הסייעת הושקה: היסטוריה חברתית באשקלון

הסייעת באשקלון, צילום מייק אדרי (9)
הסייעת באשקלון, צילום מייק אדרי (9)

בכניסה למיון החדש בבית הרפואה ברזילי באשקלון, קרתה היסטוריה חברתית, עמותת 'ושמחת' שפועלת כבר שמונה שנים במקום הזה, לטובת החולים ובני משפחותיהם, כבשה עוד יעד היסטרי במטרת החסד שלהם.

משפחת אלעזרא – התורמים הנכבדים, לצד עיתונאים, אישי ציבור והסגל הבכיר של בית הרפואה עמדו נרגשים וציפו לתחילת הטקס שיביא איתו בשורה של ממש לתושבי העיר הזקוקים לסיוע.

דובר בית הרפואה עמוס שביט סיפר לעומדים לצידו כי אביו הזדקק לנסוע לטיפולי דיאליזה בבית החולים ועלות הנסיעה לכל צד עמדה על ארבע מאות שקלים, לכן כשהוא רואה מול עיניו יוזמה כזו ללא תשלום – הלב מתרגש.

את הטקס שנערך כאמור הבוקר כיבדו בנוכחותם מנהל בית החולים פרופסור יניב שרר, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, משפחת אלעזרא הנדבנים בעלי החסד, דוברת משרד הבריאות איילת קידר, אבי וריקי לרר מנהלי עמותת 'ושמחת', הסגל הבכיר של בית הרפואה, עיתונאים ואישי ציבור.

בתחילת הטקס פתח המנחה יוסי לחיאני בסיקור מדויק על פעילות העמותה שכוללת בין השאר: עזרה למטופלים ובני משפחותיהם, חלוקת סלי מזון ותלושים בחגים, סיוע רפואי, סיוע בחינוך למשפחות מעוטות יכולת, רכישת תרופות עבור מטופלים, עגלת כיבוד ושתייה לרווחת הנוכחים בבית הרפואה ושמונה שנים של פעילות בלתי פוסקת באירוח בביתם, במסירות אין קץ הראויה לקנאה.

אשת החסד ריקי לרר – מנהלת העמותה, דיברה ראשונה בפני הנוכחים בהתרגשות עצומה, על אף הכאב הגדול שנפער בליבה עם פטירת אביה לפני כשבוע בבית הרפואה 'ברזילי', ביקשה ריקי להודות נרגשות לנוכחים ולתורמים היקרים שלקחו חלק עצום בפעילות העמותה במהלך השנים ובעיקר בסיוע לרכישת הסייעת שעלותה רבה אך שוויה גבוה לאין ערוך.

מנהל בית החולים הפרופסור יניב שרר סיפר לנוכחים עד כמה חשובה הפעילות של משפחת לרר בכותלי בית הרפואה ("כפי שהם מתעקשים לקרוא לנו"), לצד הפרופסורים – הרופאים והאחיות שמקדישים את חייהם לטובת הצלת נפשות. פרופסור שרר בירך את התורמים של הסייעת והדגיש את חשיבותה בהצלת חיים.

ראש עיריית אשקלון תומר גלאם שהגיע באמצע לוח זמנים עמוס וצפוף במיוחד סיפר על החיבור המיוחד שיש לו עם משפחת לרר מנהלי עמותת 'ושמחת', על מקרי העזרה הרבים שאליהם הוא נחשף והודה גם הוא לתורמים ולנוכחים שעדים לרגע היסטורי.

אורן אלעזרא התכבד לנאום בשמו ובשם משפחתו שתרמו רבות לעילוי נשמת הסבא והסבתא רבי ואירן דניאל ז"ל ששמם מופיע על הסייעת, סיפר לנוכחים ולצופים ברשתות החברתיות על המסירות הגדולה שהכיר עוד מימי ילדותו בסביו ע"ה, על השיעור החשוב לחיים שקיבל ממנו עד כמה חשוב לתרום ולסייע לעם ישראל ועד כמה הקב"ה מחזיר ותומך בחזרה.

קצת לפני השעה 14:00 נעמדו המכובדים לצד הסייעת בספירה לאחור הסירו את הלוט מהרכב המפואר והמרווח, המצויד היטב, שמעתה ישמש ללא תמורה כספית את מוגבלי התנועה מהעיר אשקלון בנסיעות לבית הרפואה ולצרכים נוספים.

השארת תגובה