פרח בביתר: 24 כיתות שילוב

שלבים, צילום: יהודית ויסברג 1
שלבים, צילום: יהודית ויסברג 1

גני שפה חדשים, גן לילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, כיתות חדשות בבי"ס "גבעולים", כתת שפה חסידית המשולבת בת"ת צאנז ות"ת כוללני "אור החינוך", כך פתחה רשת "פרח" בביתר עילית את שנת הלימודים תשפ"א. ראש העיר מאיר רובינשטיין עקב מקרוב וליווה את ההיערכות המקיפה לפתיחת שנת הלימודים לצד ההתמודדות עם אתגרי הקורונה, ולרבות פתיחת המסגרות החדשות

חצר גדולה ורחבת ידיים, מתקנים מותאם לילדים בגיל הרך והרבה מאוד משחקים. זו האוירה שתקבל את פניהם של ההורים שיגיעו בתחילת השנה לקומפלקס החדש והמפואר של גני 'פרח' בביתר עילית.

ברשת "פרח" לחינוך מיוחד עושים הכל למען ההורים והילדים, ופותחים את השנה החדשה בתנופה אדירה שגורמת לתוספת של עשרות גנים, כתות לימוד ומעונות במספר רב של יישובים. לעיתים מדובר במסגרות חדשות ממש, ולעיתים בכתות נוספות או במסגרות המשך.

הצמיחה אינה פוסחת גם על עיר התורה והחסידות שבהרי יהודה, כאשר בשנה הקרבה יפעלו בה מעון שיקומי, עשרה גני שפה, ארבעה גנים לילדים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית, גן שיקומי ומספר רב של גני תקשורת. נוסף להם ישנו גם בית ספר "גבעולים" לילדים מהחינוך המיוחד ולקראת שנה הבאה, תיפתח כתה א' חסידית חדשה.

"הכתה החדשה תפעל בתוך תלמוד תורה 'צאנז'", מספרת מנהלת הגנים בעיר, הגב' יהודית סולם. "פתחנו אותה לאור בקשות  הורים לכתת המשך של גני השפה, והיא מיועדת לילדים בעלי רמה גבוהה המסוגלים להשתלב היטב בכתות הרגילות ובפעילות החינוכית והחברתית במקום".

חשוב לציין כי גם בגני השפה הילדים זוכים לכל החוויות שעוברים ילדים בני גילם: מסיבת התחלת לימוד האותיות, טקס החלאקה, מסיבת סידור ומסיבת חומש.

הקניית הקריאה נעשית בשיטה התואמת למוסד החינוכי שהילד עתיד להמשיך בו כדי להקל על חזרתו לחינוך הרגיל.

"הצוות המקצועי בגני השפה בעיר כולל גם מנתחת התנהגות, דבר שאין כמעט במקומות אחרים, וטיפולי פיזיותרפיה, מעבר לקלינאית התקשורת, מרפאה בעיסוק ומטפלת רגשית", מתארת גב' סולם,"למרות שמשרד החינוך לא מתקצב טיפולי פיזיותרפיה בגני השפה כיון שהם אינם מיועדים לילדים בעלי נכות מוטורית,  אנחנו משקיעים משאבים רבים ובמימון עצמי של הרשת מעניקים לילדי גני השפה טיפולי פיזיותרפיה, כי אנו רואים באופן מוחשי את תרומתן הרבה להתפתחות הרגשית של הילדים,  בהעלאת הדימוי העצמי ובפיתוח יכולות מוטוריות גבוהות מגילם, כהכנה לשילוב בטוח ומוצלח", היא מציינת.

"אם ילד ידע לטפס הכי טוב, יהיה הראשון בכדור וברכיבה על אופניים, זה יעניק לו נקודות חוזק בתחומים החברתיים , ותימנע ממנו התמודדות נוספת מול הילדים. גם בגנים השיקומיים אנחנו מעניקים טיפולים פרא רפואיים כמעט פי שלושה בהשוואה למסגרות אחרות. הרשת לוקחת על עצמה את הסבסוד הזה, מתוך רצון להעניק לילדים את התנאים המיטביים לגדול ולהתפתח".

ראש העיר, הרב מאיר רובינשטיין: ״אנו רואים זכות מיוחדת להיות לבית לילדים הנפלאים והמתוקים של רשת פרח. ביתר עילית מובילה בתחום מוסדות החינוך המיוחד, ותמשיך להיות אוזן קשבת לצרכי המוסדות ולמען הילדים״.

משה שטיין, מנכ"ל רשת "פרח" מוסיף על כך כי "נעשה בביתר שיתוף פעולה יוצא דופן בין ראש העיר הרב רובינשטיין, לבין 'פרח'. ראש העיר רואה חשיבות רבה בקידום ופיתוח ילדי החינוך המיוחד בביתר, והתוצאות מראות כי גם ילדים מישובים אחרים, מגיעים לכאן כדי להתחנך דווקא בביתר עילית.

פרח נמצאת בתקופת צמיחה והתפתחות גדולה בביתר, כאשר לאחרונה גם פתחנו בעיר את היחידה להתפתחות הילד 'שלבים', שעובדת לאורך כל שעות היום ואף בימי שישי, עם מגוון רחב של טיפולים החדשניים ביותר הקיימים כיום, ועם הצוותים המקצועיים והטובים ביותר. כל זאת משום שאנו מאמינים שלכל ילד יש פוטנציאל עצום הטמון בתוכו, ואנחנו כאן כדי לסייע לו לממש אותו ולפרוח".

השארת תגובה