התושבים ניצחו: האנטנה הסלולארית תזוז

האנטנה, צילום אבי אלון
האנטנה, צילום אבי אלון

העיר הדרומית נתיבות, הייתה נתונה תחת טלטלה משפטית שהגיעה השבוע לסיום מפתיע. באחד הערבים לפני כחודש וחצי, הופתעו תושבי שכונת מנהטן החדשה במערב העיר נתיבות, לגלות, כי בסמוך לביתם החדש בו הם עתידים להתאכלס במהלך החודשים הקרובים, הולך ומוקם תורן אנטנה סלולרי, מפלצת ענק – בגובה של כ-50 מטרים, וזאת, ללא שהיה ידוע להם על-כך דבר וחצי דבר, בעת שרכשו את דירתם.

תושבי השכונה פנו לעו"ד איתמר כהן מאשקלון המתמחה במשפט מנהלי, שגייס מיידית את צוות משרדו, ותוך 48 שעות, הגיש עתירה דחופה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים, בבקשה להורות על ביטול מתן היתר הבניה שניתן לחברות הסלולר, לבניית תורן האנטנה.

בדיון סוער שנערך שעות ארוכות, ושהתקיים בפני כב' השופטת יעל רז-לוי בתחילת החודש שעבר, לא הצליחו הצדדים להגיע להסכמות, ובית המשפט קבע מועד סמוך לדיון נוסף. את הימים שעד הדיון ניצל עו"ד כהן לטובת גיבוש הסכמה בין הצדדים על דחיית מועד הדיון ליום 9.9.20, כאשר עד אז, ינסו הצדדים להגיע להסכמות.

הלו"ז הצפוף שהפך צפוף עוד יותר לאור פגרת הקיץ ומגבלות הקורונה, לא עצרו את עו"ד כהן וצוות משרדו מעבודה אינטנסיבית סביב השעון, במטרה להביא להסכמה נדירה של חברות הסלולר ועיריית נתיבות על העתקת האנטנה ממיקומה הנוכחי, למקום אחר, שיוסכם על הצדדים.

כך, לצד שיתוף פעולה ורצון טוב של ראש עיריית נתיבות, מר יחיאל זוהר, ובזכות מעשה אמיץ ויוצא דופן של לקיחת אחריות מצד הקבלן הגדול בשכונה, מר עודד שריקי בעליה של חברת "ארזי הנגב", שלקח על עצמו את העתקת האנטנה, הצליח עו"ד איתמר כהן להביא להסכמה האמורה עם חברות הסלולר, בדבר העתקת האנטנה.

לאור הסכמת הצדדים על העתקת האנטנה, נתן השבוע בית המשפט המחוזי תוקף להסכמת הצדדים, תוך שהוא מורה על עדכון בית המשפט ביישום ההסכמות עד לתחילת חודש דצמבר 2020.

ההצלחה המשפטית כאן, מפתיעה במיוחד, לאור פסק הדין של בית המשפט העליון בענין דומה שניתן במהלך החודש האחרון, ובו, הפך בית המשפט העליון את החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה וקבע שאנטנה סלולרית שנבנתה בסמיכות רבתי לשכונת מגורים – תופעל כפי שהיא ולא תועתק, ואף צידד בפרשנות המשפטית של חברות הסלולר. כך שהסכמתם של חברות הסלולר להעתקת האנטנה במקום המשכם של הליכים משפטיים – אחרי הרוח הגבית שקיבלו בבית המשפט העליון, אינה דבר של מה בכך, והיא תוצאה של עבודה משפטית מקצועית ויסודית.

עו"ד איתמר כהן שייצג את העותרים והוביל את המהלך להסכמת הצדדים, אמר לאחר אישור בית המשפט כי תושבי השכונה קיבלו חיים במתנה לרגל השנה החדשה, "אני שמח ונרגש", אמר השבוע עו"ד כהן. "כפי שכבר אמרתי בעבר, זה היה מאבק משפטי הרואי של ממש, דוד מול גלית, לא פחות מכך. זה היה נראה חסר סיכוי, אבל הקדוש ברוך הוא עזר לנו בעזרה בלתי רגילה. יד ה' היתה בדבר, שחברות הסלולר השתכנעו שדין המקרה בנתיבות שונה מדין המקרה בחיפה שרק לאחרונה הפך שם העליון את פסק הדין של המחוזי לטובת חברות הסלולר, והן הסכימו להעתקת האנטנה. תושבי השכונה קיבלו מתנה בלתי רגילה לשנה החדשה, קיבלו את הזכות לחיות חיים בריאים".

עו"ד כהן מסרב לקחת את הקרדיט לעצמו בלבד. "ראויים לציון והוקרה ראש העיר נתיבות מר זוהר והקבלן עודד שריקי, שפעלו בצמוד איתנו באופן אקטיבי וכנה, על-מנת להצליח במשימת העל של העתקת האנטנה. על-אף שלכתחילה עתרנו לבית המשפט גם נגדם, לא רק שהם הניחו שיקולים זרים בצד, אלא מרגע שהבינו את הבעייתיות והסכנה הכרוכים בהפעלת אנטנה כזו בצמוד לחלון ביתם של אלפי משפחות, הם עשו כל אשר לאל ידם כדי לשכנע ביחד איתנו את חברות הסלולר, כי נכון להעתיק את האנטנה בהסכמה – מאשר להמשיך למאבק משפטי. אין לי ספק שככל והמאבק המשפטי היה נמשך, הוא היה צפוי להיות חריף במיוחד. בשם העותרים, תושבי השכונה, אני מבקש להודות בתודה מיוחדת לראש העיר נתיבות ולקבלן מר שריקי". ולא רק להם עו"ד כהן מודה, "וכן, גם לחברות הסלולר צריך להגיד תודה על ההסכמה הזו שחסכה מאבק יצרי קשה וממושך" אומר עו"ד כהן.

מבדיקה שערכנו, עולה, כי כמעט ואין מקרים בהם אנטנה סלולרית שלגביה ניתן היתר בניה כדין, נעקרת ממקומה. כך שהמקרה הנוכחי בעיר נתיבות, הוא בהחלט הישג משפטי מזהיר. אומנם האירוע התרחש בנתיבות, אבל בהחלט עושה כבוד לעיר אשקלון, שעו"ד תושב העיר הצליח להביא את ההישג.

תגובה אחת
  1. התושבים לא ניצחו. הם הפסידו!
    בעיות קליטה באזור מגורים צפוף, גורם לשידור סלולרי בהספק מוגבר. הוא הגורם לסיכונים בריאותיים. מכשיר המשדר בהספק של אלף מיליוואט בצמוד לאוזן, גורם לצפיפות הספק מסוכנת לאורך זמן (פרט לניתוקים בשיחות וחוסר כיסוי)
    דווקא ריבוי תאים באזורי מגורים מקטין את הספקי השידור (ובכך מאריך את חיי הסוללה…)

השארת תגובה