פניה לנתניהו: התיישבות בקבר יוסף

מטה 'ערבות יהודית בשומרון' פנה לראש הממשלה בבקשה לחדש את ההתיישבות היהודית בקבר יוסף בשכם, 20 שנה לאחר שמתחם הקבר ננטש. "כל יום שעובר הוא ניצחון לטרור והעברת מסר של כניעה לאויבי ישראל"

כניסה לקבר יוסף
כניסה לקבר יוסף

מטה 'ערבות יהודית בשומרון' פנה לנתניהו בבקשה לחדש את ההתיישבות היהודית בקבר יוסף בשכם, 20 שנה לאחר שצה"ל נטש את המקום. פעילי המטה מתכננים להגביר את המודעות לנושא בקרב הציבור, ולפעול לחידוש אחיזת צה"ל במתחם הקבר.

בפניה תואר כיצד לפני 20 שנה בדיוק "נסער הציבור הישראלי והעם היהודי כולו, כאשר בעיצומה של שבת תשובה בראשית שנת תשס"א, נטש צה"ל את מתחם ישיבת 'עוד יוסף חי' וציון הקדוש של יוסף הצדיק. זו היתה כניעה מחפירה לפוגרום של אספסוף ערבי אשר הרג, רמס בזז והשמיד את מתחם קבר יוסף בשכם".

פעילי מטה 'ערבות יהודית בשומרון' הזכירו במכתבם את סיפור הפקרתו של החייל מדחת יוסוף, שהופקד יחד עם חבריו על שמירת המתחם "מדחת דימם למוות במשך שעות, ללא חילוץ, ללא עזרה, ללא מימוש ערכי צהל הבסיסיים ביותר".

עוד צויין כי גם כיום יוסף הצדיק שוב מופקר על ידי אחיו, עשרות אלפי יהודים שמשתוקקים לפקוד את המקום, אך מזה עשרים שנה מדינת ישראל לא מאפשרת כל גישה למתחם הקבר – למעט כניסות ליליות בודדות, תחת אבטחה כבדה.

פעילי המטה פנו לנתניהו "עברו עשרים שנה. חודש חודש אלול הוא זמן תשובה, הגיע הזמן לתקן את החרפה, להשיב את צהל לדרכו ולערכיו. לסיים את אבדן הדרך ולשוב לגאווה יהודית לאומית. כל יום שעובר ובו מדינת ישראל ממשיכה לשתוק הוא ניצחון לטרור והאלימות והעברת מסר של כניעה לאויבי ישראל".

בהתייחסות להסכמי השלום והתכניות המדינתיות האחרונות, מבקשים הפעילים להתחיל את תהליך התיקון "פה קרוב, אצלנו – לשוב ליוסף הצדיק, הנבגד, אשר ממתין ומחכה לאחיו. מפני מה ערבים מכל מדינות העולם מקבלים גישה להר הבית, ואילו כאן בלב הארץ, מקום מקודש לנו היהודים נטוש ומופקר? והכל בשל גזילה אלימה ורצחנות של אספסוף פרוע".

הפעילים סיימו את מכתבם בקריאה לתקן את העוול, לחדש את הריבונות היהודית במתחם יוסף הצדיק ולאפשר ליהודים גישה למקום "ימי אלול נכונים גם לתשובה ציבורית – ו'אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן'".

מנחם בן שחר מראשי מטה 'ערבות יהודית בשומרון' מסר "הציבור ממתין בשקט עשרים שנה יותר מידי, צריך מיד לשים לחרפה הזו סוף. אנחנו שואלים: האם ידו הארוכה של צה"ל באמת לא יכולה לאבטח 800 מטר של נסיעה?? לאחד מאבות האומה? הכל עניין של ההחלטה. הגיע הזמן להחליט.

בכוונתנו לפעול בעניין יחד עם הציבור כולו, ממגזרים מגוונים. סביב הדמות של יוסף יש חיבור רחב. יש צימאון של המון יהודים למחוק את החרפה. כולם זוכרים את ההתנהלות, את ניתוץ הציון וצביעתו בירוק ע"י ההמון הרצחני, את ההפקרה של הלוחם מדחת."

מטה 'ערבות יהודית בשומרון', אשר חברים בו פעילים תושבי יישובים רבים בשומרון, הוקם לפני מספר שנים בכדי לפעול לקידום ההתיישבות, הביטחון, איכות החיים ורווחתם של תושבי השומרון. במטה סיפרו כי לקראת מלאות 20 שנה לנטישת קבר יוסף בכוונתם לפעול בנושא.

השארת תגובה