיימי העולם
מקיימי העולם

עובדיה חממה, מיוצרי המוסיקה היהודית הבולטים והמוערכים ("אנא בכח"), מוציא לאור את מקיימי העולם, שיר נוסף מתוך פרויקט חדש שבדרך, אלבום שני משירי הרב קוק.

אחרי "מרחבים", האלבום השאפתני ופורץ הדרך שיצא בשנת תשע"א, לא פגו כוחות המשיכה של טקסטים שכתב הרב קוק למעיינות היצירה של חממה.

'אהבת חינם' (עם צמד רעים) 'קדושת השבת' (עם מיכה ביטון) 'הנאום' (עם אהרון רזאל), 'הצמאון האלקי', 'כשאדם פועל' ו'חבל לאחוז', היו השירים הקודמים שיצאו לאור מתוך האלבום שבדרך.

כעת מגיש חממה מגיש את 'מקיימי העולם' בו אומר הרב קוק במילות הקסם המרפאות שלו, שדווקא על רקע החושך בעולמינו מלא הדופי, זה הזמן של הטוב האנושי לזרוח בצניעות, לבשם להאיר ולהשפיע ממקור החיים עצמו וגם ב"סדר טוב" כפשוטו. והנה כולנו הופכים ממקומנו, לחיילי התיקון והבנייה שביכולתם להוריד שלג מרענן ביום חמסין ושמחזירים את השמש לעולם שקפא.

הליצן שנלחם על השמחה בעולם (גם אם הוא צריך לעמוד על הראש), החייל שבגופו נלחם על האפשרות שלנו לחיות בעולם בטוח של צבעים. הרופאים האחיות והמתחסנים שהם הם במלחמתם במגיפה, מקיימים את העולם כפשוטו. אנשי החסד באשר הם וגם האדם הפשוט שחי את חייו תוך בחירה יום יומית בחיים. וכמובן לומדי התורה ומפעלי החסד השונים שהגיע הזמן להאירם בזרקור חיובי גדול ולספור אותם ואת תרומתם לקיום האומה והעולם כולו.

כְּשֶׁהָעוֹלָם כֻּלּוֹ מָלֵא דֹּפִי
מַחֲשָׁבוֹת טְפֵלוֹת וְרַעֲיוֹנוֹת תֹּהוּ
תִּגְרוֹת וּמִלְחֲמוֹת שְׁפִיכוּת דָּמִים וְהֶפְקֵרוּת

אָז מוֹצֵא לוֹ הָאִישׁ הַיָּשָׁר
אֲשֶׁר אוֹצַר חַיָּיו הוּא קֹדֶשׁ
שֶׁחֶזְיוֹנוֹ עַל הַיְּקוּם יוֹצֵא מִמְּקוֹר חַיִּים וְהַשָּׁלוֹם

אָז הוּא מוֹצֵא אֶת תַּפְקִידוֹ
אֶת תְּעוּדַת חַיָּיו וְאֹמֶץ רוּחַ
וְיוֹדֵעַ נֶאֱמָנָה וְיוֹדֵעַ נֶאֱמָנָה
כִּי רַק עַנְוֵי הָאָרֶץ וְרַק רוֹדְפֵי שָׁלוֹם
וּמְבַקְּשֵׁי הַשֵּׁם הֵם הֵם מְקַיְּמֵי הָעוֹלָם וּמַעֲמִידָיו
כִּי רַק עַנְוֵי הָאָרֶץ וְרַק רוֹדְפֵי שָׁלוֹם
וּמְבַקְּשֵׁי הַשֵּׁם הֵם הֵם מְקַיְּמֵי הָעוֹלָם כֻּלּוֹ.
(שמונה קבצים: ה, א.)

"זהו השיר החדש ביותר בפרויקט שהוקלט בתקופת הקורונה", מגלה חממה. "את הלחן לשיר הזה קיבלתי בחלום (!) כשקמתי בבוקר הלבשתי אותו על הטקסט הזה שהמתין לי על שולחן העבודה. בני הצעיר אור חממה עזר לי בליטוש הרמוניות הפסנתר וגם ערך את הקליפ. והתוצאה לפניכם.

הקליפ המעטר את השיר מורכב גם הפעם מתמונות רחוב מרהיבות של הצלם הירושלמי טוב העין, שרון גבאי שבאדיבותו הרבה אפשר לנו את מעשה המרכבה הוויזואלי שלפניכם (ותמונה סמלית אחת של מתחסנת ניצולת שואה בת 95 שצולמה על ידי נכדתה…).

האלבום החדש, צפוי לצאת בע"ה בחודשים הקרובים וגם בו יתארחו ממיטב האומנים והמבצעים, המרכיבים את הצליל הרחב של המוסיקה היהודית בדורנו.

מילים: הראיה קוק זצ"ל | לחן והפקה מוזיקלית: עובדיה חממה |סטילס: שרון גבאי | וידיאו: אור חממה

השארת תגובה