'הנהו בריוני' – מתנגדי החיסונים 2021

בזמן חורבן הבית, היו אנשים, בעלי כוונות טובות כנראה, שביקשו 'להציל' את העם היושב בציון. כדי 'להציל' את העם מלנהוג לפי דעת-תורה, הם שרפו את מחסני-הענק של המזון, שתרמו עשירי ירושלים במטרה להציל את כלל ישראל • האם ההיסטוריה חוזרת על עצמה?

שוטרים בימי קורונה
שוטרים בימי קורונה

בית המקדש, קרית מלך רב, התנשא אז בגאון – משוש כל הארץ. ארון וכפורת, ומנורה נהדרת, עם כהנים סודרים, לויים משוררים, ואש תמיד יוקדת על המזבח.

בבית המקדש עדיין התנהלה עבודת הקודש 'כרגיל', אבל באופק התקדרו השמים בעבים שחורים ולא מגשם. האויב עלה לצור על ירושלים, ובירושלים החרדה הזדחלה ללבבות. בקרנות הרחוב נשמעו ויכוחים האם על ירושלים לצאת למלחמה אקטיבית באויב, או להתכונן למצור בצורה פאסיבית, עד שהפריץ או הכלב ימותו.

אין ספק שהיו שיקולים רבים וכבדי משקל לכאן ולכאן, אבל בסוף נחלקו אלו לשני מחנות: דעת-תורה החליטה, שלא לצאת למלחמה, ולעומתם ה'בריונים', אלו שהשתיתו את חייהם על כוחי ועוצם ידי, דרשו את ההיפך.

האם לבריונים הייתה כוונה רעה? סביר להניח שלא. ההיגיון אומר, שהם באמת חשבו שזו הדרך להציל את ירושלים, ושבלי מלחמה סופו של העם היהודי בארצו נחרץ.

לעומתם – עשירי ירושלים, שסרו למרותה של דעת-תורה, הכינו מחסנים מלאים במצרכי יסוד, כדי לתת יכולת עמידה במצור של שנים ארוכות. רבן יוחנן בן זכאי רצה לעשות שלום, אבל 'הנהו בריוני', כידוע, שרפו את המחסנים כליל, ברצונם להכריח את העם לצאת למלחמת-מנע.

הסוף, לצערנו, ידוע: רבי רבבות יהודים נפחו את נשמתם ברעב, כשגם מלחמת הבריונים לא צלחה. בית קדשנו ותפארתנו היה למאכולת אש, עם ישראל גלה ממקומו, והיחידים שניצלו אלו בני יבנה וחכמיה, בחכמתו של רבן יוחנן בן זכאי.

ככה זה היה לפני אלפיים שנה.

בשנות-האלפיים, אין 'בריונים'. בעולם הדמוקרטי-למראית-עין, בו אנו חיים, אי אפשר לנהוג בצורה כזו. יש משטרה, יש חוק וסדר, אי אפשר לכפות את דעתך על האחר באמצעים בריוניים. אנחנו באלפיים-עשרים ואחת.

'אכשר-דרא'?

לא בטוח.

העולם אכן התקדם, התמקצע, ונהיה מודרני. האם זה אומר שהתכונות האנושיות השתנו? – לא. ברור שלא.

הווי אומר: אם לפני אלפיים שנה היו אנשים, בעלי כוונות טובות לדעתם, שיכלו לפגוע בהליכה לאורה של דעת-תורה, 'כדי להציל', אז לא בטוח שהיום לא יכולים להיות אנשים כאלו. עם כוונות טובות כמובן. שרוצים 'להציל'. רק האמצעים השתנו. הדרכים לגרום לאנשים לא לנהוג לפי דעת-תורה בעת צרה – לא נכחדו, להיפך: הם נהיו יותר מודרניים, יותר מתקדמים, ויותר פשוטים.

במה דברים אמורים?

מזה תקופה שהארץ (ואולי: העולם) סוערת סביב הדיון האם 'כן חיסונים' או 'לא חיסונים'. כל צד מציג את טיעוניו, שיקוליו, והוכחותיו, לכאן ולכאן, ולא ניכנס לעצם הפולמוס – למרות שמתנגדי החיסון עדיין לא הוכיחו כי יש בידם דרכים טובות יותר, כדי להציל את כל מתי או חולי הקורונה. אבל לא זה הנושא.

הנושא הוא, שהשיקולים לכאן ולכאן עלו על שולחנו של יחיד הדור והדרו, מרא דכולא תלמודא, רשכבה"ג מרן שר התורה שליט"א, שהכריע בדעת תורתו והורה לרבים הוראה ברורה ופשוטה: להתחסן.

דבריו הובאו לציבור באינספור דרכים. מכתבים, סרטונים, אנשים שמעידים ששאלו באופן אישי וקיבלו תשובה זהה וברורה: להתחסן.

