גם בקורונה: סיום 'דף יומי במשניות'

במעמד סיום מיוחד שנערך בבנייני האומה, השתתפו ושלחו את ברכתם מרנן ורבנן שליט"א • ר' שמואל הלפרין מיוזמי הלימוד: "אנחנו נרגשים מהעובדה שרבים מצטרפים כל העת ומספרים לנו על השינוי הגדול שזה עשה להם בחיים"

אצל הגר"ח
אצל הגר"ח

במסגרת מגבלות הקורונה, התקיים בבנייני האומה בירושלים, מעמד מרגש ומיוחד של סיום סדר מועד במסגרת לימוד דף יומי משניות. האירוע התקיים במעמד מרנן ורבנן שליט"א, שחלקם הגיעו לאירוע עצמו וחלקם שלחו את ברכתם. האירוע הועבר באמצעי טכנולוגיה שונים ורבים האזינו לו והתחזקו והתרגשו יחד עם המסיימים.

רעיון לימוד דף יומי במשניות, יצא לדרך בתחילת תשפ"א, ביוזמת בני משפחת הלפרין, לעילוי נשמת אמם מרת ברטינה סימונה בת חנוך ע"ה. ר' שמואל הלפרין, בשם המשפחה ריכז את הפעילות שזכתה לברכתם, תמיכתם ועידודם של מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א, מכל הקהילות והחוגים. שבירכו את כל מי שיצטרף ליוזמה המבורכת ללימוד דף יומי משניות ע"פ הסדר שנקבע.

לצורך הצלחת המיזם, ניתנו מספר אפשרויות ללומדים לקבל בכל יום את קבצי הלימוד לקריאה ולשמיעה. כמו כן חולקו אלפי כרכי סדר המשניות בחלוקה לדף ליום והוקם מוקד טלפוני בו ניתן להאזין לשיעורים היומיים, שמספרו 04-3749087.

השבוע, עת סיימו בשעה טובה ומוצלחת את סדר מועד, ועל מנת לחזק את הלומדים הקבועים ולעודד חדשים להצטרף למסלול הלימוד, החליטו במשפחת הלפרין לקיים אירוע מכובד ויוקרתי לכבודה של תורה.

האירוע התקיים כאמור בבנייני האומה בירושלים ושולבו בו דברי תורה וברכה, לצד שירה וזמרה.

תחילה הושמעה ברכתו של הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין, רבה של שכונת רמת אלחנן וחבר מועצת גדולי התורה, שמלווה את המיזם מיומו הראשון. הגר"י זילברשטיין הזכיר בדבריו את חשיבות לימוד המשנה ואת ההקשר לפרשת השבוע. "מאשר שמנה לחמו, שמנה אותיות משנה", אמר הגר"י זילברשטיין וציין שמי שלומד משניות בכל יום, יש לו זכות גדולה שתסייע בעדו ובעד ביתו.

הגאון רבי דוד יצחק גרוסמן, התנצל שנבצר ממנו להגיע לאירוע ושלח את ברכתו, בה הביא את דברי חז"ל על גודל הענין של לימוד המשניות. "זה מעורר את הנשמה להתחבר עם הקב"ה, זה נצח נצחים עבור כל מי שלומד משניות וזו זכות עצומה של משפחת הלפרין על הרעיון הנפלא".

אורח הכבוד היה מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף, שטרח והגיע למעמד ונשא את המשא המרכזי, בו עמד על חשיבות לימוד המשניות והזכות הגדולה של הלומדים. "מרן האבא זכרונו לברכה, (הגר"ע יוסף) היה מכבד מאוד את הרב רפאל הלפרין עליו השלום והיה מאוד נהנה לדבר אתו בדברי תורה. וזכתה משפחת הלפרין היקרה ללכת בדרכו של אבא שלהם", אמר מרן הראשל"צ והוסיף: "דבר חשוב שעושים שלומדים דף משניות ליום. אנשים שנבצר מהם ללמוד גמרא או דף יומי ולומדים את סדר הלימוד היומי במשנה היומית, זה מחזק אותם ויגרום להם להוסיף עוד בלימוד הגמרא. אדם שיודע הרבה משניות, יש לו שכל להבין כל מיני הלכות בגמרא. לכן אני מחזק את הדבר הגדול הזה שקיבלו משפחת הלפרין לחזק את לימוד המשנה ואין לך זיכוי הרבים גדול יותר מזה. שימשיכו לעשות עוד כהנה וכהנה לעילוי נשמת האבא והאמא, כי הם חיינו אורך ימינו ויזכו להמשיך להגדיל תורה ולהאדירה אמן ואמן".

ברכת הרבנים

בחרדת קודש הוצגו והושמעו דברים שנאמרו שעה קלה לפני האירוע, בקודש פנימה בביתו של מרן שר התורה הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי. ר' שמואל הלפרין נכנס לבית מרן עם ספר המשניות במתכונת הלימוד של דף ליום ואמר למרן שהוא בדרכו למעמד סיום סדר מועד בלימוד היומי. מרן בירך את כל הלומדים ואת מי שיצטרפו ללימוד: "שיזכו לכל טוב". יצויין שמרן הגר"ח קנייבסקי חתם בחודש תשרי האחרון, על מכתב הקורא להצטרף ליוזמת לימוד דף משניות יומי.

