"להצדיע להם": השירות האזרחי והמתנדבים החרדים

מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי ראובן פינסקי יחד עם בכירי ארגון חברים סיירו בעיריית בני ברק ובמוקדים שונים בעיר במטרה להעמיק את השת"פ עם הרשויות השונות ולקדם מענים ספציפיים למתנדבים החרדים

סיור בבני ברק
סיור בבני ברק

בכירי הרשות לשירות לאומי אזרחי בראשות המנכ"ל ראובן פינסקי, יחד עם בכירי ארגון 'חברים', ערכו ביום חמישי שעבר סיור מקצועי נרחב בעיר בני ברק.

הסיור נפתח בביקור בעיריית בני ברק שם נועדו עם בכירי העירייה במטרה לבחון ולקדם שיתופי פעולה ומיזמים לטובת המתנדבים החרדים. בסיום הדיון המשתתפים הוזמנו לבקר בחמ"ל הקורונה העירוני, שם הוצגו בפניהם ההישגים המרשימים של העירייה במאבק בנגיף, תוך סקירת סדרת הפעולות שבוצעו במטרה להפוך את העיר לירוקה.

במסגרת הביקור בעירייה התקיימה פגישה עם פרוייקטור הקורונה וגזבר העירייה, אריה אדלר, ששיבח את מתנדבי השירות שע"י ארגון חברים על פועלם החשוב במסגרת המאבק בנגיף בכל רחבי הארץ – ובדגש על העיר בני ברק.

בסיום הסיור השתתפו חברי המשלחת בהערכת מצב שהתקיימה עם אנשי פיקוד העורף והמשטרה בחמ"ל העירוני. במהלך הערכת המצב סוכם על קידום מספר מסלולי שירות ייעודים למתנדבים שמעוניינים לקחת אף הם חלק במאבק בנגיף באופן שישרת על הצד הטוב ביותר את כלל המערך הפועל בנדון.

בתום הביקור בעירייה המשיכה המשלחת לסיור במשטרת ישראל – מרחב דן בה שוכנת תחנת בני ברק. במהלך הביקור הפתיע מפקד התחנה את מנכ"ל הרשות וכיבדו להעניק דרגה לאחד המתנדבים החרדים בתחנה. המתנדב, כמו גם מתנדבים אחרים, משרתים במסגרת ארגון 'חברים'. אנשי התחנה שיבחו את ההשתלבות המקצועית והמסירות שלהם, והפצירו באנשי הרשות להקצות  עבורם מתנדבים נוספים. "יש לנו תקנים במגוון רחב של תפקידים – החל מסייבר וטכנולוגיה וכלה בסיורי שטח, אנחנו מעריכים מאוד את התרומה המקצועית של המתנדבים החרדים ומשוועים לכמה שיותר כאלה".

בתום הסיור במשטרה עברה המשלחת למתחם אמפרסנד, שם נערך סיור קצר ובסיומו התקיימה פגישה עם מ"מ החברה הכלכלית יהודה מורגנשטרן שמסר סקירה על האתגרים וההזדמנויות הכלכליות של העיר בני ברק.

יום הסיור נחתם בביקור במטה הראשי של ארגון 'חברים לרפואה' בהשתתפות מנכ"ל הארגון ברוך ליברמן והסמנכ"ל המסור איציק לבל, שנתנו סקירה רחבה על פעילות הארגון שמשנע מידי יום אלפי תרופות ללא תמורה לחולים ובני משפחותיהם. משתתפי הסיור התרגשו לראות מקרוב את היקף העשייה העצום של הארגון היעילות והמערך המדוקדק, כשמתנדבי השירות שמשרתים במקום לוקחים חלק מרכזי באיסוף, מיון ושינוע מאות ואלפי תרופות מידי יום – בהן תרופות מצילות חיים.

מנכ"ל השירות האזרחי התרגש לפגוש בכל אחת מתחנות הסיור מתנדבים רבים שסיפרו על תחושת השליחות והסיפוק בעשיה המשמעותית שלהם, ועל התרומה הרבה והחשובה שלהם בתקופת הקורונה, בה הם השתלבו בכל המערכים הנדרשים – חרף האתגרים והחששות.

"הסיור היום היה משמעותי וחשוב עבור קידום מספר מיזמים ונושאים עליהם אני שוקד בימים אלו למען השירות ולמען המתנדבים", ציין מנכ"ל הרשות בסיום הסיור והוסיף: "אבל יותר מהכל אני מלא ההערכה והתפעלות מכך שהמתנדבים החרדים תורמים תרומה משמעותית וחשובה לכל גוף בו הם משרתים ומסייעים למען החברה. צריך להצדיע להם על זה".

"אין ספק שמדובר בבשורה גדולה ואני רוצה להודות על כך הן למתנדבים היקרים והן לארגון חברים שמנצח על המלאכה".

השארת תגובה