כל גדולי וחכמי הדור, מכל העדות והחוגים, הצטרפו להכרעה זו והורו בצורה ברורה ביותר: להתחסן.

כל בר דעת מבין את הדבר הפשוט ביותר: גם אם היו סיכונים כלשהם בנטילת החיסון, הרי שהסיכון באי-התחסנות – גבוה יותר. צריך לצבוט את עצמנו כדי להיווכח שבכלל צריך לדבר על דבר כזה פשוט.

ולמה כן צריך לדבר? כי יש אנשים, בעלי כוונות טובות כנראה, שבאים 'להציל'. הם באים 'להציל' את הציבור מידי מי? מידי 'דעת-תורה', מידי מי שברכותיו מתקיימות ומופתיו מוכחים?

כל אלף המתים מהקורונה בגל האחרון (חלקם בשל המוטציה הבריטית שמתבררת כנראה כאלימה פי כמה מהנגיף המקורי), כל הנשים הצעירות שנלחמות על חייהן בבתי החולים ברגעים אלו ממש, כל החולים שממלאים את המחלקות בבתי החולים – האם היו נפגעים אם היה להם חיסון מהקורונה? רובם המוחלט כנראה שלא. אז מה הנושא? על מה צריך לדבר בכלל?

זהו כוחו של קירור האמבטי.

בזמן החורבן היה צריך לעשות זאת באמצעים בריוניים ושערורייתיים. לשרוף מחסני מזון, להרעיב אנשים למוות רח"ל, ולחרחר מלחמות. בימינו לא צריך את כל זה: מודעות רחוב, רמקולים, צינתוקים אלמוניים, – דיים כדי לקרר אמבטיה, כדי ליצור ספק מול דעת-תורה, כדי לנטוע מורך בלבבות מבולבלים.

ויודגש: אין הכוונה לאלו שעל פי הוראה ברורה מרבם נוהגים אחרת. מדובר על אלו שאין מעליהם סמכות, שמקררים את הציבור, שמבלבלים אותו, שמתעתעים בו, ומבקשים ללכת בדרך שתוביל אותו לאבדון, ח"ו.

אם חס וחלילה יהיה מי שיתפתה לאותה 'דעת בעלי בתים', 'הנהו בריוני' של דורינו, שמנסים להרחיק את הציבור מלציית ציות מוחלט ל'דעת תורה', ולא יתחסן בשל אותו קמפיין הרסני, ויקרה לו מה שיקרה רח"ל – לא יוכלו אותם אנשים להביא עגלה ערופה ולהתחנן לסליחה, וזה מסיבה פשוטה מאוד:

הם לא יוכלו לומר 'ידינו לא שפכו את הדם הזה' – – –

7 תגובות
  1. תתביישו לכם, אתם הביריונים עדר שועט חסר אמונה שועט לעבר צוק מט ליפול.
    קצת סבלנות והאמת תתגלה, השם לא אתכם
    אתם כוזרים אלימים ותחזרו לגלות שבאתם ממנה

  2. הכתבה מרשימה ומשכנעת ואין צורך להוסיף מילים. למה התישחורת לא מבליטה את הכתבות החיוביות של החיסונים ומראים גם ביוטיוב וכל הערוצים את אותם האנשים שמתנגדים לחיסונים
    שמתי לב שמפרוץ הקורונה הטלוויזיה והרדיו עיתונים לא מפסיקים במסע ההפחדה . כמה מתו ביממה האחרונה . כמה מתו במקסיקו כמה מתו בגרמניה למה כל מסע ההפחדה הזה זה מאוד חשוד בעיני.

  3. מה זה החוצפה הזאת לדבר בכזה חוצפה הרבה אנשים נפטרו מהחיסון ואתם אומרים עוד שהחיסון

  4. הרבי מאמשינוב נגד החיסונים

  5. לא הבנתי. אתם קוראים לכמה רבנים גדולים שמתנגדים(+גדול מחזירי התשובה באמת בדור ) כמו כמה האדמורים רציניים ״הני בריוני?

  6. קודם כל דע לך שאתה סופר שקרן ונוכל כל אלה שניפטרו זה בכלל לא מהחיסון כולה בקושי כמה אחדים שאחד מהם היה עם מחלה ממארת והשני נפטר מהתקף לב ולא מהחיסון בכלל למה אתם כל דבר עושים מה שבא לכם? יותר משני מליון איש התחסנו פה בארץ ומרגישים מצוין אפילו זקנים בני יותר ממאה היתחסנו ולא קרה להם כלום יחתיכת מטומטם גדול

  7. תיזהרו מהרעל הזה! מיום קבלתו אין יום ואין לילה. החיים השתנו! לרעה! גם אם עוד לא הרגשתם אותו תכף גם אתם תרגישו. כולם!!!!

השארת תגובה