התרגשות רבה הייתה, עת הושמעה ברכתו של זקן ראשי הישיבות, הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי, ראש ישיבת עטרת ישראל וחבר מועצת גדולי התורה, שמלווה את המיזם מהרגע הראשון שיצא לדרך ושיגר את ברכתו למעמד הסיום: "מרגש לראות את אלפי בני ישראל המחוברים למפעל הקדוש הזה של המשניות, של סיום סדר מועד. זה דבר נפלא. הלומדים צריכים לדעת שהם מחוברים למפעל שאין מועיל כמותו לכלל ישראל. וזה מסיר גזירה וזה מסיר מחלה ונותן סיעתא דשמיא יום יום לסיים דף של משנה. לא יתכן דבר גדול יותר מזה. אשרי הלומדים ומסייעים לדבר הקדוש הזה".

המקובל הגאון הרב נחום כהן הזכיר את הרבי מלובלין זיע"א, שלמד בכל יום 18 פרקי משניות ובירך את כל הלומדים, שבזכות לימוד המשנה יזכו לראות בנים ובני בנים עוסקים בתורה ויהיה להם נחת.

מגיד המישרים הגאון רבי יגאל כהן, מגדולי מזכי הרבים בדורנו, סיפר על ההיכרות שלו עם משפחת הלפרין ור' שמואל הפועל להחדרת מיזם לימוד דף יומי משניות. בדבריו אמר: "משנה זה אותיות נשמה. לימוד המשניות יש בזה סוד גדול וידוע שכשמרן הבית יוסף למד את המשניות, הייתה שכינה מדברת מתוך גרונו. יש בלימוד המשנה עילוי נשמה גדול לנפטרים וגם לאדם שלומד לעצמו, זה מעלה את נשמתו. רבותי היקרים, תתחברו ללימוד המשנה היומית דף יומי ליום וזה הבסיס לגמרא ודרך המשנה תדעו טוב יותר את הגמרא. זה לוקח רבע שעה של לימוד ליום ואחרי שנה אתה זוכה לסיים את כל שישה סדרי משנה. ישר כח למשפחת הלפרין על הדבר הנפלא הזה ובורא עולם ישלם לכם כל טוב וימלא כל משאלות לבכם לטובה".

בדרך למיזם החיזוק הבא

האח הגדול במשפחת הלפרין, ר' יעקב, דיבר על הצוואה של האבא הרב רפאל הלפרין, שקרא למכל ילדיו להיות מאוחדים ולפעול לזכות את הרבים ולהיות שותפים ולהוביל פרוייקטים של חיזוק. "אנחנו ממשיכים במורשת בצוואה של אבא ז"ל ופועלים כל המשפחה במיזמים שונים שמטרתם לחזק ולאחד", סיפר ר' יעקב הלפרין, שהזכיר את מיזם החיזוק בענייני שמירת הלשון והימנעות מלשון הרע. את מיזם החיזוק שלא לדבר בעת הנחת תפילין במסגרתו אלפים רבים חתמו על התחייבות שלא לדבר שיחת חולין כל זמן שהתפילין עליהם וקיבלו משקפים מתנה. וכמובן מיזם לימוד המשניות בכל יום. יעקב הלפרין חשף, כי המיזם הבא יעסוק בחיזוק מצוות כיבוד אב ואם. "זו מצווה יסודית מעשרת הדברות ולפעמים עם קצת יותר תשומת לב, אפשר לשמח ולתמוך בהורים ולזכות לקיים את המצווה בהידור".

ר' שמואל הלפרין – שמוביל את מיזם לימוד דף יומי במשניות, סיפר על הרעיון שעלה בימי השבעה על פטירת אמם ע"ה, על דברי החיזוק, התמיכה והברכה שקיבל מגדולי ישראל למיזם ובעיקר על ההצלחה האדירה, שבתוך זמן קצר הצטרפו אלפים רבים ללימוד היומי. "אנחנו נפעמים ונרגשים מהעובדה שרבים רבים מצטרפים כל העת ומספרים לנו על השינוי הגדול שזה עשה להם בחיים", סיפר בהתרגשות ר' שמואל והוסיף, "בעז"ה נמשיך בפעילות ונלווה את הלומדים במהלך שנת הלימוד עד למעמד סיום ש"ס משניות בסוף השנה, שיתקיים ברוב עם ובמעמד גדולי ישראל".

אחרי דבריו, סיים ר' שמואל הלפרין את לימוד המשנה האחרונה בסדר מועד ויחד עם אחיו ר' יעקב, אמרו את הקדיש ומיד לאחר מכן, התזמורת פתחה בשירה אדירה, כשהרבנים ומעט המשתתפים שהורשו להשתתף בשל המגבלות, הצטרפו למעגל ריקוד לכבודה של תורה.

השארת תגובה